Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt KPN TV+ wel op iPad en Apple TV, maar niet via HDMI op mijn tv?

• April 30, 2025
  • 4 reacties
  • 175 keer bekeken

Waarom kan ik kpn tv + wel op I pad en Apple TV kijken in Europa maar kan ik niet via HDMI Apple kabel op mijn smart tv kijken en hoe doe ik dit 

Beste antwoord door Leen59

De Apple AV adapter gebruikt DRM waardoor je alleen de publieke zenders via HDMI kunt kijken. Bij de commerciële zenders heb je alleen geluid maar geen beeld. Dit komt door Apple en daar is niets aan te doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Voor de app op een SmartTV heb je een vaste verbinding met een KPN- netwerk nodig. Is volledig afgeschermd. Zoek maar eens in dit forum op KPN TV buitenland. Je kunt wél vanaf je mobiel of tablet streamen via bijvoorbeeld een Google Chromecast. 
En wat bedoel je precies met een “HDMI Apple kabel”…?

En wat bedoel je met “KPN Tv+ op AppleTV kijken”? 
Beiden bestaan niet namelijk. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Leahoi, welkom op de KPN Community. De KPN TV app voor Smart tv's werkt enkel op de thuis locatie van het internet en tv abonnement. Je kunt wel gebruik maken van de KPN TV+ app voor smartphones en tablets. 

Net als ​@RJW59, ben ik erg benieuwd hoe je op dit moment nu precies tv probeert te kijken? 

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 4, 2025

De Apple AV adapter gebruikt DRM waardoor je alleen de publieke zenders via HDMI kunt kijken. Bij de commerciële zenders heb je alleen geluid maar geen beeld. Dit komt door Apple en daar is niets aan te doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 6, 2025

Bedankt leen