Skip to main content
Beantwoord

Waarom wordt de lijst met opnames pas bijgewerkt na het openen van deze lijst?

• January 11, 2026
  • 13 reacties
  • 179 keer bekeken

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Waarom/waardoor wordt de lijst van Opgeslagen pas bijgewerkt bij NA openen van Opgeslagen ?

Wanneer er tijdens het kijken van een opname er nieuwe opnames zijn gestart kom je bij terugkeer in Opgeslagen veelal niet terug bij de bekeken opname !        De witte omlijsting schiet dan op en neer over het scherm waardoor de kans groot is dat je de verkeerde opname verwijderd !

PS.

Of is dit ook weer een gevalletje van ……. het verkeerde in een nieuw jasje ?

Beste antwoord door Katana321

De oorzaak is trouwens ook bekend: als er tijdens het bekijken van de opname een andere opname wordt gestart, dan verschuift de lijst onder de cursor.

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Er gaat bij de Sagemcom DIW7022 die jij hebt iets helemaal niet goed.

Bij ons is hij meteen bijgewerkt als we hem openen.

Misschien wordt het tijd dat KPN jou een nieuwe Sagemcom DIW7022 toestuurt.

Waar ik wel benieuwd naar bent is het volgende:

1. Welke router gebruik je? (ik zelf heb de Experiabox V10)
  2. Hoe is de DIW7022 verbonden met de router? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. He je koper of glasvezel? indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid? 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 11, 2026

Het gaat niet om het openen maar het terugkeren in Opgeslagen NA het kijken van een andere opname !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Duidelijk.

Dat rare springen is volgens mij een Android dingetje.

Op mijn mobiel (Geen Anroid tv uiteraard, maar Android versie 16) heb ik het wel eens met iets delen. Dat ik dan op Whats-app klikt en ineens de volgorde verspringt.

Dat is inderdaad heel erg irritant, dat ben ik met je eens.

Ook bij ons is het wel eens voorgekomen dat we een verkeerde opname hebben verwijderd.

Ook heel irritant uiteraard.

Zie ook deze topic gemaakt door wijlen ​@wjb 

Feature request (wensenlijst)

Punt 68

Punt 75

punt 76 (bij dit punt staat bij dat dit is uitgevoerd zie ik)

Of je dit bedoelt, weet ik niet zeker.

Uiteraard kan je in deze topic wensen toevoegen.

De moderater (KPN medewerker) voegt ze indien nodig aan de lijst toe.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Ja, dat je soms ná het bekijken van een opname, bij een andere opname uitkomt. Is een bekend fenomeen wat ik eerder al gemeld heb. Het zou fijn zijn als kpn dit snel gaat oplossen.

Overigens is dit een probleem dat zich voordoet in de ‘lijstweergave'. Het is volgens mij minder of niet in de ‘rasterweergave'. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 11, 2026

In de raster weergave ervaar ik het ook. Mij stoort het echter niet. Al kan ik me ook voorstellen dat het wel stoort.

Het is bij iedereen. Dus herstarten, resetten of omwisselen heeft geen zin.

In de oude kastjes bleef de focus wel op de net bekeken opname. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 11, 2026

De oorzaak is trouwens ook bekend: als er tijdens het bekijken van de opname een andere opname wordt gestart, dan verschuift de lijst onder de cursor.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 11, 2026

In de raster weergave ervaar ik het ook. Mij stoort het echter niet. Al kan ik me ook voorstellen dat het wel stoort.

Die ervaring met rasterweergave heb ik niet , ik gebruik altijd de lijstweergave.

Bij de rasterweergave krijg je 8 programma’s te zien.      Als je nu de volgende 8 te zien zou krijgen met de zap-knop en niet de volgende 4 die je al heb kunnen bekijken zou ik hem misschien wel gebruiken , net zoals bij de  lijstweergave , maar dat is persoonlijk.

Het blijft wel irritant dat je soms het verkeerde programma wist en lijkbaar niet de enige hierin.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Die ervaring met rasterweergave heb ik niet , ik gebruik altijd de lijstweergave.

Bij de rasterweergave krijg je 8 programma’s te zien.      Als je nu de volgende 8 te zien zou krijgen met de zap-knop en niet de volgende 4 die je al heb kunnen bekijken zou ik hem misschien wel gebruiken , net zoals bij de  lijstweergave , maar dat is persoonlijk.

Het blijft wel irritant dat je soms het verkeerde programma wist en lijkbaar niet de enige hierin.

Ik gebruik altijd de rasterweergave.

En bij een serie opname, ga je dieper in het systeem om de aflevering te kiezen.

Als je dan terug gaat en op dat moment start er een nieuwe opname, dan verspringt hij.

Wij weten het en houden er rekening mee.

Het is zoals vermeld bekend bij KPN.

Hopelijk vinden ze hier een goede oplossing voor.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Vrenh. Je geeft het weer duidelijk en helder weer wat er precies bij jou speelt, erg fijn. Zo herkennen anderen dit blijkbaar ook meteen en komt naar voren dat dit blijkbaar al eerder is aangekaart. Zelf ben ik dit nog niet eerder tegenkomen en probeer gelijk dit even te reproduceren. Dan kunnen we het gelijk nog een keer navragen bij de ontwikkelaars wat de status hiervan is. Komen we dus nog een keer op terug!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Even voor de goede orde ​@Vrenh: Heb je nog steeds dat de focus (witte balk) heen en weer springt als je terugkeert (na het bekijken van een opname) naar de lijstweergave in Opgeslagen? Of bedoel je dat de focus ineens op de nieuwe opname staat en niet op de bekeken opname? 

Zelf heb ik het nog proberen te reproduceren, maar dat lukt mij maar moeilijk. Maar het zal waarschijnlijk wel alleen gebeuren als je direct terugkeert in de hoofdlijst. En niet eerst terugkeert in het overzicht van de serieopname. 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 19, 2026

@Arjan van KPN 

Hierbij mijn gereproduceerde probleem met de lijst Opgeslagen ;

Vandaar mijn topic , zoals Opgeslagen nu werkt moet je verrekt goed opletten dat je niet de verkeerde verwijderd , waarvan ik al meerdere reacties ben tegen gekomen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Helemaal duidelijk zo! Dank je! We gaan nog eens heel specifiek navragen of een fix mogelijk in de volgende release zit en of het op een todo lijst staat. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Er gaat nog eens goed naar gekeken worden door de ontwikkelaars. Het staat in ieder geval weer op de kaart.