Skip to main content

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

NLziet biedt zelf geen internet. Blijf je daarvoor dan bij kpn? Ik vind NLziet ook prima. Heel mooi beeld! 


Misschien mag ik even hier op inhaken.
Ik ben zelf een grote applefan en vind de producten van microsoft en google verschrikkelijk!
Maar het nut van de appletv-app ontgaat me volkomen en lijkt me ook totaal overbodig.

Maar het is nu eenmaal zo, de een houdt van de moeder en de ander van de dochter, dat hou je toch in het leven.
Ik denk dat je de mening van een ander moet respecteren en er zelf je eigen mening op na moet houden en als de ander dat ook doet dan kunnen we in vrede leven met elkaar.

@huistijger ,  of de Apple TV al dan niet nuttig voor je is, is puur persoonlijk. 

Je kunt de Apple TV gebruiken om bijvoorbeeld Netflix en HBO-Max te kijken, maar alléén daarvoor is die wel wat ‘over the top’ en eigenlijk ook te duur. De Apple TV kan ook dienen als vervanger van de TV-ontvanger om live televisie kijken, maar dus niet bij kpn omdat die daarvoor geen app hebben.

Verder kan de Apple TV de hub voor je domotica (huisautomatisering) zijn maar dat is ook niet voor iedereen van toepassing. Je kunt dan bijvoorbeeld tijdens het kijken naar een spannende serie, op je televisie zien wie er aanbelt.

Mogelijkheden genoeg dus. 


NLziet biedt zelf geen internet. Blijf je daarvoor dan bij kpn? Ik vind NLziet ook prima. Heel mooi beeld! 

Geen idee nog. Ik zit overigens niet zo te wachten op de symmetrische up- en downloadsnelheid van glasvezel. Heb ik namelijk mijn werk véél te snel geüpload 😉😂


Nu TV+ onlangs in het leven is geroepen door KPN weten we ook waarom er zo weinig tijd voor een Apple TV app is.

Jammer blijft natuurlijk dat de communicatie over een app voor de Apple TV - positief dan wel negatief- niet net zo enthousiast is als het nieuwe paradepaardje TV+.

Het zou kpn sieren als er nu eens helderheid komt over de app voor de Apple TV. Alle concurrenten - zowel de allergrootste en de allerkleinste - hebben al een app voor de Apple TV en zullen écht niet meer in een kramp schieten als kpn nu meer duidelijkheid geeft dan het eeuwige en ontwijkende ‘er is nu nog niets bekend’.

Daarnaast toont het respect voor klanten die hier al lang aandacht voor vragen. En ook als die bij kpn niet komt: communiceer daar open en eerlijk over in plaats van een op ‘aan het lijntje houden’ manier.


Ook de normale TV ontvangers hebben afgelopen jaar weinig nieuwe functionaliteit gekregen (HDMI CEC? HD Glas op 1? Echt standby zonder lange opstarttijd)

Het antwoord zal wel zijn ‘daar is nog niets over bekend’

Blijkbaar ligt de focus bij TV+/Google/Android.

Dat is inmiddels bekend en wel overduidelijk.


 


Ook de normale TV ontvangers hebben afgelopen jaar weinig nieuwe functionaliteit gekregen (HDMI CEC? HD Glas op 1? Echt standby zonder lange opstarttijd)

Het antwoord zal wel zijn ‘daar is nog niets over bekend’

Blijkbaar ligt de focus bij TV+/Google/Android.

Dat is inmiddels bekend en wel overduidelijk.

Maar gisteravond is in dit bericht bekend gemaakt dat kpn de focus heeft op andere bepaalde ontwikkelingen en dat HD Glas op 1 er dan toch aan zit te komen.


Dat is niet HDglas, @Katana321 . Er komt een nieuw 'systeem’ waarbij de originele streams 1 op 1 doorgegeven gaan worden. Beter nog dan het huidige HDglas. Maar goed, we dwalen van van Apple TV.


 


Ook de normale TV ontvangers hebben afgelopen jaar weinig nieuwe functionaliteit gekregen (HDMI CEC? HD Glas op 1? Echt standby zonder lange opstarttijd)

Het antwoord zal wel zijn ‘daar is nog niets over bekend’

Blijkbaar ligt de focus bij TV+/Google/Android.

Dat is inmiddels bekend en wel overduidelijk.

Maar gisteravond is in dit bericht bekend gemaakt dat kpn de focus heeft op andere bepaalde ontwikkelingen en dat HD Glas op 1 er dan toch aan zit te komen.

Eerst zien, dan geloven. HD Glas op 1 is ook al jaren terug beloofd.


Eerst zien, dan geloven. HD Glas op 1 is ook al jaren terug beloofd.

En eindelijk is het bevestigd dat het er daadwerkelijk gaat komen.


Eerst zien, dan geloven. HD Glas op 1 is ook al jaren terug beloofd.

En eindelijk is het bevestigd dat het er daadwerkelijk gaat komen.

Waar dan? Nog niets gezien?


Eerst zien, dan geloven. HD Glas op 1 is ook al jaren terug beloofd.

En eindelijk is het bevestigd dat het er daadwerkelijk gaat komen.

Waar dan? Nog niets gezien?

In dat door @Katana321 aangehaalde bericht en in dit bericht dat het ook op de "oude" TV ontvangers geïmplementeerd zal worden.


