Skip to main content

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

Zojuist overgestapt naar KPN. Meda omdat KPN in tegenstelling tot Vodafone-Ziggo wel Apple Watch internet ondersteund. En zelf ook de originele visual voicemail. Omdat ze die kleine Apple gerelateerde zaken op orde hebben ging ik er blindelings vanuit dat er ook wel een Apple TV app was. Verkeerd gedacht. Erg jammer voor zo’n groot vooruitstrevend bedrijf. Hopelijk komt hier snel verandering in!!


Ziggo heeft wel een TV app, die werkte erg prettig. Nu bij KPN voor internet, echter maar een NLZIET abonnement genomen voor TV omdat KPN geen Apple TV app heeft. Erg jammer.


Ziggo heeft wel een TV app, die werkte erg prettig. Nu bij KPN voor internet, echter maar een NLZIET abonnement genomen voor TV omdat KPN geen Apple TV app heeft. Erg jammer.

Ben je dan echt bereid om genoegen te nemen met de mindere beeldkwaliteit van apps zoals Ziggo GO en NLZIET? Ook de TV apps van KPN hebben een lagere beeldkwaliteit dan die via een TV ontvanger.


@wjb Weet je toevallig welke nitrate er wordt gebruikt met de TV ontvanger? Ik vind de 7.5 Mbits 1080p50 stream van NLZIET zeker meer dan prima. Het belangrijkste dat ik zoek is content frame-rate matching en dat werkt alleen echt goed op de Apple TV.


@wjb Weet je toevallig welke nitrate er wordt gebruikt met de TV ontvanger? Ik vind de 7.5 Mbits 1080p50 stream van NLZIET zeker meer dan prima. Het belangrijkste dat ik zoek is content frame-rate matching en dat werkt alleen echt goed op de Apple TV.

Zender 1 t/m 10 van de TV+ Box en 661 t/m 670 van de "oude" TV ontvangers hebben een bitrate van 14,2Mbps. De andere zenders hebben een bitrate van 7,2Mbps.

Ik snap overigens dat je op zoek bent naar frame-rate matching want het kan echt storend zijn dat 24fps films van Netflix vaak haperingen vertonen.

Ook ik hoop dat dynamic frame rates op de TV+ Box geïmplementeerd zullen worden en deze staat dan ook tussen de feature requests TV+ (positie 20).

Dynamic frame rate is standaard functionaliteit vanaf Android 12.

De TV+ Box draait momenteel nog Android 11.


Ziggo heeft wel een TV app, die werkte erg prettig. Nu bij KPN voor internet, echter maar een NLZIET abonnement genomen voor TV omdat KPN geen Apple TV app heeft. Erg jammer.

Ben je dan echt bereid om genoegen te nemen met de mindere beeldkwaliteit van apps zoals Ziggo GO en NLZIET? Ook de TV apps van KPN hebben een lagere beeldkwaliteit dan die via een TV ontvanger.

Roam zegt toch net dat een NLZIET abonnement is afgesloten, dus dat lijkt mij toch duidelijk genoeg dat er genoegen genomen wordt met de beeldkwaliteit. Hier gebruiken we ook NLZIET naar volle tevredenheid, omdat KPN het maar niet geregeld krijgt, in tegenstelling tot de concurrentie.


Ik denk dat de Apple TV box te goed is voor KPN. 
Daarbij vallen alle ontvangers van providers in het niet, mits ze op de Apple TV ook hoge bitrates doorgeven,

Automatisch schakelen tussen SDR en HDR, Dolby Vision, HLG.

Automatische aanpassing aan verschillende framerates.

1 GB ethernet aansluiting 

 


@Wewa 

Zo te lezen ben jij een echte Apple fan.

 


Dat klopt. 


Wanneer komt hier een duidelijk antwoord op vanuit KPN zelf? Dan weet iedereen waar hij/zij/het aan toe is. Ik wacht er al een tijdje op zoals meerdere forumleden. Ook in de reviewsectie van de IOS-app in de Appstore staat het vol met dezelfde vraag. Voor nu gebruiken wij hier NLziet, voor zover dit relevant is. 


Wanneer komt hier een duidelijk antwoord op vanuit KPN zelf? 

Volgens mij is die duidelijkheid er: die app komt er niet. Of hoe moet je anders de reactie van Thomas interpreteren? 


Waar kan ik dit teruglezen? Dan weet ik dat ik geen moeite meer hoef te doen en bij NLziet kan blijven. Alvast bedankt.

 

Edit: Ik zie inderdaad een antwoord van Thomas van 2 jaar geleden. 


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Het meest vreemde vind ik toch wel dat er zowel een iOS-app als een iPadOS-app bestaat maar geen TvOS-app. En casten via AirPlay is totaal niet handig want je wil natuurlijk gewoon kunnen zappen. 


