Skip to main content

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

reinventor schreef:

En tja, de Apple TV is natuurlijk sinds 2016 totaal niet verbeterd.

De verbeteringen van Apple TV sinds 2016 zijn in iedergeval minder groot dan die van de Chromecast immers die is van een simpel "casting device" naar een volwaardige mediaplayer gegaan met de introductie van de Chromecast Google TV.

Terwijl de Apple TV vanaf het begin een volwaardige mediaplayer was, maar dat kleine detail vermeld je gemakshalve niet. Als je op een laag niveau begint, kan je natuurlijk ook veel meer verbeteren. Zo doorzichtig weer. 


maanden terug zouden ze bezig zijn met een update voor de app op de lg/samsung, maar ja die is er nog altijd niet…..

Ehhh ... sinds een paar dagen is, naar ik begrepen heb, de smart-TV app op Samsung vernieuwd en is deze u gelijk aan die op de Android TV.


reinventor schreef:

Blijft apart dat je het feit dat de concurrentie wel apps voor de Apple TV aanbiedt gewoon negeert. Blijkbaar zien zij wel een meerwaarde.

Zie mijn vorige bericht.

Dat jij niet snapt dat mensen met een mindere kwaliteit genoegen nemen, wilt niet zeggen dat het dan ook maar niet aangeboden moet worden.

Uiteindelijk worden er genoeg goedkope Android telefoontjes verkocht terwijl er betere op de markt zijn. Je snapt vast ook niet waarom die bestaan, want tja, het is allemaal minder dan de flagship models he. 

 

Ik ben meer dan tevreden over de beeldkwaliteit van NLZiet, dus KPN kan vast diezelfde kwaliteit bieden. Zie het probleem niet. En jij hebt niet voor mij te bepalen met welke beeldkwaliteit ik genoegen moet nemen.


reinventor schreef:

En tja, de Apple TV is natuurlijk sinds 2016 totaal niet verbeterd.

De verbeteringen van Apple TV sinds 2016 zijn in iedergeval minder groot dan die van de Chromecast immers die is van een simpel "casting device" naar een volwaardige mediaplayer gegaan met de introductie van de Chromecast Google TV.

De Chromecast wordt ook meer verkocht mede door de prijs. Ook weten heel veel mensen niet het verschil tussen het Apple TV device en de streamingdienst. In mijn omgeving zijn er wel steeds meer mensen die een Apple TV gebruiken. Is allemaal niet relevant omdat KPN blijkbaar al lang een keuze heeft gemaakt om de app niet uit te brengen op de Apple TV, anders was deze er al lang. 
 

Ik stop ook met het volgen van het topic. Mocht de app er komen zullen we het wel horen. 
 

groeten!


reinventor schreef:

Terwijl de Apple TV vanaf het begin een volwaardige mediaplayer was, … Als je op een laag niveau begint, kan je natuurlijk ook veel meer verbeteren.

En dat is ook precies waarom ik schreef:

Persoonlijk denk ik dat de verhouding van verkoopcijfers dan eerder ten gunste van de Chromecast zal zijn immers daar is sinds 2017 een grote verbetering doorgevoerd met de introductie van de Chromecast Google TV.

Ik heb van jou nog geen antwoord gezien op de eerder door mij gestelde vraag:

Heb jij een reden om aan te nemen dat die verhouding van verkoopcijfers (Apple TV vs Chromecast vs smart-TV) anno 2023 significant anders zou zijn en zo ja, welke is dat dan?


reinventor schreef:

Terwijl de Apple TV vanaf het begin een volwaardige mediaplayer was, 

En dat is ook precies waarom ik schreef:

Persoonlijk denk ik dat de verhouding van verkoopcijfers dan eerder ten gunste van de Chromecast zal zijn immers daar is sinds 2017 een grote verbetering doorgevoerd met de introductie van de Chromecast Google TV.

Ik heb van jou nog geen antwoord gezien op de eerder door mij gestelde vraag:

Heb jij een reden om aan te nemen dat die verhouding van verkoopcijfers (Apple TV vs Chromecast vs smart-TV) anno 2023 significant anders zou zijn en zo ja, welke is dat dan?

Heb jij een reden om aan te nemen waarom ze niet anders zijn? Dezelfde vraag. Feit is dat bijna iedereen in mijn omgeving een of meerdere Apple TVs heeft gekocht in de afgelopen jaren. En ik letterlijk niemand ken met een Chromecast. Maar ik ga me niet baseren op cijfers van 7-8 jaar geleden. Dat slaat gewoon nergens op.


Ik meld me verder ook af voor dit topic. En voor KPN als er niets verandert. Wjb mag gewoon in zijn eentje verder gaan met Apple bashen. Is ie goed in en vindt ie leuk. Veel plezier ermee.


reinventor schreef:

Blijft apart dat je het feit dat de concurrentie wel apps voor de Apple TV aanbiedt gewoon negeert. Blijkbaar zien zij wel een meerwaarde.

