Skip to main content

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

Hoe lang denkt KPN hier nou nog mee weg te komen? Met “hier is nog niks over bekend.”?

Dat lukt ze al een paar jaar en dus zou het maar zo ... nog een paar jaar kunnen lukken.

Gaat ze zeker niet lukken.

Niet geloofwaardig.

 


Doelstelling van een commercieel bedrijf is “zoveel mogelijk geld binnen harken. Dit doe je dus mede om klanten aan je te binden. 

Precies en dat zou wel eens kunnen betekenen dat je dingen juist niet moet doen om zo klanten te binden doordat daarmee de abonnementsprijs niet opgedreven wordt.

Als ik als bedrijf een miljoen moet investeren in iets waar twee miljoen abonnees profijt van hebben dan is dat die investering vast en zeker waard en zullen die twee miljoen abonnees vast en zeker bereid zijn om een 50 eurocent mee te betalen.

Moet ik als bedrijf echter een miljoen investeren in iets waar 50.000 abonnees profijt van hebben dan ligt dat heel anders. Zouden die 50.000 abonnees bereid zijn elk €20,- te betalen of moet ik de andere 1,95 miljoen vragen een tariefsverhoging van 50 eurocent te accepteren voor iets waar ze niets aan hebben.


Doelstelling van een commercieel bedrijf is “zoveel mogelijk geld binnen harken. Dit doe je dus mede om klanten aan je te binden. 

Precies en dat zou wel eens kunnen betekenen dat je dingen juist niet moet doen om zo klanten te binden doordat daarmee de abonnementsprijs niet opgedreven wordt.

Als ik als bedrijf een miljoen moet investeren in iets waar twee miljoen abonnees profijt van hebben dan is dat die investering vast en zeker waard en zullen die twee miljoen abonnees vast en zeker bereid zijn om een 50 eurocent mee te betalen.

Moet ik als bedrijf echter een miljoen investeren in iets waar 50.000 abonnees profijt van hebben dan ligt dat heel anders. Zouden die 50.000 abonnees bereid zijn elk €20,- of moet ik de andere 1,95 miljoen een tariefsverhoging van 50 eurocent te accepteren voor iets waar ze niets aan hebben.

Echt geloof je dat allemaal zelf😂😂😂


Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

Hoe lang denkt KPN hier nou nog mee weg te komen? Met “hier is nog niks over bekend.”?

 

Volgens mij is KPN niets verplicht.

En via Chrome, Google, vele smart tv's, etc. werkt hij perfect en dat is (helaas voor u) de grootste markt.

 

En voor thuis, kan je het beste de KPN tv decoder gebruiken. 


Doelstelling van een commercieel bedrijf is “zoveel mogelijk geld binnen harken. Dit doe je dus mede om klanten aan je te binden. 

Precies en dat zou wel eens kunnen betekenen dat je dingen juist niet moet doen om zo klanten te binden doordat daarmee de abonnementsprijs niet opgedreven wordt.

Als ik als bedrijf een miljoen moet investeren in iets waar twee miljoen abonnees profijt van hebben dan is dat die investering vast en zeker waard en zullen die twee miljoen abonnees vast en zeker bereid zijn om een 50 eurocent mee te betalen.

Moet ik als bedrijf echter een miljoen investeren in iets waar 50.000 abonnees profijt van hebben dan ligt dat heel anders. Zouden die 50.000 abonnees bereid zijn elk €20,- te betalen of moet ik de andere 1,95 miljoen vragen een tariefsverhoging van 50 eurocent te accepteren voor iets waar ze niets aan hebben.

Echt geloof je dat allemaal zelf😂😂😂

Jazeker, dat is gewoon een economische/commerciële wetmatigheid.


En via Chrome, Google, vele smart tv's, etc. werkt hij perfect en dat is (helaas voor u) de grootste markt.

Daar heb ik mijn bedenkingen over. De beeld- en geluidskwaliteit is beduidend minder dan via de TV ontvangers immers de streams hebben een lagere bitrate en er is geen Dolby 5.1 beschikbaar, alle zenders zijn stereo.

