Skip to main content

Deze topic is al 4 jaar geleden aangevoerd en je mag dan toch wel verwachten dat er iets gebeurt is in dit tijdsbestek.

Ziggo had ook eerst dit probleem maar de laatste 2 jaren kon je naar 10 regionale zenders kijken!

 

 

Zover ik weet heeft dit met rechten en kosten te maken.

 

Je kan bij KPN de Regionale zender van je eigen provincie zien en de aangrenzende provincies. 


Dat kan kpn toch nu wel voor zijn/haar rekening nemen met al die extra klanten van afgelopen tijd. Dan gelijk terug kijken voor de Belgische zenders de rechten kopen 😁


Dat kan kpn toch nu wel voor zijn/haar rekening nemen met al die extra klanten van afgelopen tijd. Dan gelijk terug kijken voor de Belgische zenders de rechten kopen 😁

 

En wie moet dat dan betalen?

Ik niet, vind het al hoog genoeg en wij kijken er helemaal niet na. 


Zoals hierboven al vermeld. En anders kan je ook nog een betaald regionaal pakket aanbieden. Een Ziggo bied het wel voor zijn/haar klanten aan. Dat is dan weer het voordeel van Ziggo.

De medemens kan hier wel naar kijken. Dat zijn die andere personen op deze aardbol.


Hallo @CojacVideo ,

KPN levert precies wat de Mediawet voorschrijft: De eigen regionale zender + de regionale zenders van de aangrenzende provincies. Wil KPN meer uitzenden, dan moet KPN opdraaien voor de kosten van de uitzendrechten. Alleen Omrop Fryslan is bereid om die kosten te betalen aan KPN. 
 

Ik vind het logisch dat KPN dit zo doet: Er is maar heel beperkt belangstelling voor regionale zenders van de andere kant van het land. Bovendien kan iedereen deze zenders gratis bekijken via internet. 
 

 


Van de LOKALE zenders geeft kpn alleen die door die uitzenden voor het betreffende postcode gebied.

Ziggo doet dit sinds de Mediabox XL ook. Daarop en de Next en Mini wordt het op postcode gefilterd. 

Ziggo heeft vanwege de 'ster’ opbouw van het coax netwerk voor DVB-C een dispensatie, maar officieel is het dus niet. Ze kunnen dus op de Mediabox XL, Next en Next Mini wel filteren op postcode, net als kpn dat doet. Overigens werkt de Next Mini niet meer via het DVB-C aanbod. Ziggo heeft daarvoor een nieuw platform met IPTV.

Voor de REGIONALE zenders geeft kpn alleen die van je eigen provincie en aangrenzende door. Dit is geheel volgens de mediawet. Alle zou kpn zo'n € 400.000 per jaar aan extra rechten kosten. Ziggo heeft dat er kennelijk wel voor over.

Wil je weten welke regionalen je krijgt in jouw provincie heb ik daar een handig overzichtje voor gemaakt.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/ 

PS. Ik kwam je ook al tegen op de Ziggo Community.


Het gaat me voornamelijk om de lokale zenders (ivm eigen reclame bedrijf)

Ik mis TV ellef, omroep Venlo en Peel en Maas. 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord,

m vr gr Jac


Reageer