Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik op 3 schermen TV+ kijken als ik een TV ontvanger heb en maar op 2 als ik een abonnement zonder heb?

• April 24, 2025
  • 16 reacties
  • 345 keer bekeken

Het is in het topic over de Soundbox al ter sprake gekomen maar dat is daar off topic dus bij deze.

Volgens de bestelpagina mag men met het kijken zonder kastje op slechts 2 schermen kijken.

Terwijl er ook nog steeds te lezen valt dat men op drie schermen online mag kijken.

Bron

Kortom als beide TV  abonnementen € 12,50 kosten waarom dan met een mediabox wel 4 schermen inclusief de ontvanger en zonder maar 2?  

De optie alleen via de app is dan verhoudings gewijs redelijk duur, temeer daar er de nodige verschillen zitten in de zenders die je kan kijken en  terugkijken.

Beste antwoord door Rowi.

Het correcte antwoord is dus totaal  5 schermen.

Althans als ik deze reactie van ​@Sanne van KPN goed lees. 

Waarvan twee Smart TV'S  dit zou  beter gespecificeerd moeten worden omdat er nu meer apparaten de TV+ app gebruiken. Twee schermen is vrij algemeen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• Auteur
  • April 24, 2025

Hmm, de titel is aangepast maar nog geen reactie vanuit KPN. 

Even afwachten dan maar.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Als je een tv abonnement bij KPN afneemt, krijg je daar 1 KPN tv ontvanger standaard bij.

Met behulp van deze KPN tv ontvanger kan je op 1 aangesloten tv kijken.

Je kan op 3 andere tv's gelijktijdig via de KPN tv app op de Smart tv, tv kijken.

Dus in totaal kan je gelijktijdig op 4 tv kijken. 

Alleen op je eigen KPN netwerk.

Om tv te kijken, heb je zo wie zo een tv abonnement nodig via KPN.

Ik zit even op de KPN site te kijken.

Je kan met of zonder KPN tv ontvanger kiezen zie ik.

Maar in alle gevallen, na de proefperiode, betaal je € 12,50 per maand voor het tv pakket.

(eventuele soundbox is € 6,-- extra per maand)

De KPN tv ontvanger, uitgezonderd de soundbox), huur je niet bij KPN, maar krijg je in bruikleen. 

• Auteur
  • April 24, 2025

Goed lezen is en blijft een kunst.

Volgens de eigen informatie mag je met het abonnement zonder mediabox maar op twee schermen(apparaten) tegelijk kijken, geen  3 wat veel logischer zou zijn. Kortom ik wacht op een antwoord van een moderator om deze tegenstrijdige informatie op te helderen.

Uiteraard betaal je ook de eerste box, die zit in die € 12,50 verrekend. Het abonnement zonder ontvanger zou maar €10,00  of zelfs €9,50 mogen kosten gebaseerd op het punt dat de DIW7022 zonder TV abonnement € 3,50 kost.

• Auteur
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Waarvan twee Smart TV'S  dit zou  beter gespecificeerd moeten worden omdat er nu meer apparaten de TV+ app gebruiken. Twee schermen is vrij algemeen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Goed lezen is en blijft een kunst.

Klopt, geld ook voor u.

Ik gaf alleen aanvullende informatie.

En die klopt, heb zelfs speciaal voor u op kpn.com gekeken.

5 schermen, maar je kan op 3 tegelijk kijken met de KPN tv app.

Zo werkt F1 TV Pro ook.😉 (met dat verschil dat je op 2 schermen tegelijk kan kijken).

Kunnen kijken of gebruiken (aanmelden) zijn 2 verschillende dingen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ja, klopt helemaal! Twee + drie. De feedback dat dit wat helderder weergegeven mag worden, hebben we doorgegeven. Dank!

• Auteur
  • April 26, 2025

De verwarring bij mij is onstaan omdat de app voor Smart TV'S blijkbaar niet onder de noemer online kijken valt. Deze app versie is dus op meerdere vlakken gelijkgesteld met een TV ontvanger.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 26, 2025

Tja. Het keyword is hier “tegelijk”.

Smart-TV app: vrijgegeven voor 2 tv's tegelijk.

Mobiele (!) app voor tablet, smartphone en laptop: vrijgegeven voor 3 schermen tegelijk.

Met deze combi kun je dus al op 5 schermen tegelijk kijken.

KPN TV met één ontvanger dus 6 schermen tegelijk. 1 x ontvanger + 2 x SMART-TV app + 3 x mobiele app.

KPN TV app only: 2 x tv + 3 x mobiel = 5 tegelijk.

• Auteur
  • April 27, 2025

@PeterG het gaat mij om dat Online kijken, dat doe je in principe ook met je Smart TV, ik heb blijkbaar nooit gelezen dat de app voor mijn Samsung vanaf de eerste introductie niet onder die noemer viel. Net zo goed heb ik nooit ergens gelezen dat je eerder maar op 1 smart TV tegelijk zou mogen kijken wat jij elders schreef. 

Vooral omdat er toch verschil zit in wat je via de app kan en mag kijken blijft de prijs voor het abonnement alleen via de app voor mij persoonlijk toch net te hoog geprijsd. € 10,00 vind ik veel billijker.

