Skip to main content

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

Wat heeft een keuze om (nog) geen app uit te brengen voor een bepaald apparaat met respect te maken? Volgens mij helemaal niets.

Daar verschillen we van mening over dan. Gelukkig is jouw mening net zoveel waard als de mijne. Mooi hoe dat werkt.


Ik ben dit topic de laatste maanden gaan en blijven volgen om 'tijdig’ te weten of de app er is. Voor een berichtje op m'n site. Maar ik stop met volgen hier. Ik lees het wel in een sticky topic.

Nota bene. Als je KPN wilt houden voor internet dan kun je de tv dienst ook ‘inruilen’ voor NLziet of Canaldigitaal-app. Die werken wel via zo'n Apple TV box.

Op dit moment is voor KPN dit de situatie: Er is geen app voor Apple TV en het wordt ook niet gecommuniceerd of die komt. Wel pas als ie er is. De TV box van KPN levert overigens ten allen tijde een (veel) beter beeld dan welke online oplossing ook. De box is stand alone te gebruiken. Je hoeft dus niks te maken te hebben met dat “andere” platform.


 

Ik kan me heel goed voorstellen dat KPN geen behoefte heeft aan het afdragen van een aanzienlijke  commissie over de verhuur van films via de KPN TV app. Dat zou maar zo een behoorlijk struikelblok kunnen zijn.

Is natuurlijk weer een drogreden en een verzinsel. De films die via de KPN TV App verhuurd worden, huurt men feitelijk van Pathé Thuis maar worden gefactureerd door KPN. 


Berteman schreef:

Is natuurlijk weer een drogreden en een verzinsel. De films die via de KPN TV App verhuurd worden, huurt men feitelijk van Pathé Thuis maar worden gefactureerd door KPN. 

En jij denkt dat KPN dan de marge die ze maakt op de verhuur van zo'n film maar aan Apple (of Google) moet schenken?

Weet je dat je ook geen films kunt huren via de smart-TV app op Android TV?

 

En dat dat via de TV+ app op de TV+ Box (ook Android TV) wel kan?

 

Ook daar zal vast en zeker een soortgelijke gedachte achter zitten. KPN zal vast en zeker andere afspraken hebben met Google t.a.v. commissies bij gebruik van de "eigen" TV ontvanger dan bij gebruik van andere apparatuur die Android TV draaien.

 

Maar nu de grote crux. Naar mijn weten moeten in-app aankopen op iOS en tvOS altijd via Apple gedaan worden en mogen alleen abonnementen via een verwijzing naar een eigen site aangeboden worden. Dat betekent dat op de Apple TV de bovenstaande film dus niet aan te bieden is. Ik ben er ook van overtuigd dat Apple de app zo weer uit de store zal halen als die film toch via tv.kpn.com gehuurd zou kunnen worden.


Berteman schreef:

Is natuurlijk weer een drogreden en een verzinsel. De films die via de KPN TV App verhuurd worden, huurt men feitelijk van Pathé Thuis maar worden gefactureerd door KPN. 

En jij denkt dat KPN dan de marge die ze maakt op de verhuur van zo'n film maar aan Apple (of Google) moet schenken?

Weet je dat je ook geen films kunt huren via de smart-TV app op Android TV?

 

En dat dat via de TV+ app op de TV+ Box (ook Android TV) wel kan?

 

Ook daar zal vast en zeker een soortgelijke gedachte achter zitten. KPN zal vast en zeker andere afspraken hebben met Google t.a.v. commissies bij gebruik van de "eigen" TV ontvanger dan bij gebruik van andere apparatuur die Android TV draaien.

 

Maar nu de grote crux. Naar mijn weten moeten in-app aankopen op iOS en tvOS altijd via Apple gedaan worden en mogen alleen abonnementen via een verwijzing naar een eigen site aangeboden worden. Dat betekent dat op de Apple TV de bovenstaande film dus niet aan te bieden is. Ik ben er ook van overtuigd dat Apple de app zo weer uit de store zal halen als die film toch via tv.kpn.com gehuurd zou kunnen worden.

Films huren kan in de iOS-app en in de iPadOS-app ook dus ik zie het verschil niet eerlijk gezegd.

De hoop is dan ook op een soortgelijke port voor de Apple TV. Dus als het ware de grotere versie die te bedienen is met een SIRI-remote. 
 

