Skip to main content

Zo vaak, echt heel vaak gebeurt het dat in de tv-gids het verkeerde programma staat, of helemaal geen programmanaam

Vandaag is weer zo'n dag. Om 20:15 is er het tv-programma met Jan Böhmermann genaamd "Lass dich überwachen!” En wat denk je dat er in de kpn-gids staat….

kpn heeft geen idee welk programma er vanavond zal komen

Kijkers van Ziggo krijgen wel de juiste informatie, met logo en foto van Jan Böhmermann erbij.

om mysterieuze redenen weet ziggo dat wel

Waarom kan kpn iets simpels als een tv-gids niet goed krijgen? Dit gebeurt echt regelmatig. Iemand een idee en misschien ook een suggestie hoe we dit aan het verstand kunnen krijgen bij kpn om dit eens op te lossen.

Je kan het wel inplannen voor opname. Apart.


@PeterG Goedemiddag, leuk dat je random reacties schrijft onder vragen maar ik denk niet dat iemand hier iets aan heeft.


KPN heeft hier (gelukkig) geen invloed op.

De zender levert de informatie toe en KPN zet dit 1 op 1 in de gids.

 

Staat het wel goed in de KPN tv ontvanger? 

Zo ja, dan gaat er iets mis bij KPN voor de KPN app denk ik.


@joop2011 waarom heeft Ziggo het dan wel steeds goed? Kpn lukt het keer op keer maar niet om de juiste informatie in hun gids te krijgen. Dit ligt echt wel (ongelukkig) aan kpn.


@joop2011 waarom heeft Ziggo het dan wel steeds goed? Kpn lukt het keer op keer maar niet om de juiste informatie in hun gids te krijgen. Dit ligt echt wel (ongelukkig) aan kpn.

 

Ik vraag ook aan u, of het wel goed staat in de KPN tv ontvanger.

Daarna kan een moderator het voor je nakijken.

 

P.S.

Ik ben net zoals u klant bij KPN. 😉


Beste @joop2011,

Geen idee wat je mij wilt duidelijk maken. Met screendumps en al, laat ik zien dat de tv-gids voor vanavond het programma van Jan Böhmermann niet heeft. In tegenstelling tot Ziggo waar ik geen klant van ben maar ik kan gewoon in hun digitale tv-gids kijken en daar staat netjes het programma lass dich überwachen aangekondigd.

Vaker gebeurt dit dat kpn een fout heeft in hun tv-gids waar ziggo het wel goed heeft staan, want die smoes "De zender levert de informatie toe en KPN zet dit 1 op 1 in de gids.” heb ik al vaker gehoord.  En daarom check ik het bij ziggo. Hoe lukt het ziggo dan wel om de juiste info te krijgen. Maar belangrijker waarom is de info van kpn zo vaak verkeerd.

Dus moderators zoek het eens uit en vertel mij en alle andere klanten waarom dit zo vaak misgaat. En wat gaat kpn er aan doen om het op te lossen.

Toevoeging: Denkt @joop2011 dat kpn het goed heeft en dat er inderdaad vanavond om kwart over 8 het programma "folgt” wordt uitgezonden? Natuurlijk zou dat een optie kunnen zijn ware het het dat het niet zo is. Kijk even bij ZDF zelf. en zie ook deze aankondiging van vanmorgen waardoor ik er op geattendeerd werd:

 


@frankkijktgraagtv 

De screenshot is van de mobiel, de KPN TV+ app.

 

Je hebt ook een KPN tv ontvanger.

Arcadyan HMB 2260

Arris VIP 2952

Arris VIP 5202

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

1 van deze heb je.

 

Mijn vraag is, klopt de gids op de KPN tv ontvanger wel?

 

De kans is groot, dat de moderator deze vraag ook gaat stellen.

Om zo de fout te kunnen traceren.

 

En begrijp me goed, uiteraard moet de gids in de KPN TV+ app ook goed zijn.😉


Beste lieve aardige @joop2011 

Eerst zeg je "De zender levert de informatie toe en KPN zet dit 1 op 1 in de gids.” 

Nu beweer je dat op elk platform het heel goed anders kan zijn, van de website, de mobiele app en ook nog eens 4 verschillenden STB's

Het is van tweeën een.

Maar voor jouw gemoedsrust ik heb een 5202 en dit is wat de tv-gids laat zien:

verrassing: precies hetzelfde in de STB tv-gids

 


Beste @PeterG ,

Het is duidelijk dat ik het niet goed heb begrepen.

<snip hier stond eerst iets maar berustte op een groot misverstand mijnerzijds>

Nu ik mijn eerder geschreven antwoord herlees snap ik wat jij wilt zeggen.

Jij hebt gekeken in de gids en zag tot je verwondering dat je het tijdslot wél kunt opnemen (apart).

Sorry, ik begreep je helemaal verkeerd.

PS wat is ONT?


👍

ONT krijg ik steeds op de woord correctie op mijn telefoon. Zodra ik de t typ verspringt het regeltje met voorgestelde woorden en komt er ONT. In plaats van ontvanger. 

