Skip to main content

Waarom is er een Netflix en een Disney+ knop op de afafstandsbediening geïntegreerd ?

Kpn gaat er van uit dat ik een Netflix/Disney account hebt

Met geen mogelijkheid om die knoppen te veranderen naar iets anders of bijvoorbeeld naar Prime of HBO 

Het is trouwens wel mogelijk om REC knop te veranderen. 

Wat de gedachte er achter is om twee knoppen op een afstandsbediening te plaatsen zonder enige functie voor de gebruiker is zinloos.

Hallo @J.D.P wat zou je dan anders kunnen doen met de REC-knop, ben ik wel benieuwd naar.

Die andere vaste knoppen is een keus van KPN na een bepaald onderzoek denk ik, Netflix en Disney zijn/waren nogal erg populair tijdens het ontwerp van de AB.

Op de AB van mijn 5 jaar oude Sony TV zijn de knoppen Netflix en GooglePlay geïntegreerd, ook een keus van de fabrikant toentertijd.

 


Ik neem aan dat Netflix en ook Disney+ er voor betalen. Of dat aan kpn of de maker van de apparatuur is of beide durf ik zo niet te zeggen.
Op de afstandsbediening van mijn Samsung tv zit een knop voor Netflix, Prime Video en Rakuten. Die laatste heeft ook veel gratis aanbod w.o. leuke dierenfilmpjes 🙂. Voor die 3 zal Samsung wel geld krijgen.
Op de afstandsbediening van mijn Nokia streamingbox 8000 zitten dan weer Netflix, Youtube en Prime Video.

Netflix was de eerste met een knop op afstandsbedieningen van smart-tv's. Op de hier aanwezige Sony uit 2016 zit al de Netflix knop op de afstandsbediening.

 

Euh, hoe hoe verander je de REC knop? Niet dat ik dat ga doen want die gebruik ik dagelijks i.v.m. het opnemen pakket.


@J.D.P 

Dit zie je op steeds meer afstandsbedieningen.

Ook op de ab van de tv zelf zie je vaak 2 of 3 voorgeprogrammeerde knoppen. 


Probeer eens de App buttonmapper uit de Playstore te downloaden hiermee kun je van de Netflix knop bijv. een hbo knop maken. Maar zo te lezen dit al geprobeerd? Werkt niet altijd vlekkeloos, maar dan kun je wel de door jou gewenste ingestelde App openen. 

Tevens krijg je tegenwoordig bij zo'n beetje alle tv fabrikanten een afstandsbediening. Mijn Sony heeft een Netflix, prime, Disney, youtube knop. Is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. 


Hallo @J.D.P wat zou je dan anders kunnen doen met de REC-knop, ben ik wel benieuwd naar.

Die andere vaste knoppen is een keus van KPN na een bepaald onderzoek denk ik, Netflix en Disney zijn/waren nogal erg populair tijdens het ontwerp van de AB.

Op de AB van mijn 5 jaar oude Sony TV zijn de knoppen Netflix en GooglePlay geïntegreerd, ook een keus van de fabrikant toentertijd.

 

 

Ik heb mijn REC knop veranderd naar YouTube 

Je tv afstandsbediening zijn bijna alle knoppen te veranderen naar iets anders mits je een app op je tv kan installeren.


Ik neem aan dat Netflix en ook Disney+ er voor betalen. Of dat aan kpn of de maker van de apparatuur is of beide durf ik zo niet te zeggen.
Op de afstandsbediening van mijn Samsung tv zit een knop voor Netflix, Prime Video en Rakuten. Die laatste heeft ook veel gratis aanbod w.o. leuke dierenfilmpjes 🙂. Voor die 3 zal Samsung wel geld krijgen.
Op de afstandsbediening van mijn Nokia streamingbox 8000 zitten dan weer Netflix, Youtube en Prime Video.

Netflix was de eerste met een knop op afstandsbedieningen van smart-tv's. Op de hier aanwezige Sony uit 2016 zit al de Netflix knop op de afstandsbediening.

 

Euh, hoe hoe verander je de REC knop? Niet dat ik dat ga doen want die gebruik ik dagelijks i.v.m. het opnemen pakket.

DiW7022 > Playstore > Button Mapper:Remap your keys > installeren.
DiW7022 > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Button Mapper > Aan

open Button Mapper > Voeg knoppen toe > +Voeg knoppen toe >     Druk op de knop REC op afstandsbediening > Terug > Selecteer MEDIA_RECORD > Aanpassen > Aan > Programma's > YouTube > klaar.

Om het ongedaan te maken /afstandsbediening terug brengen naar hoe het was
open Button Mapper > Voeg knoppen toe > +Voeg knoppen toe > MEDIA_RECORD > verwijderen.


Disney+ knop zou ik graag willen veranderen naar een tv browser app.

Ik heb geen Disney+ en een browser op tv gebruiken vind ik handig en gebruik het dagelijks. 

Op TV gebruik ik Zeus Tv Browser, Zeus is een webbrowser met een app startscherm/omgeving. 

Een willekeurige website opslaan in favoriet dan verschijnt het als een snelkoppeling (blokje) op Zeus startscherm, 

Bij het openen van Zeus staat alle opgeslagen website op het startscherm met één klik ben ik op mijn favoriete website.

Ook handig om ziggogo te kijken zonder te casten.

Op deze manier is casten niet nodig 


Dank voor je uitgebreide uitleg over hoe je de rec knop aan kunt passen @J.D.P!

Verder zie ik dat anderen je al meer uitleg hebben gegeven over het hoe en waarom van de Netflix en Disney+ knop. Bij mijn weten zijn die niet aan te passen.