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote meerendeel van de Nederlandse bevolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.


Santi0492 schreef:

En casten via AirPlay is totaal niet handig want je wil natuurlijk gewoon kunnen zappen. 

Kan je dan niet "zappen" als je via AirPlay aan het streamen bent?

Je kunt toch in de app op jouw tablet of telefoon een andere zender aanklikken die dan "direct" begint af te spelen of de televisie?


Santi0492 schreef:

En casten via AirPlay is totaal niet handig want je wil natuurlijk gewoon kunnen zappen. 

Kan je dan niet "zappen" als je via AirPlay aan het streamen bent?

Je kunt toch in de app op jouw tablet of telefoon een andere zender aanklikken die dan "direct" begint af te spelen of de televisie?

U heeft in bovenstaande gelijk maar het is zeer onhandig om steeds de telefoon of tablet hiervoor te gebruiken terwijl de afstandsbediening van de Apple TV een verademing is t.o.v. een reguliere afstandsbediening. 
Ik heb wat oudere berichten doorgelezen en denk niet dat het er ooit nog van komt. 
 

Bedankt voor uw antwoord. 


Santi0492 schreef:

Ik heb wat oudere berichten doorgelezen en denk niet dat het er ooit nog van komt.

Zeg nooit nooit, de wegen van KPN zijn vaak ondoorgrondelijk?

Wellicht dat er ooit nog een KPN TV app zal gaan komen. De vraag is daarbij wel welke commerciële belangen er spelen en welke afspraken daarover gemaakt kunnen worden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat KPN geen behoefte heeft aan het afdragen van een aanzienlijke  commissie over de verhuur van films via de KPN TV app. Dat zou maar zo een behoorlijk struikelblok kunnen zijn.


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote merendeel van de Nederlandse bebolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.

 

En daar is wjb weer, die zelf geen Apple apparaten heeft maar geen kans onbenut laat om Apple af te kraken en derhalve allemaal verhalen verzint om maar aan te geven dat Apple een klein onbeduidend bedrijfje is dat nauwelijks marktaandeel heeft in Nederland.

Je zou anderen, en jezelf, een groot plezier doen door gewoon weg te blijven uit onderwerpen die Apple-gerelateerd zijn. Je hebt er geen verstand van, de redenen voor je Apple-haat zijn net zo goed van toepassing op Google, Samsung etc, en het is gewoon vermoeiend om iedere keer je ongefundeerde afkraken te lezen in een Apple onderwerp.

En on topic, een reactie van 2 jaar terug is natuurlijk geen actuele representatie van het huidige standpunt van KPN. Aangezien alle grote concurrenten ondertussen WEL een app voor Apple TV bieden, en daar dus de meerwaarde van inzien, kan KPN niet achterblijven.


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote merendeel van de Nederlandse bebolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.

 

En daar is wjb weer, die zelf geen Apple apparaten heeft maar geen kans onbenut laat om Apple af te kraken en derhalve allemaal verhalen verzint om maar aan te geven dat Apple een klein onbeduidend bedrijfje is dat nauwelijks marktaandeel heeft in Nederland.

Je zou anderen, en jezelf, een groot plezier doen door gewoon weg te blijven uit onderwerpen die Apple-gerelateerd zijn. Je hebt er geen verstand van, de redenen voor je Apple-haat zijn net zo goed van toepassing op Google, Samsung etc, en het is gewoon vermoeiend om iedere keer je ongefundeerde afkraken te lezen in een Apple onderwerp.

En on topic, een reactie van 2 jaar terug is natuurlijk geen actuele representatie van het huidige standpunt van KPN. Aangezien alle grote concurrenten ondertussen WEL een app voor Apple TV bieden, en daar dus de meerwaarde van inzien, kan KPN niet achterblijven.

Ik heb vanochtend een bericht van Thomas ontvangen met dezelfde boodschap als 2 jaar geleden. 

Jammer maar helaas…

 


Klopt, hier is op dit moment helaas nog steeds niks bekend over maar zodra daar iets in verandert zal ik dat hier met jullie delen!


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote merendeel van de Nederlandse bebolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.

 

En daar is wjb weer, die zelf geen Apple apparaten heeft maar geen kans onbenut laat om Apple af te kraken en derhalve allemaal verhalen verzint om maar aan te geven dat Apple een klein onbeduidend bedrijfje is dat nauwelijks marktaandeel heeft in Nederland.

Je zou anderen, en jezelf, een groot plezier doen door gewoon weg te blijven uit onderwerpen die Apple-gerelateerd zijn. Je hebt er geen verstand van, de redenen voor je Apple-haat zijn net zo goed van toepassing op Google, Samsung etc, en het is gewoon vermoeiend om iedere keer je ongefundeerde afkraken te lezen in een Apple onderwerp.

