Skip to main content

het is niet zozeer, een vraag, eerder een opmerking.

had eerder op forum, vraag gesteld waarom netflix wel met dolby andere streamingdiensten niet.

men kwam met, kan niet optisch, moest een soundbar, mijn audio te oud(yamaha 1200 serie highend dus)of kan geen dolby atom aan of via hdmi.

vandaag kpn+ aangesloten, geluid, optisch en verrek, deze “oude rommel”kan het wel aan.

alle streamings diensten in dolby.

omdat natuurkunde niet veranderd, techniek wel, lag de fout dus niet bij mijn oude versterker, maar de nieuwe technieken zoals de apps.

nu nog de glasvezel herkennen, die hier al 1,5 jaar ligt ook binnen zodat ik hd kan kijken ipv sd en dan smen met een deal dan komen we ergens kpn. voor nu, weet ik dat ik gelijk had en dat is voldoende

nu nog de glasvezel herkennen, die hier al 1,5 jaar ligt ook binnen zodat ik hd kan kijken ipv sd 

Je kijkt toch zeker nu ook wel HD of woon je soms in het buitengebied en heb je een hele lage bandbreedte?


 

Nu nog de glasvezel herkennen, die hier al 1,5 jaar ligt ook binnen zodat ik HD kan kijken i.p.v. SD en dan samen met een deal dan komen we ergens KPN. voor nu, weet ik dat ik gelijk had en dat is voldoende

Op een forum helpen klanten en de moderator.😉

 

Maar als er glasvezel ligt, dan gaat toch alles via glasvezel?

En SD? Nog? 

1,5 jaar? 


Maar als er glasvezel ligt, dan gaat toch alles via glasvezel?

Misschien is die glasvezel helemaal niet van KPN.


beste joop 2011 en wjb

woon idd in buitengebied vandaar kpn, omdat die zo'n extra kastje hebben, waardoor sneleheid omhoog gaat.

alleen voor tv werkt dat niet, die gaat uit van de vaste lijn (11mb).

en heb glasvezel, aangelegd door glas en draad in samenwerking met kpn en andere providers.

nu doet het vreemde zich voor dat andere providers zoals youfoon en sotocom en anderen, wel zien dat hier glasvezel ligt.Maar kpn dus niet.Sinds ik glas en draad heb benaderd, die met opmerking kwam kpn heeft tekort aan apparatuur en zou in april mogelijk zijn..Als ik nu postcode check doe, staat er binnenkort, kunt u gebruimaken van glasvezel.Ik zelf vind dit raar en erg traag.

en kijk idd in SD behalve netflix, nu weet ik niet , beeld staat op multicast.kan nergens iets vinden van SD oF HD 4 k oid.


Ik neem aan dat je niet Glas en Draad bedoelt maar GlasDraad.

Die hebben sinds 17 april 2023 een samenwerking met Glaspoort. Deze samenwerking is dus van na de aanleg op jouw locatie.

Heb jij ergens een bron waaruit opgemaakt kan worden dat KPN gaat leveren via dat netwerk?


wjb.

ja kon alleen aansluiting krijgen als ik 1 van die providers nam.https://groenehart.glasdraad.nl/aanbod.php

En ik had KPN al, dus dacht zal snel overgezet dan


Laten we hopen dat je inderdaad in april kunt overstappen naar glasvezel.


wjb,

ja laten we hopen,  ik ga er wel vanuit, anders moet ik nood gedwongen overstappen, wat ik niet wil.

ben nog uit de tijd dat je zo'n koe pc kon kopen, inbellen, paar keer ziggo(heette toen anders) gehad

was geen succes, altijd terug naar kpn. ik was eerste die me aanmelde, rest in buurt heeft ziggo.

zou eerst 250 betalen voor aansluiten(cluster), later woningbouw, het over genomen(vond dat alle huizen glasvezel moeten hebben) dus kost me nu niets.en heb vermoeden dat er iets in die keten is misgegaan

ben al blij met de dolby nu,(contract afgelopen, dus kon kastje bestellen).

had dus ook nieuw contract kunnen afsluiten, denk ik, met gratis 4 k smart tv, maar wat heb ik eraan als ik SD ontvang, niets.

beeld is een ding, geluid zeker


wjb, als buitengebied kastje, internet snelheid ook naar de tv ontvanger zou sturen, hoor je mij niet klagen, had 50 mb abbo, met kastje haalde ik in rustige tijden 80 mb.

dus dat is te prijzen voor kpn.

dus ik maar afwachten,... geen zin over te stappen, vele werken met canal plus geen apps voor ..  en raak combi  voordeel kwijt, je vat me wel