Dat is natuurlijk iets wat de beleving niet echt bevordert maar blijkbaar zijn er mensen die daar genoegen mee willen nemen.


Ik moet altijd glimlachen als ik die berekeningen en uitlatingen lees. Het is net als de Nederlandse telecommarkt waarbij er een kamp Ziggo en een kamp KPN is. Bij mediaspelers is er een kamp Android en een kamp Apple. 

En dat er minder Apple TV gebruikers dat klopt. Android wordt door veel meer fabrikanten mediaspelers gebruikt. Apple houdt tvOS exclusief voor het eigen merk. Maar in heel veel gevallen is Apple TV kwalitatief beter dan Android mediaspelers. Enkele uitzonderingen zoals Nvidia Shield TV en Nokia Streamingbox (juist de duurdere en in prijs vergelijkbaar met Apple TV) nagelaten.

En wat betreft die berekeningen. Die zijn voor Ziggo, T-Mobile en Canal Digitaal gelijk als bij KPN. Bij T-Mobile en Canal Digitaal zijn zelfs de kosten hoger omdat het aantal abonnees waarover ontwikkelingskosten verdeeld kunnen worden lager zijn dan bij KPN. Dus dat een app voor Apple TV economisch niet rendabel zou zijn dat gaat er bij mij echt niet in.

Daarom zegt mijn ‘blauwe Jomanda jurk’ dat er zeker een KPN-app voor Apple TV gaat komen. Alleen is de vraag wanneer.


En via Chrome, Google, vele smart tv's, etc. werkt hij perfect en dat is (helaas voor u) de grootste markt.

Daar heb ik mijn bedenkingen over. De beeld- en geluidskwaliteit is beduidend minder dan via de TV ontvangers immers de streams hebben een lagere bitrate en er is geen Dolby 5.1 beschikbaar, alle zenders zijn stereo.

Dat is natuurlijk iets wat de beleving niet echt bevordert maar blijkbaar zijn er mensen die daar genoegen mee willen nemen.

 

Hoi @wjb 

Daarom typte ik er ook bij dat je voor thuis het beste via de KPN tv decoder kan kijken.😉


Klopt inderdaad, maar zullen we het in dit topic over Apple TV houden?
Vanuit KPN heb ik er helaas nog steeds weinig aan bij te dragen, hier is simpelweg nog niks over bekend.

Hoe lang denkt KPN hier nou nog mee weg te komen? Met “hier is nog niks over bekend.”?

 

Volgens mij is KPN niets verplicht.

En via Chrome, Google, vele smart tv's, etc. werkt hij perfect en dat is (helaas voor u) de grootste markt.

 

En voor thuis, kan je het beste de KPN tv decoder gebruiken. 

Zal heus goed werken, zal ook de grootste markt zijn. Zal ook heus wel waar KPN haar geld aan meta data vandaan haalt. Ook allemaal dikke vette prima. Leuk voor jullie.

Maar kom dan niet met drogreden aanzetten en “er zijn geen plannen” om geen Apple TV app te maken. Gaat gewoon nergens over. KPN gaat ook niet zeggen: “Android phones verkopen beter, we gaan geen iPhones meer aanbieden”. Dat is gewoon onzin😀


Doelstelling van een commercieel bedrijf is “zoveel mogelijk geld binnen harken. Dit doe je dus mede om klanten aan je te binden. 

Precies en dat zou wel eens kunnen betekenen dat je dingen juist niet moet doen om zo klanten te binden doordat daarmee de abonnementsprijs niet opgedreven wordt.

Als ik als bedrijf een miljoen moet investeren in iets waar twee miljoen abonnees profijt van hebben dan is dat die investering vast en zeker waard en zullen die twee miljoen abonnees vast en zeker bereid zijn om een 50 eurocent mee te betalen.

Moet ik als bedrijf echter een miljoen investeren in iets waar 50.000 abonnees profijt van hebben dan ligt dat heel anders. Zouden die 50.000 abonnees bereid zijn elk €20,- te betalen of moet ik de andere 1,95 miljoen vragen een tariefsverhoging van 50 eurocent te accepteren voor iets waar ze niets aan hebben.

