Skip to main content

Hi,
Ik kreeg een mail dat mijn TV-ontvangers omgeruild moesten worden.
Nu heb ik 4 TV-ontvangers; 1 Arris van paar weken oud, 2x ZTE ZXV8001 en ook nog een Arcadyan HMB2260. Die laatste was volgens mij de 1e die ik kreeg, denk al jaar of tien (?) geleden.
Nu begrijp ik niet waarom die 2x ZTE ZXV8001 wél omgeruild gaat worden maar die hele oude Arcadyan HMB2260 niet. Lijkt me toch logisch dat die ook niet meer met nieuwe software kan omgaan (?)
thnx
mvrgr
Marcel

Die 2260 loopt nog gewoon mee en wordt regelmatig geupdated @Marcelw en is volgens KPN dus nog niet aan vervanging toe.

 


Die 2260 werkt nog prima op de meest recente software voor de Arris VIP2952, Arris VIP5202 en dus ook de Arcadyan hmb2260. Die heeft mijn moeder ook en werkt prima. 


Hallo @Marcelw ,

De drie door jou genoemde decoders zijn van verschillende fabrikanten. 

KPN zal de reden niet opgeven, maar vermoedelijk doet KPN geen nieuwe zaken meer met het Chinese ZTE. De software op die ontvangers was verouderd. (Op de ZTE-ontvangers van Digitenne is ook al jarenlang geen software-update geweest.) Daarnaast waren er relatief weinig ZTE8001-ontvangers in omloop, dus die konden makkelijk vervangen worden door de nieuwere 5202-ontvangers.   

De Arcadyan 2260 wordt nog regelmatig van een software-update voorzien.  


Dank voor de antwoorden, ik ben gerustgesteld😉


Mbt tot de ZTE Experiabox V10 is kpn blijkbaar niet zo eenkennig als met de 8001. Ze hebben vorig jaar zelfs aangegeven dat de nieuwe modem software uiteindelijk ook op de V10 gaat komen. Of dat écht gaat gebeuren? De tijd zal het leren. Ik vind het nog steeds jammer dat mijn 8001 is vervangen door de 5202. De 8001 was gebruiksvriedelijker.