Skip to main content

Waarom krijg ik de melding "This recording can only be watched on your decoder" wanneer ik een van Canvas opgebomen film wil kijken?

Is ernstige beperking van de beloofde functionaliteit.

KPN heeft van de VRT de rechten niet verkregen om opnames online ter beschikking te stellen. Via het gewone internet dus. Via de besloten omgeving waarop de decoders werken mag het wel. 

Dit geldt ook voor Duitse zenders, BBC First en wat ik laatst ontdekte MTV Live. 

Maar mede daarom (de beperkingen online) stelt kpn ook minimaal één decoder beschikbaar bij je abonnement. Maar ik neem aan dat je er zelfs 2 hebt, omdat je opnemen hebt.

En wat de beloofde funcionaliteit betreft: daar gaat KPN (en bij Ziggo doen ze dat ook overigens) uit van kijken met de decoder. De app is nog steeds een extra waar je niets extra voor betaalt.


Nee, ik heb slechts 1 decoder. Een tweede lost dit probleem uiteraard niet op.

Misschien moet KPN de 21' eeuw binnenstappen, en er niet meer vanuit gaan dat klanten op een tv- toestel kijken in de huiskamer.

Deze beperking staat misschien ergens op de site van KPN, maar waarschijnlijk zo goed verstopt dat ik het niet heb kunnen vinden.

 


Een tweede lost dit probleem uiteraard niet op.

Dan kun je wel op 2 plekken alle opnamen zien… En bij Hussel en het huidige abonnement is vanaf een tweede het opnemen pakket gratis.

Het is wat het is.

Ik heb ook alleen in de huiskamer de decoder. In de slaapkamer kijk ik via de Android-TV app op de televisie. Helaas kan ik daar dan al m'n leuke series van BBC First niet kijken. Ik ga er niet dood van.

→ Een moderator komt hier nog. Die zal je signaal doorgeven. Ik vind het ook een beetje jammer, al wordt er überhaupt erg weinig van VRT, ARD en ZDF opgenomen. KPN kan dat zien. Ik zou liever zien dat opnamen van BBC First via de app kunnen.

Als het echt heel bezwaarlijk is kan je overstappen. Er zijn echter ook providers die helemaal geen app hebben voor de smart-tv.


Het is inderdaad wat het is, en dat is nogal matig in meerdere opzichten.

Er is eigenlijk maar 1 serieus alternatief om naar over te stappen, en dat is Ziggo. En die heeft prima app😉


En die heeft prima app😉

Tenzij je Apple hebt…. Daar hebben ze nog wel eens problemen mee.

community.ziggo.nl


ABA: anything but apple😉


Het is inderdaad wat het is, en dat is nogal matig in meerdere opzichten.

Er is eigenlijk maar 1 serieus alternatief om naar over te stappen, en dat is Ziggo. En die heeft prima app😉

Neem je zooo veel van België op?

Hier eens af en toe een film. En de decoder is ook zo verplaatst.


Belgie, BBC.

Decoder alleen zinvol als je tv hebt, ik kijk vaak liever op tablet.


Oeh. Veel te klein scherm om lekker op te kijken. En slecht voor je nek want je kijkt doorgaans naar beneden. Een film komt daarop toch helemaal niet tot zijn recht?

Bovendien… ik heb een leesbril nodig. En matig geluid; weer een headset nodig. Met een (middelgrote) 43” tv op 2 tot 2,5 meter geen bril. En een leuke soundbar of 5.1 set heb je heerlijk geluid.😊

En met een tv hoef je niks vast te houden.

Die opgenomen film via Canvas dan maar in bed kijken. Via de tv met decoder.

Op de Nederlandse zenders zijn ook genoeg films.


Hallo @m1000 KPN beperkt niets, het is de zender die bepaalt wat, waarop en op welke wijze wanneer er iets gezien mag worden. Is een rechtenkwestie.

 

 


Het is inderdaad wat het is, en dat is nogal matig in meerdere opzichten.

Er is eigenlijk maar 1 serieus alternatief om naar over te stappen, en dat is Ziggo. En die heeft prima app😉

Er is er nog een die erg goed is als App die is van Online of Canal Digitaal 

Ik ben er weggegaan omdat Eurosport niet in het pakket is maar verder een fijne App waar je overal in de EU kunt kijken naar alle aangeboden zenders.


@Albjan 

Deze topic is al meer dan 5 maanden oud.

Je kan beter een eigen nieuwe topic maken.

Maar volgens mij heb je dat al gedaan.😊


Dankjewel Joop,

 

Ja heb dat al gedaan 🙉🙈🙊


Reageer