Skip to main content

Ik maak op de camping gebruik van een Android tv. Als ik inlog met kpn tv app krijg ik een melding dat de KPN tv app alleen te gebruiken is op eigen Kpn netwerk  en niet het campingnetwerk. App doet het in heel Europa staat op kpn site, waarom niet op de Android tv?

De mobiele app (op een smartphone of tablet) doet het overal in Europa. Niet de app op een TV, die TV móet aangesloten zijn op een KPN netwerk. Je kunt dit oplossen door vanaf je mobiele apparaat te streamen naar je TV-toestel (met Google Chromecast bijvoorbeeld). 

Als je beetje technisch onderlegd bent kan je eventueel ook een VPN netwerk opzetten en op die manier de Android TV foppen dat je op je thuisnetwerk zit.

Als je beetje technisch onderlegd bent kan je eventueel ook een VPN netwerk opzetten en op die manier de Android TV foppen dat je op je thuisnetwerk zit.

Op zich een goed idee.

Maar als ik het goed heb, werkt de KPN tv+ app niet via een VPN netwerk.

(weet het niet 100% zeker, maar dacht het ergens gelezen te hebben).

P.S. (zoals ​@RJW59 ook aangeef)

Wij casten op vakantie gewoon vanaf de Tablet of Mobiel, dat gaat (gelukkig) altijd perfect.

De KPN tv+ app werkt op de Chromecast ook alleen in je eigen netwerk, dus die moet je dan ook casten naar de Chromecast (ik bedoel de Chromecast waar de app's op zitten).

Die app kan helemaal niet zien dat je VPN gebruikt. Althans niet aan de verbinding op zich. Wel aan de ip adressen die er gebruikt worden.

KPN blokkeert namelijk heel veel bekende VPN diensten. Zials bijvoorbeeld NordVPN, ProtonVPN of Surfshark. Daarvan zijn de ip adressen bekend en zodra KPN die ip adressen ziet weigert KPN de verbinding. Niet alleen voor tv. Emailen kan bijvoorbeeld ook vaak niet. En zelfs inloggen op MijnKPN lukt soms niet. Een nieuw abonnement proberen af te sluiten via zo'n VPN dienst kan je ook wel vergeten. 

Maar sowieso heb je aan zo'n VPN dienst niets voor de tv app op de smarttv. Want je moet thuis zijn. Dat ben je niet als je gebruik maakt van zo'n VPN dienst. Misschien wel in Nederland als de VPN server in Nederland staat, maar dat is nog niet thuis.

Om virtueel "thuis" te zijn moet die VPN server bij je eigen in huis staan. Als je dat hebt en je maakt vanaf de smarttv een verbinding naar die VPN server in je eigen huis, dan werkt de app op de smarttv over de hele wereld. 

Klopt, maar dat is een commerciële VPN dienst. Je kan ook een eigen VPN server thuis opzetten en dan vanaf andere locatie (over 5G of ander wifi netwerk) verbinding maken. Je hebt dan weer je thuis IP en daarop controleert de Smart TV app.

Daarvan zijn de ip adressen bekend en zodra KPN die ip adressen ziet weigert KPN de verbinding.

Ik denk dat er op ASN gefilterd wordt, dat is meest logische en heb je meteen een boel vliegen in 1 klap. Bepaalde sites die ik open heb staan, heb ik ook gefilterd op ASN. Op die manier wel toegankelijk via internet en 5G, maar wel meteen een grote groep uitgesloten.

Op zich een goed idee.

(weet het niet 100% zeker, maar dacht het ergens gelezen te hebben).

P.S. (zoals ​@RJW59 ook aangeef)

Wij casten op vakantie gewoon vanaf de Tablet of Mobiel, dat gaat (gelukkig) altijd perfect.

De KPN tv+ app werkt op de Chromecast ook alleen in je eigen netwerk, dus die moet je dan ook casten naar de Chromecast (ik bedoel de Chromecast waar de app's op zitten).

casten kan idd maar is toch eigenlijk onzin als je android tv hebt, reden blokkeren ontgaat me

De mobiele app (op een smartphone of tablet) doet het overal in Europa. Niet de app op een TV, die TV móet aangesloten zijn op een KPN netwerk. Je kunt dit oplossen door vanaf je mobiele apparaat te streamen naar je TV-toestel (met Google Chromecast bijvoorbeeld). 

Begrijp ik en zo ga ik het ook doen, maar reden waarom het voor android tv geblokkeerd wordt ontgaat me, andoid tablet, smartphone of tv mag toch niets uitmaken? Met Solcon (Kpn dochter) kan ik overal in Europa via app kijken

Begrijp ik en zo ga ik het ook doen, maar reden waarom het voor android tv geblokkeerd wordt ontgaat me, andoid tablet, smartphone of tv mag toch niets uitmaken? Met Solcon (Kpn dochter) kan ik overal in Europa via app kijken

Heeft solcon überhaupt wel een app voor op de smarttv? Ik kan er nergens iets over vinden. Het gaat bij solcon op de website overal over de app op de smartfoon. Het woord "smarttv" kennen ze niet eens.

Heeft solcon überhaupt wel een app voor op de smarttv? Ik kan er nergens iets over vinden. Het gaat bij solcon op de website overal over de app op de smartfoon. Het woord "smarttv" kennen ze niet eens.

Solcon app in playstore gewoon op android tv beschikbaar en werkt in heel europa, ook met starlink

Solcon app in playstore gewoon op android tv beschikbaar en werkt in heel europa, ook met starlink

Daar lees ik niks over. Heb je een linkje?

Deze kan ik wel vinden:

https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.hibox.hbx.api.client.divitel.solcon

Maar in de beschrijving staat niet over dat die werkt op de smarttv. Er staat:

"Wilt u online Solcon TV kijken via uw tablet of telefoon? 

Download dan nu de Solcon TV App.

Met de Solcon TV App kijkt u overal in de EU naar uw favoriete programma’s via uw tablet, telefoon."

Geen smarttv dus. Op hun website vind ik er ook niets over terug. Als Solcon een app heeft voor de smarttv, waarom schreeuwen ze dat dan niet van de daken?

Reageer