En on topic, een reactie van 2 jaar terug is natuurlijk geen actuele representatie van het huidige standpunt van KPN. Aangezien alle grote concurrenten ondertussen WEL een app voor Apple TV bieden, en daar dus de meerwaarde van inzien, kan KPN niet achterblijven.

Ik heb vanochtend een bericht van Thomas ontvangen met dezelfde boodschap als 2 jaar geleden. 

Jammer maar helaas…

 

Te triest voor woorden eigenlijk. Dan toch maar eens naar T-mobile Thuis Glasvezel gaan kijken als mijn contract afloopt begin volgend jaar. Dat KPN de klant zo links laat liggen is gewoon respectloos.


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote merendeel van de Nederlandse bebolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.

 

En daar is wjb weer, die zelf geen Apple apparaten heeft maar geen kans onbenut laat om Apple af te kraken en derhalve allemaal verhalen verzint om maar aan te geven dat Apple een klein onbeduidend bedrijfje is dat nauwelijks marktaandeel heeft in Nederland.

Je zou anderen, en jezelf, een groot plezier doen door gewoon weg te blijven uit onderwerpen die Apple-gerelateerd zijn. Je hebt er geen verstand van, de redenen voor je Apple-haat zijn net zo goed van toepassing op Google, Samsung etc, en het is gewoon vermoeiend om iedere keer je ongefundeerde afkraken te lezen in een Apple onderwerp.

En on topic, een reactie van 2 jaar terug is natuurlijk geen actuele representatie van het huidige standpunt van KPN. Aangezien alle grote concurrenten ondertussen WEL een app voor Apple TV bieden, en daar dus de meerwaarde van inzien, kan KPN niet achterblijven.

Ik heb vanochtend een bericht van Thomas ontvangen met dezelfde boodschap als 2 jaar geleden. 

Jammer maar helaas…

 

Te triest voor woorden eigenlijk. Dan toch maar eens naar T-mobile Thuis Glasvezel gaan kijken als mijn contract afloopt begin volgend jaar. Dat KPN de klant zo links laat liggen is gewoon respectloos.

Ik ben vorig jaar om dezelfde reden overgestapt naar T-Mobile maar dat was een en al ellende. Hele slechte verbinding, vooral in de avonduren. Er is verschillende keren een monteur langs geweest, zonder succes. Ik ben wat dat betreft blij dat ik weer bij KPN zit


Het zou te zot voor woorden zijn als KPN de ultieme mediaspeler links laat liggen. 

Voor velen is een Apple TV niet de ultieme mediaplayer, sterker nog, dat is zo voor het vergrote merendeel van de Nederlandse bebolking immers die heeft toch echt gekozen voor een Chromecast of mediaplayer die op Android draait.

 

En daar is wjb weer, die zelf geen Apple apparaten heeft maar geen kans onbenut laat om Apple af te kraken en derhalve allemaal verhalen verzint om maar aan te geven dat Apple een klein onbeduidend bedrijfje is dat nauwelijks marktaandeel heeft in Nederland.

Je zou anderen, en jezelf, een groot plezier doen door gewoon weg te blijven uit onderwerpen die Apple-gerelateerd zijn. Je hebt er geen verstand van, de redenen voor je Apple-haat zijn net zo goed van toepassing op Google, Samsung etc, en het is gewoon vermoeiend om iedere keer je ongefundeerde afkraken te lezen in een Apple onderwerp.

En on topic, een reactie van 2 jaar terug is natuurlijk geen actuele representatie van het huidige standpunt van KPN. Aangezien alle grote concurrenten ondertussen WEL een app voor Apple TV bieden, en daar dus de meerwaarde van inzien, kan KPN niet achterblijven.

Ik heb vanochtend een bericht van Thomas ontvangen met dezelfde boodschap als 2 jaar geleden. 

Jammer maar helaas…

 

Te triest voor woorden eigenlijk. Dan toch maar eens naar T-mobile Thuis Glasvezel gaan kijken als mijn contract afloopt begin volgend jaar. Dat KPN de klant zo links laat liggen is gewoon respectloos.

Ik ben vorig jaar om dezelfde reden overgestapt naar T-Mobile maar dat was een en al ellende. Hele slechte verbinding, vooral in de avonduren. Er is verschillende keren een monteur langs geweest, zonder succes. Ik ben wat dat betreft blij dat ik weer bij KPN zit

Ja daar ben ik dus ook bang voor, ik heb verder nooit problemen met KPN, maar dit totale gebrek aan respect voor de klant irriteert me mateloos.


Wat heeft een keuze om (nog) geen app uit te brengen voor een bepaald apparaat met respect te maken? Volgens mij helemaal niets.


Reageer