Met hoofdletters. Omdat ik het op de community ook vaak over het glasvezelmodem (=ONT)  heb onthoudt de correctie dat ook.

Voluit: Optical Network Terminal. 

In dit topic natuurlijk niet van toepassing maar dus 'vast' ruzietje met m'n telefoon. 


Beste lieve aardige @joop2011 

Eerst zeg je "De zender levert de informatie toe en KPN zet dit 1 op 1 in de gids.” 

Nu beweer je dat op elk platform het heel goed anders kan zijn, van de website, de mobiele app en ook nog eens 4 verschillenden STB's

Het is van tweeën een.

Maar voor jouw gemoedsrust ik heb een 5202 en dit is wat de tv-gids laat zien:

 

 

Dat bedoel ik natuurlijk ook niet op die manier.

 

Uiteraard zet KPN de gids gegevens 1 op 1 door.

Maar op de KPN tv decoder of op de app, gaat dat (denk ik) anders.

En het is in theorie mogelijk dat het op de ene goed gaat en op de andere niet goed gaat.

 

Ik heb al van @PeterG begrepen dat op beide de gids informatie niet goed is.

En ook op jouw foto kan je zien dat op beide media de gids voor Duitse zenders niet goed is.

 

Beste is even om af te wachten op een moderator.


HI @frankkijktgraagtv, ik denk graag mee want dit is wel irritant. 

Ik neem het over ZDF zeker mee, zie je dit ook bij andere zenders niet goed gaan? 


HI @frankkijktgraagtv, ik denk graag mee want dit is wel irritant. 

Ik neem het over ZDF zeker mee, zie je dit ook bij andere zenders niet goed gaan? 

Eurosport 1 en 2 zijn nu dramatisch met de gids, geen enkele sport die wil kijken, terugkijken of wil opnemen klopt met de gids. 

Ook soms op beide kanalen dezelfde sport. Zal Eurosport wel met opzet doen om zoveel mogelijk HBO max abonnementen te slijten..


@Alex van KPN ik had al eens eerder iets gemeld en dat was ook ZDF, maar ik weet niet zeker of dat de enige zender is.

Bedenk wel dat het bij Ziggo goed gaat, een antwoord als dat het aan ZDF ligt is te gemakkelijk want waarom zou Ziggo het dan wel goed weergeven en KPN niet? Het lijkt mij toch echt een probleem van KPN.

Mijn inschatting is dat jullie het niet vaak genoeg verversen. Zo stond bij France 2 ooit een aankondiging in de vorm van "Oude film of Halve finale Rugby”, zowel op zaterdag als op zondag. Je snapt al, de keuze werd bepaald wanneer Frankrijk zou spelen. Als KPN vaker de info zou verversen dan denk ik dat ze van France 2 echt wel een aanpassing zouden krijgen en er dan alleen een Oude Film of Halve Finale zou staan op de betreffende zaterdag en zondag.


Terecht dat je het aangeeft. Het ligt dan ergens in de doorgifte zou ik gokken. Echter, als ik nu kijk zie ik dat alles goed wordt weergegeven in de gids. 

Zie jij dat ook? 


Beste @Alex van KPN ,

Je zult het allemaal vast goed bedoelen maar "zou ik gokken” is dus precies het probleem van dit forum. Het komt zo vaak voor dat iemand een wilde gok doet en dat dat dan het antwoord is zonder dat een vragensteller een daadwerkelijk oplossing heeft,

Ja vandaag lijkt alles wel te kloppen maar ik ben toch niet degene die die tv-gidsen met elkaar moet vergelijken om te zien of die van kpn klopt? Iemand binnen jullie organisatie weet hoe de tv-gids aan de gegevens komt en hoe die bij de klant terecht komen. Dat hoop ik althans want anders heeft kpn een echt probleem. Het is droevig dat die kennis niet tot in het forum terecht komt en jullie klanten in het ongewisse laten. Jij durft zelfs tevreden te zijn met "zou ik gokken” in plaats van een feitelijk antwoord te vinden binnen kpn. 

En dan terug naar mijn vraag:

Waarom gebeurt het dat in de tv-gids het verkeerde programma staat, of helemaal geen programmanaam? Zelfs op het moment dat het programma bezig is!

Op die vraag heb ik nog steeds geen antwoord, een antwoord zou fijn zijn, niet een wilde gok.

En ik heb een suggestie:

Nu de olympische spelen bezig zijn zie je bij de nos steeds een heel blok met dezelfde titel "NOS Olympische Spelen: Parijs Live” hoe mooi zou het zijn als jullie samen met de NOS een systeem hadden bedacht en uitgevoerd die laat zien welke sport er op dat moment te zien is. Ik snap dat er sporten zijn waar een kwartier rust is en dat er soms geschakeld wordt naar iets anders maar over het algemeen is bekend wat er gaat komen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om zo iets te maken? Dat zijn dingen waar je mensen blij mee maakt. Kunnen jullie de komende vier aan werken, dat lijkt me voor kpn een haalbaar tijdspad. (en als het sneller gaat voor de Winterspelen)


Dat gaat nooit lukken natuurlijk. Zoveel sporten. Sublicenties. Zelfs de nos weet vaak een paar minuten van te voren niet wat er komt.

