Skip to main content

ONS is zender van de maand. Ik zit nu te kijken maar wat een slecht beeld. Ziggo biedt deze zender al geruime tijd in HD aan.

Wanneer gaat KPN deze zender ook in HD aanbieden?

Hallo @Gertjan Woudenberg ONS is een zender met (stok)oude (meestal leuke) programma's, toen bestond HD helemaal nog niet eens, laat staan SD, je mag al blij zijn als je kleur ziet.

 

 


Nou, ik zat anders een recent programma te kijken vanmiddag. En ik kom van Ziggo af en weet daarom zeker dat ONS ook recente programmas heeft. En sowieso ziet ONS er bij Ziggo een stuk scherper uit dan bij KPN. 

Dus het is onzin om ONS niet naar HD om te zetten omdat een deel van de programmas ouder zijn. Als het geen nut zou hebben zou Ziggo ONS niet naar HD opgewaardeerd hebben. 

En zeker voor voor een zender waar extra voor betaald moet worden mag je de best mogelijke kwaliteit verwachten van KPN. 


Hallo @Gertjan Woudenberg ,

KPN biedt ONS al in HD aan via Digitenne. 
 

Natuurlijk gaat het bij hele oude programma’s dan om een opwaardering van de oude SD-beelden. Maar daar wordt het wel beter van. 
 

Eigenlijk verwacht ik dat KPN alle zenders bij KPN TV vanaf kanaal 11 later dit jaar gaat opwaarderen qua beeldkwaliteit. En dan zal ONS daar ook wel in meegenomen worden. (Er zijn testen gespot van die uitzendingen in betere beeldkwaliteit.) 


Ik zit zelf nu nog bij Ziggo. Er zijn genoeg programma’s die bij ONS wel degelijk in HD te zien zijn. 


Ik verwacht toch wel een keer na anderhalf jaar stilstand bij KPN TV een pakketje uitbreiding met ook o.a. opwaarderingen naar HD en misschien wel per 1 juli. En dat ONS hier zeker bij zal zitten. 

Het wordt wel weer een keer tijd hoor!


Hoi @Gertjan Woudenberg . Waarom we die niet in HD aanbieden weet ik niet. Wij maken zelf geen programma maar zijn alleen het doorgeefluik. We kopen dus tv producten in en daar zitten vaak allerlei voorwaarden aan.  

Ik ga in ieder geval je verzoek doorzetten. Wie weet wordt het binnenkort wel gehonoreerd. 


ONS hoort trouwens in het basispakket.

Dat is de afgelopen weken wel bewezen.

 

In basispakket bij KPN en Odido: kijkcijferrecord ONS | Totaal TV


Reageer