Als NLziet Eredivisie aan zou bieden zou voor mij persoonlijk het hele probleem opgelost zijn maar dit abonnement is alleen via een provider af te sluiten. 
 

Canal Digitaal is voor mij geen optie omdat de beeldkwaliteit beduidend minder (eigenlijk gewoon slecht) is dan NLziet, laat staan KPN. De KPN app voor LG WebOs heeft wel goede beeldkwaliteit maar de wens is dus om alles te kunnen bekijken via de Apple TV met behulp van 1 afstandsbediening. 
 


Films huren kan in de iOS-app en in de iPadOS-app ook dus ik zie het verschil niet eerlijk gezegd.

Heb je een screenshot?


 Zie hieronder


Films huren kan in de iOS-app en in de iPadOS-app ook dus ik zie het verschil niet eerlijk gezegd.

Heb je een screenshot?

 

Het kan dus niet


Je bedoelt dus dat je hem ook niet kunt huren via de iOS en iPadOS.


Je bedoelt dus dat je hem ook niet kunt huren via de iOS en iPadOS.

Ik zag het inderdaad!

Maar dezelfde optie (dat je niet kunt huren via de app) zouden ze dan ook in kunnen bouwen in de TvOS-app. Dan is dat meteen opgelost. 


Berteman schreef:

Is natuurlijk weer een drogreden en een verzinsel. De films die via de KPN TV App verhuurd worden, huurt men feitelijk van Pathé Thuis maar worden gefactureerd door KPN. 

En jij denkt dat KPN dan de marge die ze maakt op de verhuur van zo'n film maar aan Apple (of Google) moet schenken?

Weet je dat je ook geen films kunt huren via de smart-TV app op Android TV?

 

Dat is dus geen argument om geen app voor de Apple TV te ontwikkelen, maar waarom dan wel voor Android en Tizen?

Maar, dit topic gaat dus over (het ontbreken van) een app voor de Apple TV.

Verder is het - weliswaar off-topic - nog maar de vraag of het verhuren van films nog wel lucratief is. Voor de huurprijs van een beetje redelijke film, kijk je, als je het een beetje slim aanpakt, drie maanden naar een streamingdienst.


Ik heb ondertussen de Apple TV app goed draaien op de KPN box. Heb de info op dit forum gevonden:

Apple TV sideloaden op TV+

Tv+ > Playstore > Browser en File Commander > Installeren 

Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > Browser en File Commander > Aan.

Tv+ > Browser > Google > Apkmirror.com > Apple TV > Apple Tv (Android TV) 13.5.0 by Apple > 13.5.0 APK > Download APK > Verzoek om toestemming > Toestaan > Download .

Tv+ > File Commander > Toestaan > Downloads > Apple TV > Installeren > Gereed.

Na installatie kan Browser en File Commander verwijderd worden ,Instellingen van onbekende bronnen verdwijnt automatisch uit je instellingen.

Browser en File Commander verwijderen via Tv+ > Instellingen > Apps > Browser en File Commander > Verwijderen.

Een update van Apple Tv zal er niet komen omdat het is buiten Playstore om geïnstalleerd, werkt Apple Tv niet meer ga naar Apkmirror.com en download de nieuwste versie.


Berteman schreef:

Dat is dus geen argument om geen app voor de Apple TV te ontwikkelen, maar waarom dan wel voor Android en Tizen?

1) Omdat het marktaandeel van Android TV, Tizen en WebOS vele malen groter is dan die van tvOS en er voor KPN daarmee dus een veel grotere groep abonnees te bereiken is.

De cijfertjes zijn oud omdat Apple sinds 2017 geen verkoopcijfers meer publiceert maar de laatste cijfertjes spreken boekdelen en ik verwacht niet dat de verhouding anno 2023 heel anders zal zijn.

 

2) Omdat Android TV, Tizen en WebOS alledrie OSen zijn die op televisies draaien en dat is waar de smart-TV app voor ontwikkeld is ... kijken zonder kastje, niet kijken met een ander kastje. Dat de smart-TV app ook draait op bijvoorbeeld een Chromecast Google TV is "collateral damage".