Bij heel veel sporten is ook de start van de wedstrijd met de Nederlanders niet te bepalen. 

Bij veel sporten is 'de volgende wedstrijd' als de vorige is afgelopen bijvoorbeeld. 

Daardoor klopt de programmering op Eurosport 1 en 2 nu ook vaak niet. 

Als iets wat gepland staat nog niet begint dan schakelen ze naar een anderen sport waar het wel bezig is.


@PeterG ik weet niet waar je werkt of ooit hebt gewerkt maar ik ben blij dat we nooit collega's zijn geweest. Want laten we vooral iets niet doen omdat het lastig lijkt. 

Er is een heel draaiboek voor de OS, en ja daar wordt wel eens van afgeweken, maar ik denk echt dat het merendeel van het programma gewoon gaat zoals in het draaiboek staat. Kijk naar het zwemonderdeel vanavond, dat loopt volgens 

En wat dan nog, als op het laatste moment iets wijzigt waarom kan dat niet in de tv-gids worden aangepast? Het gaat mij niet om dat mensen (weken van te voren) wedstrijden opnemen, maar dat je in beeld krijgt wat er te zien is en wat er zo meteen te zien is. Dus niet die blokken van een uur maar wat Eurosport probeert (en jammerlijk mislukt). Ik vraag ook niet dat het vandaag er al is maar geef kpn 4 jaar de tijd om eens iets gebruiksvriendelijks te maken. 

Vast en zeker zijn er lastige zaken, en zijn er hobbels maar dit al meteen afschieten lijkt mij een beetje voorbarig. 

Omdat ik bang was dat ik te optimistisch was ging ik even kijken op de website van de OS zelf. Hier is het programma van vandaag:

Woensdag 31 juli

  • 08.00 uur: Triatlon (v)
  • 09.00 uur: Beachvolleybal
  • 09.30 uur: Roeien finale dubbel vier (m&v)
  • 09.30 uur: Roeien halve finale vrouwen twee zonder 
  • 10.00 uur: Judo (mannen -90 kg en vrouwen -70 kg)
  • 11.00 uur: Zeilen Skiff medalrace (m&v)
  • 14.00 uur: Waterpolo (v): Nederland – Australië
  • 17.30 uur: Hockey (m): Duitsland – Nederland
  • 17.30 uur: Turnen (m): meerkampfinale
  • 20.15 uur: Hockey (v): Nederland – China
  • 20.30 uur: Zwemfinales met oa. 100m vrij (v), 200m vlinder, 200m school, 100m vrij (m)

Volgens mij is de hele woensdag volgens plan gegaan. Zwemmen is een kwartier uitgelopen, dat zou om 22:30 klaar zijn maar de Chinees Pan tikte om 22:44 aan om de 100m vrije slag te winnen.

Ik ben wat optimistischer dan jij Peter, niet optimistischer dat kpn dit ooit voor elkaar gaat krijgen maar dat dit technisch moet kunnen lukken.


Mij valt het ook op dat Eurosport het niet voor elkaar krijgt, terwijl er echt een draaiboek is waar niet alleen de sporters iets aan hebben maar waar je als NOS ook gebruik van kunt maken. En dat zal soms beteken dat om 8uur 's morgens iemand wat wijzigingen door moet voeren, maar dat kan toch niet het probleem zijn?

Technisch lijkt me dit niet het moeilijkste onderdeel maar er moet een wil zijn om dit samen met de NOS op te pakken. Waarom zijn de extra kanalen van de NOS ook niet via kpn te zien? Als je van zoiets als de Olympische Spelen iets moois wilt maken kun je er voor kiezen om extra moeite te doen, om je klanten sneller, hoger, sterker te bedienen.

Of je kunt zoals jij schrijft meteen zeggen dat het lastig is en daarom maar niet moet doen.

PS Sporten waar het lastig gaat zijn die waar de tijdsduur onbekend is, zoals bij judo en tennis. Maar vele andere sporten hebben een vaste starttijd en ongeveer weet je wanneer het klaar is, soms met uitloop zoals bij waterpolo. Straks komt atletiek en daar staat alles al op de minuut vast wanneer wie wat waar moet doen, van de series tot de finales. Kun je, als je de moeite wilt nemen, in een systeem gooien en zo naar de tv-gids brengen, als je dat wilt, als je die keuze maakt.

Maar mijn vraag ging over de tv-gids en waarom daar regelmatig geen of verkeerde programma's worden aangekondigd. Op die vraag heb ik van kpn nog geen goed antwoord gekregen, behalve een gok van Alex…

En je hoeft helemaal geen licentie te hebben je kunt gewoon in het draaiboek van Parijs kijken. Of kijk hier voor donderdag 1 augustus.


Allen, laten we het hier alsjeblieft netjes houden en on topic. Ik heb een aantal berichten verwijderd/aangepast. Neem vooral ook onze huisregels door. 

Wat ZDF betreft en de gids, een terecht stukje feedback. Ik heb dit dan ook uitgezet bij het TV team. Zodra ik iets hoor laat ik het hier weten. 


Reageer