Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik sommige zenders alleen via TV kijken?

• January 5, 2025
  • 16 reacties
  • 732 keer bekeken

Waarom kan ik met het Basis pakket TV geen bepaalde TV zenders bekijken via mijn eigen thuis wifinetwerk op mijn PC of laptop ( o.a. BBC-one, Arte VRT) die wel op TV te zien zijn?

Beste antwoord door Noordzee

. Ik gebruik een VPN verbinding.

En daar gaat het mis. 

Zet die VPN uit en dan zal het wel lukken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• January 5, 2025

Omdat die zenders alleen via de ontvanger bekeken mogen worden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

Omdat die zenders alleen via de ontvanger bekeken mogen worden. 

Dat klopt niet. Deze zenders zijn online te bekijken, dus browser, smartphone of tablet. Het is een fout van KPN. BTW ze kunnen nu ook naast de ontvangers ook op SmartTV bekeken worden.

Voorbeeld BBC

wjb
Wijsgeer
  • January 6, 2025

De reden is dat KPN geen rechten heeft om die zenders buitenshuis via Internet te tonen.

Thuis mogen die zenders wel bekeken worden.

Dit geldt niet alleen voor de Engelse publieke zenders maar ook voor de publieke zenders uit de andere ons omringende landen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

De reden is dat KPN geen rechten heeft om die zenders buitenshuis via Internet te tonen.

@Joned is thuis op zijn wifi en kan niet op zijn laptop deze zenders kijken.

wjb
Wijsgeer
  • January 6, 2025

Helaas zien we regelmatig dat de administratieve koppeling tussen het TV abonnement en het Internet abonnement verloren is gegaan waardoor ook de eigen aansluiting niet als het thuisnetwerk herkend wordt.

In zo'n geval zal de smart-TV app voor Android TV, WebOS of Tizen ook niet werken en zal de administratieve koppeling door KPN hersteld moeten worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

Helaas zien we regelmatig dat de administratieve koppeling tussen het TV abonnement en het Internet abonnement verloren is gegaan waardoor ook de eigen aansluiting niet als het thuisnetwerk herkend wordt.

Hij kan wel op zijn TV deze zender kijken, dus de fout in abonnement koppeling kunnen we uitsluiten.

Kan je even testen of je thuis met een PC of tablet op tv.kpn.com in een browser deze zenders kan bekijken?

wjb
Wijsgeer
  • January 6, 2025

TDN schreef:

Hij kan wel op zijn TV deze zender kijken, dus de fout in abonnement koppeling kunnen we uitsluiten.

Nee, dat kunnen we niet. Een TV ontvanger werkt, nadat deze eenmaal geregistreerd is. ook op een andere KPN aansluiting. Dus ook als de koppeling verloren is gegaan zal een TV ontvanger blijven werken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

TDN schreef:

Nee, dat kunnen we niet. Een TV ontvanger werkt, nadat deze eenmaal geregistreerd is. ook op een andere KPN aansluiting. Dus ook als de koppeling verloren is gegaan zal een Tv ontvanger blijven werken. 

En de andere vraag, is op tv.kpn.com deze buitenlandse zenders te bekijken? Ik kan niet testen en vermoed dat is voor iedere KPN abonnee is. 

Dat een geregistreerd ontvanger op een andere adres ook zou werken, twijfel ik. Vroeger kan men b.v. zo een geregistreerd decoder van Ziggo kopen en op andere adressen TV kijken, maar dat had Ziggo allang niet meer toegestaan, de ontvanger is gekoppeld aan thuis IP. Ik denk niet dat KPN hier anders doet. De ontvanger kan je principieel op andere adressen gebruiken, maar niet met de oude abonnement nummer, wel met de abonnement nummer van de eigenaar deze andere aansluiting.

wjb
Wijsgeer
  • January 6, 2025

En de andere vraag, is op tv.kpn.com deze buitenlandse zenders te bekijken? Ik kan niet testen en vermoed dat is voor iedere KPN abonnee is. 