Zie mijn vorige bericht.

Dat jij niet snapt dat mensen met een mindere kwaliteit genoegen nemen, wilt niet zeggen dat het dan ook maar niet aangeboden moet worden.

 

 

Dit is weer een typische opmerking van een Apple liefhebber.

Android is echt niet minder dan Apple.

 

En in een eerder bericht:

"””En we moeten blijkbaar maar allemaal aan dat nieuwe KPN kastje. Hell to the no.   '’'’

Sorry, maar dit is echt geen Engels.

 

Onze buren, waar wij nu oppassen voor de katten, hebben een Apple kastje.

En onze KPN Sagacom DIW7022 is echt niet slechter @reinventor 


Als u de beste kwaliteit wilt, dan zult u de tv ontvanger van KPN zelf moeten gebruiken. De kwaliteit op andere apparaten zal altijd minder zijn. Ook op een doosje van appel.


reinventor schreef:

Heb jij een reden om aan te nemen waarom ze niet anders zijn?

Ik heb in iedergeval geen reden om aan te nemen dat ze wel anders zouden zijn.

En als dat al het geval zou zijn dan zou ik juist verwachten dat dat ten gunste van de Chromecast zou uitvallen.

 

reinventor schreef:

Feit is dat bijna iedereen in mijn omgeving een of meerdere Apple TVs heeft gekocht in de afgelopen jaren. En ik letterlijk niemand ken met een Chromecast.

Hier kan ik echt helemaal niets mee. In mijn kennissenkring is er juist vrijwel niemand die een Apple TV heeft. Ik hecht veel meer waarde aan macrocijfers. Helaas zijn die macrocijfers oud maar nogmaals, ik zie geen reden waarom de verhouding in de verkoopcijfers van de verschillende platforms significant veranderd zou zijn.


@reinventor 

Ook hier in mijn kenniskring en buren, ken ik maar 1 die Apple heeft.

Dat is dus heel erg weinig.

 

Windows en Android kom ik heel erg vaak tegen.😉😊

 

Maar de kans dat de Apple app op de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) komt is aanwezig. 


reinventor schreef:

Blijft apart dat je het feit dat de concurrentie wel apps voor de Apple TV aanbiedt gewoon negeert. Blijkbaar zien zij wel een meerwaarde.

Zie mijn vorige bericht.

Dat jij niet snapt dat mensen met een mindere kwaliteit genoegen nemen, wilt niet zeggen dat het dan ook maar niet aangeboden moet worden.

 

 

Dit is weer een typische opmerking van een Apple liefhebber.

Android is echt niet minder dan Apple.

 

En in een eerder bericht:

"””En we moeten blijkbaar maar allemaal aan dat nieuwe KPN kastje. Hell to the no.   '’'’

Sorry, maar dit is echt geen Engels.

 

Onze buren, waar wij nu oppassen voor de katten, hebben een Apple kastje.

En onze KPN Sagacom DIW7022 is echt niet slechter @reinventor 

 

Vooruit, nog 1 berichtje. 

 

Ik heb nergens beweerd dat Android slechter is dan Apple, mijn opmerking over beeldkwaliteit ging over NLZiet/Apps van concurrentie die wel aanwezig zijn op de Apple TV.

 

‘Hell to the no’ (ook wel ‘Hell to the naw’) staat gewoon in de Urban Dictionary en wordt vooral in de Verenigde Staten veel gebruikt als synoniem voor ‘absolutely not’. Dus sorry, maar het is gewoon Engels. Try again.


Goedemorgen @brx, helaas is daar nog niets bekend over.

@Thomas inmiddels wel beschikbaar. (Sagecom DIW7022 / KPN TV+) 


Goedemorgen @brx, helaas is daar nog niets bekend over.

@Thomas inmiddels wel beschikbaar. (Sagecom DIW7022 / KPN TV+) 

Yes, klopt helemaal @Dennis Schreve!


Goedemorgen @brx, helaas is daar nog niets bekend over.

@Thomas inmiddels wel beschikbaar. (Sagecom DIW7022 / KPN TV+) 

Yes, klopt helemaal @Dennis Schreve!

Alleen offtopic…….


Voor de Apple TV box is er inderdaad nog geen app voor kpn itv. Hier is ook nog niks over bekend.

Voor de KPN TV+ box is het sinds kort wel mogelijk om de app van de video streamingdienst Apple TV+ te downloaden uit de Google Play Store.

Wat mij betreft zorgt Apple zélf voor de verwarring tussen Apple TV (de box) en Apple TV+ (de streamingdienst). De namen lijken gewoon veel en veel te veel op elkaar. En dat maakt communicatie dus ook niet helderder.