Wat een onzin, je hoeft geen miljoen te investeren om een app voor de Apple TV te maken, ze hebben dat ding al klaar voor iOS en iPadOS, tvOS verschilt nauwelijks van die twee platformen. Hoe kan het dat je van sommige dingen zoveel verstand hebt wjb en van andere dingen zo weinig. Apart.


Wat een onzin, je hoeft geen miljoen te investeren om een app voor de Apple TV te maken, ze hebben dat ding al klaar voor iOS en iPadOS, tvOS verschilt nauwelijks van die twee platformen.

De smart-TV app voor Android TV is wezenlijk anders dan de iTV app voor Android en dat is ook wel logisch immers bediening m.b.v. een afstandsbediening vergt toch echt een andere userinterface dan bediening via touch.

De smart-TV app heeft veel meer overeenkomsten met de site dan met de andere TV apps.


Ik moet altijd glimlachen als ik die berekeningen en uitlatingen lees. Het is net als de Nederlandse telecommarkt waarbij er een kamp Ziggo en een kamp KPN is. Bij mediaspelers is er een kamp Android en een kamp Apple. 

En dat er minder Apple TV gebruikers dat klopt. Android wordt door veel meer fabrikanten mediaspelers gebruikt. Apple houdt tvOS exclusief voor het eigen merk. Maar in heel veel gevallen is Apple TV kwalitatief beter dan Android mediaspelers. Enkele uitzonderingen zoals Nvidia Shield TV en Nokia Streamingbox (juist de duurdere en in prijs vergelijkbaar met Apple TV) nagelaten.

En wat betreft die berekeningen. Die zijn voor Ziggo, T-Mobile en Canal Digitaal gelijk als bij KPN. Bij T-Mobile en Canal Digitaal zijn zelfs de kosten hoger omdat het aantal abonnees waarover ontwikkelingskosten verdeeld kunnen worden lager zijn dan bij KPN. Dus dat een app voor Apple TV economisch niet rendabel zou zijn dat gaat er bij mij echt niet in.

 

Zelfs voor de kleine lokale providers uit Veendam en Pijnacker (beide waarschijnlijk met niet meer dan 50.000 abonnees) is een app voor de Apple TV kennelijk rendabel. Weliswaar zijn de SKV en SKP ‘stichtingen’ en hebben dus geen winstoogmerk maar zullen ook geen zwaar verlies gevende activiteiten gaan ontplooien.

En daarbij: SKP gooit ook geen geld over de balk door brakke modems te ontwikkelen: die verstrekken standaard de FRITZ!Box in bruikleen. 👍


Zelfs voor de kleine lokale providers uit Veendam en Pijnacker (beide waarschijnlijk met niet meer dan 50.000 abonnees) is een app voor de Apple TV kennelijk rendabel.

 

Bron


Ik zou zeggen, waar wacht kpn nog op? Kan die brakke beta-Smart TV App van kpn de prullenbak in en echt een stap voorwaarts maken.


Wat een onzin, je hoeft geen miljoen te investeren om een app voor de Apple TV te maken, ze hebben dat ding al klaar voor iOS en iPadOS, tvOS verschilt nauwelijks van die twee platformen.

De smart-TV app voor Android TV is wezenlijk anders dan de iTV app voor Android en dat is ook wel logisch immers bediening m.b.v. een afstandsbediening vergt toch echt een andere userinterface dan bediening via touch.

De smart-TV app heeft veel meer overeenkomsten met de site dan met de andere TV apps.

Dit ging over Apple TV, weet je nog? Stop met die onzin en kom eens met die app!

KPN: “TV kijken hoe je wilt?” Dacht het niet. 


Wat een onzin, je hoeft geen miljoen te investeren om een app voor de Apple TV te maken, ze hebben dat ding al klaar voor iOS en iPadOS, tvOS verschilt nauwelijks van die twee platformen.

De smart-TV app voor Android TV is wezenlijk anders dan de iTV app voor Android en dat is ook wel logisch immers bediening m.b.v. een afstandsbediening vergt toch echt een andere userinterface dan bediening via touch.

De smart-TV app heeft veel meer overeenkomsten met de site dan met de andere TV apps.

