Skip to main content

Waarom voegt kpn ongevraagd zenders toe aan mijn lijst. 
als ik iets wil of zoek, regel ik dat zelf wel. Ophouden dus. Heel irritant. 

Wat bedoel je precies? Af en toe komt er een zender bij ja. Die kun je bekijken of niet. Zet hem gewoon niet in je lijst met favoriete zenders, dan kom je hem gewoon niet tegen...., @hans westbeek.


Nee, ze komen opeens in ‘mijn’ lijst te staan zodat ik ze weer moet weghalen. Vandaag zelfs een radiostation. 
wat heeft het voor zin als ik mijn eigen voorkeuren opsla en er door kpn nieuwe toegevoegd worden. 
 


Opdat je op de hoogte bent van nieuwe zenders. Via een eigen zenderlijst zie je dat anders nooit natuurlijk. Daarna kun je 'm gewoon weer uit je lijst halen. Toch?

Vandaag? De zender 4EVER49 (810) is vrijdagmiddag toegevoegd.

Welke ontvanger gebruik je trouwens?


Allemaal prima als ik een totale lijst wil zien; ze zouden ook een bericht kunnen sturen om nieuws te tonen, maar als ik ‘mijn’ lijst samenstel is dat daarvoor niet de juiste plek. Bovendien hoef ik in mijn TV zenderlijst geen radiostation. 
Er zou m.i. een optie moeten zijn die dat wel of niet toelaat. 


Ik ben het volledig met je eens dat KPN van jouw eigen zenderlijst af moet blijven, maar volgens mij doet ze dat ook. Nieuwe zenders worden bij mij in ieder geval niet in de eigen zenderlijsten geplaatst en ook niet aan de favorietenlijst (TV+ Box) toegevoegd.


Wat is hier nu precies het probleem eigenlijk? Je ziet eventjes een zender voorbij komen. Die kun je opslaan in je Favorietenlijst of niet. 

Dat het meteen als Favoriet aangemerkt wordt lijkt mij sterk. Gebeurt bij mij nooit. Maar ook al zou het wel zo zijn...big deal.


Ik ben het volledig met je eens dat KPN van jouw eigen zenderlijst af moet blijven, maar volgens mij doet ze dat ook. Nieuwe zenders worden bij mij in ieder geval niet in de eigen zenderlijsten geplaatst en ook niet aan de favorietenlijst (TV+ Box) toegevoegd.

Dan rijst bij mij de vraag @hans westbeek : hoe heb je de lijst gemaakt en op welke ontvanger (Arris/Arcadyan danwel TV+) is dat?


NB; in mijn instellingen bestaat de mogelijkheid een eigen zenderlijst samen te stellen; m.a.w. zenders die ik niet wil kan ik daar verbergen zodat ik ze niet in mijn onscreen gids zie. Tot zo ver prima, dat heb ik dus gedaan want de lijst zender waar ik in geinteresseerd ben is vrij beperkt.  Mijn vraag is vervolgens simpel; waarom zet KPN er ongevraagd zenders bij. Het is dus blijkbaar niet MIJN lijst en dat vindt ik irritant en dus wel een ‘big deal’  en in dit geval helemaal omdat er een radiostation is toegevoegd; waarom zou ik in hemelsnaam radio luisteren via de TV…

Ten slotte vindt ik het eigenlijk ook ‘raar’ dat ik deze vraag alleen in een forum kwijt kan en niet bij KPN zelf...


Ah, ik snap het al. Je hebt alleen zenders "verborgen”. Dan gebruik je feitelijk de algemene lijst. En nieuwe zenders komen daar onverborgen bij in.

Als je écht een eigen Favorietenlijst maakt komen nieuwe zenders daar niet ongevraagd in.

Ga bij Instellingen naar “Zenderlijsten” om een écht eigen favorietenlijst te maken. ‘Nieuwe zenderlijst’. Dan verdwijnen er hooguit zenders als die ermee stoppen ofzo.

… Bij het maken van een Favorietenlijst dien je juist zender AAN te vinken. Let daar even op.

Bij verbergen vink je ze UIT.


Oke dan, ga ik proberen. Dank voor het meedenken en de oplossing. 


NB; in mijn instellingen bestaat de mogelijkheid een eigen zenderlijst samen te stellen; m.a.w. zenders die ik niet wil kan ik daar verbergen zodat ik ze niet in mijn onscreen gids zie. Tot zo ver prima, dat heb ik dus gedaan want de lijst zender waar ik in geinteresseerd ben is vrij beperkt.  Mijn vraag is vervolgens simpel; waarom zet KPN er ongevraagd zenders bij. Het is dus blijkbaar niet MIJN lijst en dat vindt ik irritant en dus wel een ‘big deal’  en in dit geval helemaal omdat er een radiostation is toegevoegd; waarom zou ik in hemelsnaam radio luisteren via de TV…

Ten slotte vindt ik het eigenlijk ook ‘raar’ dat ik deze vraag alleen in een forum kwijt kan en niet bij KPN zelf...

Staat op zich los van je vraag..
“waarom zou ik in hemelsnaam radio luisteren via de TV…”  ==> Dat is maar net hoe je de KPN ontvanger gebruikt.😀 Ik luister vrijwel elke dag radio via de KPN ontvanger. Er zitten op de afstandsbediening twee handige knopjes om te kunnen wisselen tussen radio en tv. Heb een SONY tv en receiver. De ontvanger heb ik ook via de optische uitgang op mijn receiver aangesloten. ‘‘s ochtends zet ik dan de receiver op ingang SAT/CATV en hebben we bijna de hele dag de radio op de achtergrond aan. 
Werkt heel handig, vind het beter werken dan radio luisteren via een app. En voor FM of DAB+ zou ik een buitenantenne moeten plaatsen omdat het signaal niet voldoende sterk binnenkomt.


waarom zou ik in hemelsnaam radio luisteren via de TV…

Dat doe ik dan ook niet…. Bij mij staat de audio set aan. Maar dus wel met de ontvanger van kpn. Als ik radio luister is de kpn ontvanger aan, de versterker aan en de televisie UIT.

 

Mijn moeder van 85 doet het met een soundbar. Met een radio zender staat de tv gewoon uit natuurlijk.


Leuke nieuwe optie, die schilderijen van het Rijks. Geluid radio alsnog via de versterker natuurlijk 😀! (Alleen beschikbaar op de TV+ DIW7022)


Reageer