Skip to main content
Beantwoord

Waarom moet ik elke keer inloggen met 2FA als ik via tv.kpn.com wil kijken op een Windows pc?

• January 15, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen met 2 staps verificatie als ik TV wil kijken met kpn tv+ op de windows pc. Op de ipad , telefoon en android tablet hoeft dat allemaal niet, dan kun je meteen kijken. Heeft U iets tegen windows ofzo?

Ik begrijp dat niet, het is erg omslachtig

Beste antwoord door PeterG

Als je inlogt met abonnementsnummer en pincode heb je daar geen last van. Deze vind ik ook het meest logisch voor de teevee dienst.

Of bij inloggen met KPN ID "onthoud dit apparaat" aanvinken. Dan heb je 6 maanden geen 2fa sms. 

Ik ben echter nooit uitgelogd. Waarom jij wel? Log je steeds uit? Dat is niet nodig. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Zie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Als je inlogt met abonnementsnummer en pincode heb je daar geen last van. Deze vind ik ook het meest logisch voor de teevee dienst.

Of bij inloggen met KPN ID "onthoud dit apparaat" aanvinken. Dan heb je 6 maanden geen 2fa sms. 

Ik ben echter nooit uitgelogd. Waarom jij wel? Log je steeds uit? Dat is niet nodig. 

• Auteur
  • Topper
  • January 20, 2026

Peter, dank voor je bericht. Ik gebruik nu abonnementsnummer, dat gaat sneller. 

Het onthoud dit apparaat aanvinken, helpt helaas niet. 

Ik log nooit uit, maar als ik de browser en pc afsluit, moet ik weer opnieuw inloggen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Ik log nooit uit, maar als ik de browser en pc afsluit, moet ik weer opnieuw inloggen

Oh. Dan heb je ingesteld "bij afsluiten browser cookies wissen". ​@pol47 . Dan mis je juist een praktisch gebruik van cookies. Namelijk op allerlei sites ingelogd blijven. Webmail, de community, tv.kpn.com, en andere. 

Het onthoud dit apparaat aanvinken, helpt helaas niet. 

Ook het cookie api.kpn.com, wat ook de instelling 'onthoud dit apparaat' bevat, wordt dan steeds gewist. Onthoud dit apparaat heeft daardoor ook geen effect uiteraard. 

Cookies zijn zo handig. Maar ze moeten wel blijven staan.