Skip to main content

Het is me recentelijk opgevallen dat niet alle opnames zichtbaar zijn in de KPN TV app, terwijl ze wel zichtbaar en beschikbaar zijn via de decoder.  Wat is hiervan de reden?

 

Heb je een Hussel of ouder abonnement en neem je de HD-"Glas" zenders (661 - 670) op dan zal je die in de TV apps en op tv.kpn.com niet terugvinden. Ik strijd er al meerdere jaren voor om opnames van deze zenders via de app en site terug te kunnen kijken maar tot op heden krijg ik altijd nul op rekest.


Alle opnames zouden zichtbaar moeten zijn, maar opnames van bijvoorbeeld VRT en de Duitse zenders zijn niet afspeelbaar in de app, uitsluitend op de ontvanger zelf, @Annemieke369.


Alle opnames zouden zichtbaar moeten zijn, maar opnames van bijvoorbeeld VRT en de Duitse zenders zijn niet afspeelbaar in de app, uitsluitend op de ontvanger zelf, @Annemieke369.

Helaas is dat niet zo, opnames van de HD-"Glas" zenders (661 - 670) zijn niet zichtbaar en kunnen dus ook niet teruggekeken worden. Dat is al vele jaren zo.

Het ontbreken van de (opnames van) HD-"Glas" zenders in de TV apps staat al sinds 2020 op mijn lijstje van goede voornemens voor KPN.

 


Nu dan hoop ik maar dat het inmiddels hoge prioriteit heeft gekregen 🙏. Tenslotte zijn er ook al genoeg opnames alleen afspeelbaar via de decoder vanwege rechten, dus op deze manier word het aanbod via de app nu wel heel erg minimaal.


Nu dan hoop ik maar dat het inmiddels hoge prioriteit heeft gekregen 🙏. Tenslotte zijn er ook al genoeg opnames alleen afspeelbaar via de decoder vanwege rechten, dus op deze manier word het aanbod via de app nu wel heel erg minimaal.

Klopt het dat die missende opnames inderdaad van de HD-"Glas" zenders zijn?


Tot dit bericht had ik nog nooit van KPN glas zenders gehoord. Het betrof opnames van NPO1,2 en/of 3.

Vandaar mijn reactie dat er weinig overblijft.


Tot dit bericht had ik nog nooit van KPN glas zenders gehoord. Het betrof opnames van NPO1,2 en/of 3.

Vandaar mijn reactie dat er weinig overblijft.

Wat voor een abonnement heb je, een TV+ abonnement of een Hussel (of ouder) abonnement.

Heb je glasvezel?

Kijk je NPO 1 op kanaal 1 of op kanaal 661?


Hallo, ik heb een interactieve tv plus abonnement en kijk NPO1 op 1.

ik ben benieuwd of dit verschil maakt.

groetjes,

Annemieke


Hallo, ik heb een interactieve tv plus abonnement en kijk NPO1 op 1.

Opnames van kanaal 1 zouden gewoon zichtbaar moeten zijn binnen de TV+ app en op de site.

Heel soms zijn er films die niet via de apps en site teruggekeken mogen worden maar ook dan zouden die opnames wel zichtbaar moeten zijn in de app en kunnen ze alleen niet gestart worden.


In mijn geval betrof het opnames van the inheritance op NPO2 en ik vertrek, NPO?

inmiddels heb ik deze opnames weggegooid, maar ik meld het graag wanneer het weer optreedt.

 


In mijn geval betrof het opnames van the inheritance op NPO2 en ik vertrek, NPO?

inmiddels heb ik deze opnames weggegooid, maar ik meld het graag wanneer het weer optreedt.

 

? Je had ze dus wel, maar weggegooid? 

Inheritance is overigens gewoon te zien op NPO Start/Plus. Geldt ook voor Ik vertrek lijkt me.


Opnames van kanaal 1 zouden gewoon zichtbaar moeten zijn binnen de TV+ app en op de site.

Heel soms zijn er films die niet via de apps en site teruggekeken mogen worden maar ook dan zouden die opnames wel zichtbaar moeten zijn in de app en kunnen ze alleen niet gestart worden.

Series en films die niet teruggekeken mogen worden zijn altijd wel op te nemen. Via de app zou voor NPO niet uit moeten maken (je kan een van zender alles in de app afspelen of niets, @wjb). 

 


Series en films die niet teruggekeken mogen worden zijn altijd wel op te nemen. Via de app zou voor NPO niet uit moeten maken (je kan een van zender alles in de app afspelen of niets, @wjb). 

Klopt, ze mogen uiteraard opgenomen worden maar soms mogen ook opnames van sommige films op de publieke omroep niet via apps en site teruggekeken worden.


Hallo Ratonesque,

Ja op de decoder had ik de opnames wel maar NIET in de app, zie mijn vraag: waarom niet!

natuurlijk kan ik via NPO start kijken, maar waarom betaal ik extra voor een KPN opnemen abonnement? Niet om vervolgens nog een NPO plus abonnement te moeten nemen om afleveringen van enkele weken geleden te kijken!


Hallo Ratonesque,

Ja op de decoder had ik de opnames wel maar NIET in de app, zie mijn vraag: waarom niet!

natuurlijk kan ik via NPO start kijken, maar waarom betaal ik extra voor een KPN opnemen abonnement? Niet om vervolgens nog een NPO plus abonnement te moeten nemen om afleveringen van enkele weken geleden te kijken!

Volgens mij staat het op Stsrt, en dat is gratis. In de praktijk kan je NPO-programma's op zoveel manieren terugkijken dat opnemen in de praktijk voor NPO bijna nooit hoeft. Ik gebruik opnemen alleen voor buitenlandse zenders of als je reclame wilt overslaan in commerciële programma's.

Maar...je kunt toch gewoon de ontvanger gebruiken voor het terugkijken van opnames? Je kunt die dingetjes heel makkelijk verplaatsen namelijk, @Annemieke369.


Klopt, ze mogen uiteraard opgenomen worden maar soms mogen ook opnames van sommige films op de publieke omroep niet via apps en site teruggekeken worden.

Ja, is dat zo? Zou kunnen hoor, ik neem zelden iets op van de NPO, er zijn zoveel manieren waarop je terug kan kijken.


Reageer