Thuis zijn deze buitenlandse zenders te bekijken, maar buitenshuis niet.

Dat een geregistreerd ontvanger op een andere adres ook zou werken, twijfel ik. Vroeger kan men b.v. zo een geregistreerd decoder van Ziggo kopen en op andere adressen TV kijken, maar dat had Ziggo allang niet meer toegestaan, de ontvanger is gekoppeld aan thuis IP. Ik denk niet dat KPN hier anders doet. De ontvanger kan je principieel op andere adressen gebruiken, maar niet met de oude abonnement nummer, wel met de abonnement nummer van de eigenaar deze andere aansluiting.

Jij mag dat betwijfelen maar voor mij is het een weet. Een TV ontvanger die éénmaal geregistreerd is zal ook via een andere KPN aansluiting werken op het abonnementsnummer waarmee hij geregistreerd is. Het abonnementsnummer, waaronder de TV ontvanger geregistreerd is, is ook niet te wijzigen, dat kan alleen de KPN zelf gedaan worden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Joned, welkom op onze community! Ik zie al een levendige discussie ontstaan. Heeft dit jouw vraag beantwoord?

Ik heb de off-topic discussie verwijderd

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2025

Thuis via jouw ontvanger heb je de meeste zenders. KPN heeft niet voor alle zenders de rechten om die ook buiten jouw ontvanger aan te bieden via apps. Het gaat dan met name om buitenlandse zenders. Erotiek-zenders mogen daarnaast niet omdat dat soort aanbod niet wordt toegelaten in de diverse app-stores.      

Voor een gedetailleerd overzicht kun je dit artikel doorlezen:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/

Niet beschikbaar via app: Erotiek zenders. Die kunnen alleen via de decoder thuis én via laptop.

Alleen via je eigen wifi te kijken (live): BBC One en Two, VRT1, VRT CANVAS, Ketnet, Crime Investigation, Euronews, BBC News. Duitse zenders.

Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.

Live Sport on Demand (sport per wedstrijd huren): niet beschikbaar (alleen decoder).

Niet buiten de deur: Duitse zenders, Vlaamse zenders, BBC One en Two. Opnamen van BBC First. EuroNews, BBC News, Utsav Barat. TRT. Cartoon Network.. Baby TV.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Beste Thomas van KPN,

Alle verklaringen doorgelezen te hebben begrijp ik dat bepaalde buitenlandse zenders op niet mijn eigen thuisadres te zien zijn omdat KPN daarvan niet de rechten heeft.

Blijft over de volgende vraag:

Hoe kan ik op mijn eigen wifinetwerk ( op mij thuisadres ) wel de (hieronder vetgedrukte) zenders bekijken? Op dit moment heb ik deze mogelijkheid niet.

“Niet beschikbaar via app: Erotiek zenders. Die kunnen alleen via de decoder thuis én via laptop.

Alleen via je eigen wifi te kijken (live): BBC One en Two, VRT1, VRT CANVAS, Ketnet, Crime Investigation, Euronews, BBC News. Duitse zenders.

Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.

Live Sport on Demand (sport per wedstrijd huren): niet beschikbaar (alleen decoder).

Niet buiten de deur: Duitse zenders, Vlaamse zenders, BBC One en Two. Opnamen van BBC First. EuroNews, BBC News, Utsav Barat. TRT. Cartoon Network.. Baby TV.”

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn. Op wat voor apparaat probeer je ze te kijken? Via de browser of via de app? Gebruik je ook een VPN?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Beste Thomas, ik wil de buitenlandse zenders kunnen kijken op mijn PC ( laptop,) via mijn browser. Ik gebruik een VPN verbinding.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 13, 2025

. Ik gebruik een VPN verbinding.

En daar gaat het mis. 

Zet die VPN uit en dan zal het wel lukken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2025

Beste Noordzee,

De VPN zit inderdaad in de weg. Uitgeschakeld en ik kan de buitenlandse zenders bekijken op pc / laptop.

hartelijk dank voor de tip.

groet Joned