Skip to main content
Vraag

Waarom zo weinig info bij films, series en uitzendingen?

• February 11, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb net de nieuwe TV+ box, eerlijk gezegd een forse tegenvaller qua gebruiksgemak. Maar het ergste vind ik de zeer beperkte info over films en programmas: geeb acteurs, zeer beknopt verhaal, geen jaartallen etc. Kom op KPN, dit kan en moet veel beter!!

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 11, 2026

Dat was toch iets van vroeger😉? Op internet kan je alle informatie vinden toch?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

Wat een rare opmerking, wil je modern doen? Het is toch gewoon handig die info ter plekke te hebben ipv de hele tijd op je tablet te moeten. De info zit gewoon in de streams verpakt, maar wordt er helaas niet “uitgehaald”.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 12, 2026

Hallo ​@JPME ,

KPN heeft zo’n twee jaar geleden een contract afgesloten met een nieuwe aanbieder voor de informatie in de gids (vroeger ook wel EPG genoemd.)  Er is destijds vaker over geklaagd.  Ik verwacht niet dat er op korte termijn een andere aanbieder van deze informatie ingesteld gaat worden. Het is niet anders…. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 12, 2026

Ik weet niet wat er op de verschillende ontvangers te zien is. Maar tv.kpn.com laat wel acteurs, presentatoren en regisseurs zien.

De jaartallen die soms (zoals wel bij series, maar niet bij films?) in de technische data zitten die naar de browser gestuurd wordt, worden niet op de website getoond. Wat er in die technische data naar de browser gaat is trouwens misschien niet alles dat KPN van de leverancier krijgt?

Voor bijvoorbeeld een aflevering van Modern Family uit 2011, is dat jaartal wel bekend maar niet in beeld:

tv.kpn.com: geen jaartal, wel acteurs en regisseur

tv.kpn.com: wel jaartal in technische data voor serie

Voor de film Men in Black 3 zie ik geen jaartal in de technische data:

tv.kpn.com: geen jaartal in technische data voor film

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Ja, in de browser zie je wel veel meer info, maar op tv niet. Het eerder genoemde argument van een contract met nieuwe EPG verstrekker klopt dus niet helemaal: KPN heeft de info, maar laat hembeperkt zien op de Android tv app. Is wsch toch een kwestie van gewoon wel laten zien. Kijk, als je al op je computer of iPad zit, is het een kleine moeite om ff IMBD erbij te halen, maar als je gewoon tv zit te kijken wil je niet telkens naar je iPad moeten. En volgens mij is het maar een kleine moeite…..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@JPME. Welkom op de KPN Community! Heel fijn dat je hier je ideeën komt delen wat je graag veranderd zou willen zien voor de TV+ box. We zien graag wat er onder onze klanten leeft, zodat we er mee aan de slag kunnen. 

In dit geval is dit een wens die al wat langer leeft onder Community members. Onlangs is dit nog weer eens aangekaart bij het tv team wat de verwachting is - wat betreft extra informatie bij de programmadetails - en ze gaven toen aan dat het op de roadmap staat. Dat betekent dat er serieus aan gewerkt wordt om te realiseren dat je straks info over acteurs, regisseurs etc bij je serie of film kunt vinden. Over wanneer dit dan werkelijk te zien zal zijn, heb ik nog geen informatie. Hopelijk nog in 2026. 

Verder geef je aan dat je de TV+ box qua gebruiksgemak nog wat vindt tegenvallen. Zou je daar nog wat meer uitleg over willen geven? Wat gebruikte je hiervoor bijvoorbeeld en wat mis je nu of wat is overbodig?