Dit ging over Apple TV, weet je nog?

Precies en voor een smart-TV app voor Apple TV zal precies hetzelfde gelden als voor de smart-TV app voor Android TV. Deze zal dus wezenlijk anders zijn dan de app voor iOS en meer overeenkomsten hebben met de site.


Wat een onzin, je hoeft geen miljoen te investeren om een app voor de Apple TV te maken, ze hebben dat ding al klaar voor iOS en iPadOS, tvOS verschilt nauwelijks van die twee platformen.

De smart-TV app voor Android TV is wezenlijk anders dan de iTV app voor Android en dat is ook wel logisch immers bediening m.b.v. een afstandsbediening vergt toch echt een andere userinterface dan bediening via touch.

De smart-TV app heeft veel meer overeenkomsten met de site dan met de andere TV apps.

Dit ging over Apple TV, weet je nog?

Precies en voor een smart-TV app voor Apple TV zal precies hetzelfde gelden als voor de smart-TV app voor Android TV. Deze zal dus wezenlijk anders zijn dan de app voor iOS en meer overeenkomsten hebben met de site.

Gelukkig voor de TV kijker zijn er alternatieven. Géén KPN voor mij. 
Het is toch van de zotte dat Ziggo, T-Mobile wel? En Videoland, NPO, NLZiet óók?? KPN: ga je schamen!

 


Is er inmiddels al bekend of er ooit een AppleTV app ontwikkeld gaat worden?


Is er inmiddels al bekend of er ooit een AppleTV app ontwikkeld gaat worden?

Nog niets vernomen. Blijft oorverdovend stil. Ze adverteren wél met “het nieuwe TV kijken” en dat terwijl je een 8 jaar oud apparaatje nóg niet ondersteuen.😎 best zielig


Voorlopig is kpn nog wel even bezig met updates om de nieuwe Plug & Plee TV+ Box, Plug & Playable te krijgen. 😂😂😂

Als er antwoord komt dan zal het zijn ‘dat er nog niets bekend is’. 🥱😴


Goedemorgen @brx, helaas is daar nog niets bekend over.

Hoi KPN. Waarom nu nog steeds niet? Heel amateuristisch. En jullie doen dit heel bewust niet. Dus ook de vraag: waarom “helaas”? Begrijpen

jullie niet dat dit jullie klanten kost?


Dat de Apple TV app niet beschikbaar is voor KPN’s TV+ is onbegrijpelijk. Veel KPN TV+ gebruikers zullen tegenwoordig ook een Apple TV abonnement hebben. Dat Apple TV ontbreekt zal KPN veel klanten kosten vrees ik. Kom op KPN maak er werk van en zorg er voor dat KPN TV+ ook de Apple TV app kan hebben. 


KPN maak er werk van en zorg er voor dat KPN TV+ ook de Apple TV app kan hebben. 

Ik denk niet dat het lang zal duren totdat de Apple TV app op de TV+ Box beschikbaar zal zijn.


Dat de Apple TV app niet beschikbaar is voor KPN’s TV+ is onbegrijpelijk. Veel KPN TV+ gebruikers zullen tegenwoordig ook een Apple TV abonnement hebben. Dat Apple TV ontbreekt zal KPN veel klanten kosten vrees ik. Kom op KPN maak er werk van en zorg er voor dat KPN TV+ ook de Apple TV app kan hebben. 

 

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN. Als ik eerder had geweten dat KPN de abonnee's al meer dan 7½ jaar aan het lijntje houdt met de mededeling dat het nog steeds niet bekend is of er voor tvOS een app gaat komen, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. 
Voor alle duidelijkheid, de Ziggo-app voor tvOS (en die voor iOS/iPadOS voldoet prima.


KPN maak er werk van en zorg er voor dat KPN TV+ ook de Apple TV app kan hebben. 

Ik denk niet dat het lang zal duren totdat de Apple TV app op de TV+ Box beschikbaar zal zijn.

Het gaat om de KPN TV app voor de Apple TV. Je begrijpt er zoals gewoonlijk weer niet veel van 🙈😇


Reageer