Als je het volume van de optische uitgang of een bluetooth speaker wilt bedienen via de TV+ Box, of als je de Google Home app wilt gebruiken en daarmee ook het volume wilt kunnen regelen, dan kun je de afstandsbediening instellen op “Uit”:
Bedien je tv met de KPN afstandsbediening
Uit: bedien het volume van de TV+ Box met onze afstandsbediening. En bedien het volume van je tv met je eigen afstandsbediening.
Maar zodra je dat kiest werken de knoppen voor “TV” (tv aan/uit) en “bron” ook niet meer. Er gaat dan ook geen lampje meer branden als je die knoppen indrukt. (En volume geeft dan zoals verwacht een groen lampje, omdat het via Bluetooth naar de TV+ Box gaat in plaats van via infrarood naar je televisie, waarvoor het rode lampje zou branden.)
Oké, het heet misschien niet voor niks “Uit”. Maar is dat bewust zo, of toch een bug? Ik zou verwachten dat die twee knoppen nog wel gewoon iets zouden doen. Ofwel: ik zou verwachten dat ze nog gewoon naar de televisie gestuurd worden, net als korte tijd de pijltjes en OK nadat je op “bron” gedrukt hebt. (Voor mij geen probleem trouwens.)
(Versies 0.25.0, 1.131.6 en 0265.03.02.)