Ik heb ondertussen de Apple TV app goed draaien op de KPN box. Heb de info op dit forum gevonden:

Kan je films huren binnen de Apple TV app of moet je op een iPhone of iPad een film huren om die via de Apple TV app op de TV+ Box te kunnen bekijken?


Berteman schreef:

Dat is dus geen argument om geen app voor de Apple TV te ontwikkelen, maar waarom dan wel voor Android en Tizen?

1) Omdat het marktaandeel van Android TV, Tizen en WebOS vele malen groter is dan die van tvOS en er voor KPN daarmee dus een veel grotere groep abonnees te bereiken is.

De cijfertjes zijn oud omdat Apple sinds 2017 geen verkoopcijfers meer publiceert maar de laatste cijfertjes spreken boekdelen en ik verwacht niet dat de verhouding anno 2023 heel anders zal zijn.

……….

2) Omdat Android TV, Tizen en WebOS alledrie OSen zijn die op televisies draaien en dat is waar de smart-TV app voor ontwikkeld is ... kijken zonder kastje, niet kijken met een ander kastje. Dat de smart-TV app ook draait op bijvoorbeeld een Chromecast Google TV is "collateral damage".

Volgens mij herhaal je nu je eigen post van 6 maanden terug in deze topic. Niks nieuws dus wat je nu aanhaalt.


iscorpio schreef:

Niks nieuws dus wat je nu aanhaalt.

Klopt, er is ook niet zo veel veranderd.


Ik heb ondertussen de Apple TV app goed draaien op de KPN box. Heb de info op dit forum gevonden:

Kan je films huren binnen de Apple TV app of moet je op een iPhone of iPad een film huren om die via de Apple TV app op de TV+ Box te kunnen bekijken?

Heb nog niet de behoefte gehad om een film te huren maar zal dat zo even testen. De vrouw kijkt nu eerst B&B vol liefde……

Kon wel gewoon met mijn Apple ID inloggen in de app en dat werkte.

Update: Tijdens de reclame snel kunnen testen en je kan vanuit de Apple app op de KPN box gewoon films huren en kopen. Wel eerst even inloggen met je eigen Apple ID.
Zie ook mijn eerder gekochte films in de app en kan ik gewoon afkijken. Werkt dus zoals je zou verwachten.


iscorpio schreef:

Update: Tijdens de reclame snel kunnen testen en je kan vanuit de Apple app op de KPN box gewoon films huren en kopen. Wel eerst even inloggen met je eigen Apple ID.

Apart want ik lees dat dat sinds medio maart 2022 niet meer mogelijk zou zijn. (Klik)


Cijfertjes uit 2016/2017 om Apple bashen te ondersteunen. De reacties van wjb over Apple zijn zoals altijd onderbuikverhaaltjes om Apple er maar zo slecht mogelijk op te laten staan en zijn grote voorbeeld Google (dat exact hetzelfde doet) er maar goed op laten staan. Als je wjb zou geloven dan is Apple maar een armetierig bedrijfje dat zijn producten nauwelijks aan de man kan brengen.

En de concurrenten van KPN, die wel apps voor de Apple TV hebben, daar praat wjb niet over. Dan is zijn verhaaltje van “Apple moet nu toch echt wel op de rand van het faillissement hangen” nergens meer te horen. Blijkbaar vindt de concurrentie het wel de moeite waard om het platform te ondersteunen en zijn alle redenen die wjb consequent opdreunt niet meer van toepassing. 

Laten we wel wezen, wjb heeft ook de Apple Watch jaren afgekraakt want KPN bood geen ondersteuning voor de cellular watch. Tot het moment dat dit wel gebeurde, en toen hoorden we hem niet meer.


Cijfertjes uit 2016/2017 om Apple bashen te ondersteunen.

Die cijfertjes liegen niet en nogmaals, ik verwacht niet dat de verhouding anno 2023 heel anders zal zijn.

Heb jij een reden om aan te nemen dat die verhouding van verkoopcijfers (Apple TV vs Chromecast vs smart-TV) anno 2023 significant anders zou zijn en zo ja, welke is dat dan?

Persoonlijk denk ik dat de verhouding van verkoopcijfers dan eerder ten gunste van de Chromecast zal zijn immers daar is sinds 2017 een grote verbetering doorgevoerd met de introductie van de Chromecast Google TV.