Wat mij ook  opviel is dat wanneer je kiest voor alleen kijken via de app je ook Cloudopname kan aanvinken en het 4K pakket, en vooral dat laatste verbaasd mij. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Vooral omdat er toch verschil zit in wat je via de app kan en mag kijken blijft de prijs voor het abonnement alleen via de app voor mij persoonlijk toch net te hoog geprijsd. € 10,00 vind ik veel billijker.

Hopelijk wordt dat de toekomst.

Kijken zonder tv ontvanger, maar via de app.

En ik ben het met je eens, het maandbedrag mag dan best wel wat lager zijn.

Wat ik persoonlijk wel heel erg belangrijk vind, is dat de beeldkwaliteit via de app hetzelfde moet zijn als via de KPN tv ontvanger. 

Zover ik weet is dat ook nog steeds niet het geval.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

@PeterG het gaat mij om dat Online kijken, dat doe je in principe ook met je Smart TV, ik heb blijkbaar nooit gelezen dat de app voor mijn Samsung vanaf de eerste introductie niet onder die noemer viel. Net zo goed heb ik nooit ergens gelezen dat je eerder maar op 1 smart TV tegelijk zou mogen kijken wat jij elders schreef. 

Toch stond op http://kpn.com/smarttv tot voor kort 1 scherm. Dat jij die pagina nooit gezien of gelezen hebt wil nog niet zeggen dat het nooit vermeld is natuurlijk 😐. Ik heb er nooit een scherm opname van gemaakt.

Hier heeft ​@TjallingH een schermafdrukje van een veelgestelde vraag die op die pagina stond.

Alleen thuis kijken op groot scherm: http://kpn.com/smarttv (de huidige pagina)

Uiteraard kijk je met de smart-tv app ook ‘online’ via internet. De providers KPN én Ziggo maken echter wel onderscheid tussen de Smart-tv app en de mobiele versie. 

Thuis en buiten de ‘online’ op mobiel scherm: https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken 

… en hier nog het oude verhaal op de community over de Smart-TV app van 3 jaar geleden.
Zie: “kan ik de app installeren op meerdere tv's?”

En hier een nóg oudere versie, van 6 jaar geleden. Zie zelfde vraag.

Hier ben ik het mee eens. App only zou iets goedkoper moeten zijn. Omdat je dus geen ontvanger neemt, wat in het groene beleid past. En je hebt ook minder aanbod, want geen radiozenders. En geen 'beste kwaliteit (14,2 Mb/s)’.

Wat mij ook  opviel is dat wanneer je kiest voor alleen kijken via de app je ook Cloudopname kan aanvinken en het 4K pakket, en vooral dat laatste verbaasd mij. 

Van dat 4k pakket bij app only is ook verbazend. Alleen ESPN UHD zou kunnen. Maar de 4k zenders niet. Daar is de app niet op ingericht. Of misschien de nieuwe app wel???

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Joop2011 schreef: 

Hopelijk wordt dat de toekomst.

Kijken zonder tv ontvanger, maar via de app.

Dat is dus al het heden ​@joop2011 . In ieder geval bij Odido, KPN en Ziggo. En natuurlijk al langer met de Canaldigitaal app en NLziet, beide te nemen onafhankelijk van welke internet provider je hebt.

Via de ontvanger van je provider zul je n.m.m. echter altijd meer mogelijkheden hebben. Zoals ook radio aanbod.

Ik kijk sinds medio 2005 via een SetTopBox. Daarvoor gebruikte ik al héél vaak de VCR want daarmee kon ik toen al live pauzeren. Ik zette de zender aan en ging zo'n 20 minuten later pas kijken om de reclames door te spoelen. Dat kon direct via de tv natuurlijk niet. En via de VCR, uiteraard, opnames kijken.

het maandbedrag mag dan best wel wat lager zijn.

Wat ik bij ​@Rowi. hierboven al schreef ben ik het daar volledig mee eens. De prijs van app only gaf mij een frons.

• Auteur
  • April 27, 2025

Ook Ziggo heeft op papier een App only abonnement alleen vanwege het technische aspect heb je ook de DVB-C kanalen.

De Samsung en LG app van KPN is er al 6 jaar mogelijk heb ik het destijds wel gelezen maar in de loop der tijd vergeten. Of in de praktijk die beperking nooit ondervonden.

Het belangrijkste onderscheid voor de Smart TV'S is dat je deze app alleen thuis mag gebruiken. Het taal/woord gebruik mag toch echt wel beter wat dat betreft. Anders had ik nooit dit topic gestart.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Ja, klopt. Ziggo heeft Internet + toegang tot de Ziggo GO TV app. Maar dat is in dat geval alleen de zenders die onder KabelTV vallen. Wil je meer (ook opnemen) dan moet je Ziggo TV afnemen. Dat is altijd inclusief één Next Mini.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

[...]

Wat mij ook  opviel is dat wanneer je kiest voor alleen kijken via de app je ook Cloudopname kan aanvinken en het 4K pakket, en vooral dat laatste verbaasd mij

Goed gezien, ​@Rowi.! Dat zou inderdaad niet moeten. We gaan dit aanpassen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 1, 2025

Cloudopname moet gewoon kunnen en werken onder App Only ( ​@Marcia van KPN ).

Dát verbaasde me niet.

Wel dat 4k verhaal onder App Only. Dat mag weg.