Skip to main content
Vraag

Waarom krijgt een nieuwe klant niet standaard de comfort plus afstandsbediening?

• February 14, 2026
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Wij zijn een maand nieuwe zakelijke klant bij kpn internet en tv. Mobiel was al kpn. Mijn vraag is: ik lees dat er een nieuwe makkelijkere comfort plus afstand bediening is.  Waarom krijgt een nieuwe klant voor 3 jaar dan de oude die zeker niet altijd goed werkt.  Is het zo dan is het zo maar wij vinden het “erg raar”. 
vriendelijke groet,

Tweewielergroothandel van Asten bv

9 reacties

JanD
Superuser
  • February 14, 2026

Beste ​@Tiny1 omdat de standaard ab de meeste mogelijkheden biedt.

De ab die jij noemt is voor mensen die een eenvoudige ab nodig hebben om wat voor lichamelijke of geestelijke reden dan ook.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 14, 2026

Hallo ​@Tiny1 ,

De reden daarvoor is dat de comfort afstandsbediening minder knoppen heeft, dus niet alle mogelijkheden zijn beschikbaar.

bron: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2026

Nou erg ingewikkeld.  Laat maar verder zo.  Maar ik ben zeker niet blij.  Eigenlijk vind ik totaal  geen antwoord op mijn “toch gewone vraag”.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 14, 2026

Eigenlijk vind ik totaal  geen antwoord op mijn “toch gewone vraag”.  

Ik probeer het gewoon nog een keer. Standaard wordt aan iedere abonnee de afstandsbediening verstrekt die alle functies heeft.

Maar je kunt daarnaast zelf de comfortafstandsbediening kopen voor erbij. 

Hoe kom ik aan de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ wordt niet standaard meegeleverd. Deze kan je apart aanschaffen. Dit kan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Omdat de Comfort+ niet de standaard afstandsbediening is.

De witte afstandsbediening is de standaard versie die alle mogelijkheden biedt. En is zeker niet oud! Is gelijk met de TV+ box geïntroduceerd in januari 2023. Speciaal ontwikkeld voor TV+, maar wel met het karakteristieke slanke witte kpn design.

De zwarte comfort+ is een uitgeklede met niet alle mogelijkheden. 

Dus dan levert kpn je die comfort+ dan kom je alsnog hier 😁 waarom je niet alles kunt doen, zoals doorspoelen. Tja.…

De comfort+ is bedoeld om naast de standaard versie te gebruiken. Voor een klein bedrag kun je de comfort+ erbij bestellen

JanD
Superuser
  • February 15, 2026

Nou erg ingewikkeld.  Laat maar verder zo.  Maar ik ben zeker niet blij.  Eigenlijk vind ik totaal  geen antwoord op mijn “toch gewone vraag”.  

Er is niets ingewikkelds aan en het antwoord op je vraag is zowel door mij als door Noordzee gegeven.

De standaard ab is de meest uitgebreide met alle mogelijkheden en de andere ab is voor mensen met een fysieke of mentale beperking die een eenvoudige ab nodig hebben.

De eenvoudige ab is bij de KPN-winkel of online te koop en naast de originele ab te gebruiken.

Simpel toch?

Als zakelijke klant kun voor je voor overige vragen terecht bij de zakelijke helpdesk via 0800 0403 tijdens kantooruren.

Dit forum is voor en door consumenten onder toezicht van KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Eigenlijk vind ik totaal  geen antwoord op mijn “toch gewone vraag”.  

Ik probeer het gewoon nog een keer. Standaard wordt aan iedere abonnee de afstandsbediening verstrekt die alle functies heeft.

Maar je kunt daarnaast zelf de comfortafstandsbediening kopen voor erbij. 

De Comfort+ voor TV+ wordt niet standaard meegeleverd. Deze kan je apart aanschaffen. Dit kan

En ​@Tiny1 ?

Heb je nu al de Comfort+ afstandsbediening aangeschaft via de speciale webshop of via de winkel? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

Hey ​@Tiny1. We hebben meerdere afstandsbedieningen in ons assortiment, maar ze bedienen allemaal wel een andere doelgroep. Je krijgt de witte afstandsbediening standaard uitgereikt omdat daar de meeste opties en functies op zitten en om de TV+ ervaring zo volledig mogelijk te maken. De meeste mensen kunnen daar ook goed mee overweg. Maar als deze niet bevalt dan kun je via onze webshop of winkel zelf een andere afstandsbediening kiezen. Ik zie dat Noordzee je daarin al heeft kunnen informeren. 

Ik lees ook even heel kort dat je aangeeft dat de witte afstandsbediening het niet altijd goed doet. Dat is niet de bedoeling en daar kunnen we je wel bij helpen. Kun je daar nog wat meer uitleg bij geven wat niet goed werkt? Dan kunnen we eens met je meedenken hoe dat op te lossen valt. 

Je kunt ook altijd voor directe ondersteuning telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Dat gaat via een terugbelafspraak op onze website. Je kunt dan direct of op een ander gewenst moment teruggebeld worden. Laat maar weten of je onze hulp nog nodig hebt!

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 16, 2026

……………….De standaard ab is de meest uitgebreide met alle mogelijkheden en de andere ab is voor mensen met een fysieke of mentale beperking die een eenvoudige ab nodig hebben………………………..

@JanD ik ben gezond van geest en lichaam dus je hoeft er echt niet alleen fysiek of mentaal beperkt om te zijn om deze AB te gebruiken. Voor bepaalde handelingen gebruiken we de originele witte AB, maar de comfort+ wordt hier standaard 95% van de tijd gebruikt omdat we deze prettig vinden.