Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik via de webbrowser wel terugspoelen maar via TV niet?

• January 15, 2026
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

waarom kan ik in me browser live tv wel terug spoelen en reclame ontlopen en via de tv ontvanger niet ? dan geeftie aan dat live tv op de zender niet mogelijk is terwlijk je dat in de browser niet hebt en waarom start het programma de ene keer wel gelijk als je vanaf het begin kijken doet en de andere keer voor een blok reclame ?

Beste antwoord door PeterG

Op de TV kun je ook gewoon terugspoelen. Ontvanger met ⏪.

Via de Android-TV app: selecteer het bolletje in de voortgangsbalk. En gebruik vervolgens “naar links” en “naar rechts” op het kompas. En met ⏪ en ⏩ maak je sprongetjes van 30 seconden.

De commerciële zenders ( 4 tot en met 12) hebben bepaald dat je niet vooruit mag spoelen bij een live uitzending. Ook als je die na pauzeren kijkt. Of terugkijken. Vooruitspoelen mag wel in een opgeslagen programma van die zenders.

en waarom start het programma de ene keer wel gelijk als je vanaf het begin kijken doet en de andere keer voor een blok reclame ?

De opname start 5 minuten voor de in de gids (...) aangegeven tijd. Maar de zender houdt zich niet altijd precies aan die tijd. Soms moet je vanaf het startpunt (5 minuten) even ietsje terug om echt vanaf het begin te kijken als de uitzending ietsje eerder begon dan de EPG vermeld.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 16, 2026

Op de TV kun je ook gewoon terugspoelen. Ontvanger met ⏪.

Via de Android-TV app: selecteer het bolletje in de voortgangsbalk. En gebruik vervolgens “naar links” en “naar rechts” op het kompas. En met ⏪ en ⏩ maak je sprongetjes van 30 seconden.

De commerciële zenders ( 4 tot en met 12) hebben bepaald dat je niet vooruit mag spoelen bij een live uitzending. Ook als je die na pauzeren kijkt. Of terugkijken. Vooruitspoelen mag wel in een opgeslagen programma van die zenders.

en waarom start het programma de ene keer wel gelijk als je vanaf het begin kijken doet en de andere keer voor een blok reclame ?

De opname start 5 minuten voor de in de gids (...) aangegeven tijd. Maar de zender houdt zich niet altijd precies aan die tijd. Soms moet je vanaf het startpunt (5 minuten) even ietsje terug om echt vanaf het begin te kijken als de uitzending ietsje eerder begon dan de EPG vermeld.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@romanonl Welkom op de community! Ik zie dat PeterG hierboven al een antwoord heeft gegeven op je vraag, dank daarvoor! Mag ik vragen of het antwoord van PeterG duidelijk voor je is en je vraag hiermee is beantwoord?