Wat mij betreft zorgt Apple zélf voor de verwarring tussen Apple TV (de box) en Apple TV+ (de streamingdienst). De namen lijken gewoon veel en veel te veel op elkaar. En dat maakt communicatie dus ook niet helderder.

KPN doet feitelijk precies hetzelfde alleen zetten ze het plusje precies aan de andere kant. KPN heeft een hele tijd terug aangegeven af te stappen van de term interactieve TV (iTV) en daarvoor de term KPN TV te gaan gebruiken. KPN TV is het televisie product van KPN. En sinds een half jaar is daar nu de abonnementsvorm KPN TV+ bijgekomen waarbij de KPN TV+ Box geleverd wordt.


Ik vind nog steeds, dat KPN erg achterblijft met een itv app voor de AppleTV 4K. De concurrenten hebben dat al lang, maar KPN nog steeds niet. Daarom heb ik nog steeds geen tv van KPN. Ik heb nu 1 afstandsbediening en met KPN tv weer 3, als ik de app ook op mijn AndroidTV zou installeren. Ik vind dat heel erg slecht. 


Zelfs ik vind dat er een KPN app moet komen voor de Apple TV box.

Al is het gebruik wel veel beperkter dan via de ontvanger. Het zal hetzelfde zijn als de smart-tv app voor Samsung, LG en Android-TV. Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om opnames van BBC First te kijken.


 

Ik vind nog steeds, dat KPN erg achterblijft met een itv app voor de AppleTV 4K. De concurrenten hebben dat al lang, maar KPN nog steeds niet. Daarom heb ik nog steeds geen tv van KPN. Ik heb nu 1 afstandsbediening en met KPN tv weer 3, als ik de app ook op mijn AndroidTV zou installeren. Ik vind dat heel erg slecht. 

KPN, die pretendeert de beste provider te zijn en zegt met  innovatie aan de weg te timmeren, is  wat de Apple TV betreft echt een hopeloze achterblijver of het zieligste jongetje van de klas: zelfs kleine lokale providers als SKP (Pijnacker) en SKV (Veendam) hebben een app voor de Apple TV.

M’n gevoel zegt, dat deze voorlopig ook niet komt. Gezien de problemen met en de eindeloze updates van de TV+ en de tergend langzame, en  ook niet probleemloze uitrol van de nieuwe modem software zegt, lijkt me de Apple TV voor kpn een brug te ver. Ofwel te moeilijk.


Zelfs ik vind dat er een KPN app moet komen voor de Apple TV box.

Al is het gebruik wel veel beperkter dan via de ontvanger. Het zal hetzelfde zijn als de smart-tv app voor Samsung, LG en Android-TV. Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om opnames van BBC First te kijken.

Ik heb nu NLZiet en daar kan ik ook op BBC First alleen live kijken. De rest van de BBC kan ik wel tot 8 dagen later kijken. Ik vind het een beetje bijzonder, dat er alleen voor AppleTV geen app is🤦🏻‍♂️🤷


 

Ik vind nog steeds, dat KPN erg achterblijft met een itv app voor de AppleTV 4K. De concurrenten hebben dat al lang, maar KPN nog steeds niet. Daarom heb ik nog steeds geen tv van KPN. Ik heb nu 1 afstandsbediening en met KPN tv weer 3, als ik de app ook op mijn AndroidTV zou installeren. Ik vind dat heel erg slecht. 

KPN, die pretendeert de beste provider te zijn en zegt met  innovatie aan de weg te timmeren, is  wat de Apple TV betreft echt een hopeloze achterblijver of het zieligste jongetje van de klas: zelfs kleine lokale providers als SKP (Pijnacker) en SKV (Veendam) hebben een app voor de Apple TV.

M’n gevoel zegt, dat deze voorlopig ook niet komt. Gezien de problemen met en de eindeloze updates van de TV+ en de tergend langzame, en  ook niet probleemloze uitrol van de nieuwe modem software zegt, lijkt me de Apple TV voor kpn een brug te ver. Ofwel te moeilijk.

En dan is Samsung, LG en AndroidTV, iOS en iPadOS niet moeilijk zeker?😂😂 Dan blijf ik mooi bij NLZiet. Beeldkwaliteit vind ik daar ook meer dan prima. Zeker met Dolby Vision, dat op het AppleTV kastje zit👍👌


Zo, deze discussie al enige tijd met belangstelling gevolgd maar na drie jaar en een ontzettend zwijgen van KPN is het wel duidelijk dat die AppleTV app er niet gaat komen.

Dus zojuist KPN iTV opgezegd. Dan gaan we over naar NLZiet, dat bevalt prima en niemand in huis gebruikte dat KPN kastje, dus dat is geen gemis.

KPN blijft voor het internet, maar de rest halen we dan gewoon ergens anders.


Reageer