Das geen officieel bericht van KPN?

Óók nog eens geen update voor een simpele app voor Apple TV!

Altijd dat gepush naar Android vanuit KPN.

Het wordt tijd dat KPN eens gaat luisteren!


Das geen officieel bericht van KPN?

@Jeroen-bart Engelen is wel een medewerker van KPN die ook nog eens "dicht op het vuur zit" en dus heb ik wel vertrouwen in zijn uitspraken.


Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.


Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

“Niks over bekend”. Die tekst blíjft me verbazen. De Apple TV 4- beschikbaar voor Apps- is “pas” beschikbaar sinds 2015. Zo’n 7-en-een-half- jaar dus. Dat een groot bedrijf als KPN niet de moeite neemt om 1) een app te maken, 2) naar de wens van klanten te luisteren, is mij dus nog steeds een raadsel.

Ik vind dit vrij minachtend en geeft de ware aard weer van KPN. 


In de Apple TV zit ook de mogelijkheid om een tv aanbieder te selecteren, misschien dat daar straks iets mee mogelijk is. 
Ik zou ook graag een app hebben op m’n Apple TV. 


In de Apple TV zit ook de mogelijkheid om een tv aanbieder te selecteren, misschien dat daar straks iets mee mogelijk is. 
Ik zou ook graag een app hebben op m’n Apple TV. 

Die optie is niet voor Nederlanr beschikbaar. Ik geloof wél België.


Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

“Niks over bekend”. Die tekst blíjft me verbazen. De Apple TV 4- beschikbaar voor Apps- is “pas” beschikbaar sinds 2015. Zo’n 7-en-een-half- jaar dus. Dat een groot bedrijf als KPN niet de moeite neemt om 1) een app te maken, 2) naar de wens van klanten te luisteren, is mij dus nog steeds een raadsel.

Ik vind dit vrij minachtend en geeft de ware aard weer van KPN. 

Is er iemand binnen KPN die hier wat zinnigs over kan zeggen???? “Niks over Bekend”!!! Hoe denken jullie hiermee weg te komen na bijna 8 jaar? Dit kan toch niet.

Graag een zinnige reactie


In de Apple TV zit ook de mogelijkheid om een tv aanbieder te selecteren, misschien dat daar straks iets mee mogelijk is. 

In België maakt Proximus gebruik van die mogelijkheid.


Ik zou ook graag een app hebben op m’n Apple TV. 

Ik ook maar daarvoor moet je dus niet bij kpn zijn: die houden de klanten die daarom vragen aan het lijntje met vage, nietszeggende of ontwijkende antwoorden. Of wekken (valse) verwachtingen om toch maar abonnementen te verkopen. 

Maar, inmiddels heeft elke andere provider (van groot tot klein) inmiddels een app voor de Apple TV en wellicht is NL-Ziet ook een alternatief al is het zender aanbod wat beperkt.

 


Is er iemand binnen KPN die hier wat zinnigs over kan zeggen???? “Niks over Bekend”!!! Hoe denken jullie hiermee weg te komen na bijna 8 jaar? Dit kan toch niet.

Graag een zinnige reactie

Ik denk dat je het antwoord al weet @Gene Simmons : er is niet bekend of er binnen KPN iemand wat zinnigs kan zeggen 😂😂


Is er iemand binnen KPN die hier wat zinnigs over kan zeggen???? “Niks over Bekend”!!! Hoe denken jullie hiermee weg te komen na bijna 8 jaar? Dit kan toch niet.

Graag een zinnige reactie

Ik denk dat je het antwoord al weet @Gene Simmons : er is niet bekend of er binnen KPN iemand wat zinnigs kan zeggen 😂😂

🤣 klopt. Ik wilde alleen maar even benadrukken dat het van de zotte is. Na bijna 8 jaar. Eigenlijk heel amateuristisch.


Ach KPN was veel te druk bezig met het ontwikkelen van hun eigen (Android) KPN+ kastje of hoe ze dat ding ook noemen en nu moeten we massaal allemaal overstappen naar dat onding zodat ze daar weer abonnementsgeld uit kunnen wringen. Het is allemaal zo doorzichtig.


Er is veel vraag voor een Apple tv app.

Ik hoop voor de Apple liefhebbers dat KPN hem snel maakt of laat maken.

Dan denk ik dat KPN er weer veel positieve klanten bij heeft.😉


Er is veel vraag voor een Apple tv app.

Hoe weet je dat er veel vraag naar is?


Er is veel vraag voor een Apple tv app.

Hoe weet je dat er veel vraag naar is?

 

Omdat ik dit heel erg vaak voorbij ziet komen.

Zelf heb ik geen Apple, maar er is wel een aardig grote markt voor. Dacht ik. 

En voor die mensen is het misschien wel verstandig om hem te maken. Toch? 


Omdat ik dit heel erg vaak voorbij ziet komen.

Ik zie het ook vaak voorbij komen maar ik kan aan de hand daarvan niet vaststellen dat het een grote groep betreft.

 

Zelf heb ik geen Apple, maar er is wel een aardig grote markt voor. Dacht ik. 

Het aantal Apple TV's is in Nederland in vergelijking met andere platforms voor mediaboxen echt heel klein en dus moet je je afvragen of effort stoppen in zo'n klein platform niet teveel ten koste gaat van ontwikkelingen t.b.v. de grotere platforms. 


Reageer