Skip to main content
Vraag

Wanneer Android update voor Soundbox en aantal verbeterpunten

• February 19, 2026
  • 11 reacties
  • 81 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Sinds vandaag zijn wij weer in bezit van een soundbox.

Het duurd mij te lang tot de android update voor de 7022.

Als ik films via oa netflix disney ed. Afspeel zijn er geen hikups meer in tegenstelling tot de 7022. Dus ik zou zeggen snel een nieuwe android erop. Of het moet de hardware van de 7022 zijn die het niet aan kan.…

Ik heb wel een aantal punten die naar mijn mening enorm kunnen bijdragen aan het gemak en verduidelijking:

1 bij inhouden van de mute knop komt de keuze voor audio stand. Hierbij zou het super zijn om ' audio via hdmi inschakelen'erbij te zetten. S avonds hoef ik niet veel ,bas, geluid te hebben. En muziek gaat via mijn high end audio systeem. Nu moet ik geheel in het menu naar geluid en daar het inschakelen.

2 de geluidsverschillen zijn nihil tussen alle standen. Ik zou graag bv de bas en treble kunnen regelen. Geen ingewikkelde 13 bands equaliser. Ik mis de hogere tonen. Bv rinkelend glas is nauwelijks hoorbaar. (Tweeter geluid mist)

3 mijn tv geeft aan als ik dolby atmos  dolby vision ed weergeef. De box zelf geeft niet aan dat er atmos wordt afgespeeld. Kan er niet een kort icoontje worden weergegeven als er atmos wordt afgespeeld? Ik denk dat veel klanten dit fijn zullen vinden.

4 films kunnen afspelen via de usb poort zou een mooie toevoeging zijn. 

Verder wel al complimenten voor de verbeteringen die er in zijn gekomen in het afgelopen half jaar. Toen had ik de soundbox 2 maanden. 

11 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

films kunnen afspelen via de usb poort zou een mooie toevoeging zijn

Tot die tijd: met een extra app kan dat vast nu ook al wel. In ieder geval wel op de TV+ Box.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

films kunnen afspelen via de usb poort zou een mooie toevoeging zijn

Tot die tijd: met een extra app kan dat vast nu ook al wel. In ieder geval wel op de TV+ Box.

Nee hoor de tv+ box accepteert geen usb drive. Heb er 3 nu 4 en 1 soundbox externe app vlc erop. Maar de kpn box geeft gelijk aan niet herkenbare usb ,item, (allemaal) ntfs en fat32

Externe hd schijf of een usb stick maakt niets uit

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Deze melding in beeld verder niets mee te doen. Herstellen niet mogelijk hij herkend de drive maar ziet het als foutmelding.

Ps in de philips tv werkt deze uitstekend.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Nee hoor de tv+ box accepteert geen usb drive.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Dit kan bij mij dus niet, wel kan ik op een gegeven moment inhoud zien via sidemenu maar geen film afspelen die op de stik staat.

Geen app herkend een externe schijf

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Dit kan bij mij dus niet, wel kan ik op een gegeven moment inhoud zien via sidemenu maar geen film afspelen die op de stik staat.

Geen app herkend een externe schijf

Is deze schijf als intern geheugen ingesteld? Geformateerd op de box?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

De USB-stick werkt direct zonder enige aanpassing op TV+box. Geformatteerd op PC. Wel moet je opletten, dat de partities op de stick als FAT en niet NTFS of ExFAT zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Ik heb zaterdag 14-2 een Netflix film via de app in de 7022 gekeken. Zonder haperingen. 

Wake up dead man; alleen Knives Out mystery 

Een Netlix productie. 

Meestal gebruik ik voor Netflix de app in m'n televisie. Heb geen geld uitgegeven aan een moderne smart-tv om vervolgens een los boxje daarvoor te gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

De USB-stick werkt direct zonder enige aanpassing op TV+box. Geformatteerd op PC. Wel moet je opletten, dat de partities op de stick als FAT en niet NTFS of ExFAT zijn.

Vreemd deze is fat geformateerd. Zal eens een andere stick zoeken en daar films opzetten .

De externe hd is ntfs. Ps waarom kan ntfs niet? Werkt op mojn android 14 tv wel....

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Vreemd deze is fat geformateerd.

Je kan ook kiezen tussen MBR- en GPT-partitie. MBR werkt altijd, GPT op nieuwere appraten.

De externe hd is ntfs. Ps waarom kan ntfs niet? Werkt op mojn android 14 tv wel....

https://tweakers.net/nieuws/203114/google-lijkt-te-werken-aan-ntfs-ondersteuning-in-android.html

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Vreemd deze is fat geformateerd.

Je kan ook kiezen tussen MBR- en GPT-partitie. MBR werkt altijd, GPT op nieuwere appraten.

https://tweakers.net/nieuws/203114/google-lijkt-te-werken-aan-ntfs-ondersteuning-in-android.html

Net kpn aan de lijn gehad ivm ander probleem. Gelijk over de usb stick gehad. Hij wist te vertellen dat het aan de usb stick kan liggen. Deze wordt niet door de sagecom soundbox herkend. Komt vaker voor schijnt. 

Ik heb trouwens al 3x in 1 dag de box moeten resetten . Verbinding met netwerk(nas) valt spontaan weg. Had ik niet met de diw7022. Eens aanzien