 

En de concurrenten van KPN, die wel apps voor de Apple TV hebben, daar praat wjb niet over. 

Ik heb het eerder gezegd maar iedere provider maakt daarin zijn eigen keuze en heeft daarvoor zijn eigen afwegingen. Dat NLZiet overigens een app heeft op Apple TV is natuurlijk volstrekt logisch immers zij zijn afhankelijk van apparatuur van derden voor de distributie.

Zowel Ziggo als T-Mobile brengen een app op de Apple TV die qua beeld en geluidskwaliteit sterk achterblijft op die via de STB's van die bedrijven. Ik snap waarom ze dat doen en ook dat heb ik eerder genoemd. Vandaar ook mijn vaak herhaalde opmerking dat ik niet begrijp dat mensen genoegen willen nemen met een mindere beeldkwaliteit puur en alleen om dan een Apple TV te kunnen gebruiken. Echt, oprecht, dat gaat er bij mij niet in, ik koe dan toch echt voor kwaliteit. De beeld en geluidskwaliteit van een eventuele KPN TV app op een Apple TV zal niet anders zijn dan die op een Android TV immers die app gebruikt dan dezelfde streams als de andere smart-TV apps en dat betekent een zwaar gecomprimeerde HD stream zonder Dolby 5.1. Wil je dat echt?


Het is gewoon allemaal erg jammer dat KPN al jaren de Apple TV niet ondersteund met een app. daarnaast is de ontwikkeling van de bestaande apps echt zwaar ondermaats en zijn ze alleen maar bezig nu met het nieuwe kastje… 

maanden terug zouden ze bezig zijn met een update voor de app op de lg/samsung, maar ja die is er nog altijd niet…..


Cijfertjes uit 2016/2017 om Apple bashen te ondersteunen.

Die cijfertjes liegen niet en nogmaals, ik verwacht niet dat de verhouding anno 2023 heel anders zal zijn.

Heb jij een reden om aan te nemen dat die verhouding van verkoopcijfers (Apple TV vs Chromecast vs smart-TV) anno 2023 significant anders zou zijn en zo ja, welke is dat dan?

Persoonlijk denk ik dat de verhouding van verkoopcijfers dan eerder ten gunste van de Chromecast zal zijn immers daar is sinds 2017 een grote verbetering doorgevoerd met de introductie van de Chromecast Google TV.

En tja, de Apple TV is natuurlijk sinds 2016 totaal niet verbeterd. Heb jij cijfers om te ondersteunen dat de Apple TV een noodlijdend product is? Want Apple zelf blijft het product vernieuwen en verbeteren. Heb je ze al laten weten dat ze er maar beter mee kunnen stoppen, want wjb vindt dat het product niet verkoopt.

 

Blijft apart dat je het feit dat de concurrentie wel apps voor de Apple TV aanbiedt gewoon negeert. Blijkbaar zien zij wel een meerwaarde. Maar die hebben natuurlijk geen grote wjb rondlopen op hun forum die hun vertelt dat Apple niets voorstelt.


Het is gewoon allemaal erg jammer dat KPN al jaren de Apple TV niet ondersteund met een app. daarnaast is de ontwikkeling van de bestaande apps echt zwaar ondermaats en zijn ze alleen maar bezig nu met het nieuwe kastje… 

maanden terug zouden ze bezig zijn met een update voor de app op de lg/samsung, maar ja die is er nog altijd niet…..

Dat is het grote nadeel van al platformen van smart TVs, apps worden niet bijgewerkt. Je zit op een gegeven moment opgezadeld met oude meuk die maar half werkt.

 

En we moeten blijkbaar maar allemaal aan dat nieuwe KPN kastje. Hell to the no. 


reinventor schreef:

Blijft apart dat je het feit dat de concurrentie wel apps voor de Apple TV aanbiedt gewoon negeert. Blijkbaar zien zij wel een meerwaarde.

Zie mijn vorige bericht.


reinventor schreef:

En tja, de Apple TV is natuurlijk sinds 2016 totaal niet verbeterd.

De verbeteringen van Apple TV sinds 2016 zijn in iedergeval minder groot dan die van de Chromecast immers die is van een simpel "casting device" naar een volwaardige mediaplayer gegaan met de introductie van de Chromecast Google TV.


Reageer