Skip to main content
Vraag

Wanneer komt de Apple TV app?

• August 29, 2026
  • 22 reacties
  • 261 keer bekeken

Wanneer denkt KPN de app voor Apple TV ontwikkeld te hebben? Denk er over om binnenkort over te stappen en wellicht naar KPN maar ontbreken van de app is voor mij een showstopper. Komt de app nog vóór het einde van dit jaar beschikbaar?

22 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Sluit even aan

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Hoi ​@Kuipers827, er is bij mijn weten nog geen data bekend of en wanneer KPN een Apple app lanceert. 
Hier kijk ik via Amazon FireStick die zeker niet tegenvalt maar natuurlijk geen Apple TV is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2026

Er is inmiddels al wel een app voor de FireStick, maar nog steeds niet voor Apple? Bijzonder…

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Er is inmiddels al wel een app voor de FireStick, maar nog steeds niet voor Apple? Bijzonder…

De Apple TV app voor de Firestick gaat buiten KPN om. 
Ik als medeklant zie ook graag de Apple TV app via KPN maar de Amazon Firestick en Google Chromecast werken hier ook prima. KPN lijkt de voorkeur te geven aan het platform Android TV waar denk ik meer mogelijk mee is, dus tjsa. 

*De Apple TV app is trouwens niet beschikbaar op Google Chromecast 

• August 29, 2026

De Apple TV app voor de Firestick gaat buiten KPN om. 

/knip

Bedoel je hiermee de streamdienst Apple TV? 

De KPN  itv app en de TV+ app gaan uiteraard niet buiten KPN om.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Dat klopt niet, die is wel degelijk beschikbaar op de Chromecast.

Dus o.a. de Apple TV app, KPN Tv+ app, etc. zijn voor de Chromecast beschikbaar.

Voor de echte Apple fans die een Apple TV mediabox hebben, is helaas de KPN tv+ app nog niet beschikbaar.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Apple TV via de telefoon kun je niet streamen naar Google Chromecast. Google TV is een ander verhaal. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Apple TV via de telepfoon kun je niet streamen naar Google Chromecast.

Maar dat is dan ook niet nodig. Mits je een witte chromecast hebt, want daarop is de app van streamingdienst Apple TV gewoon mogelijk. ​@Anneke-Anna .

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Maar dat is dan ook niet nodig. Mits je een witte chromecast hebt, want daarop is de app van streamingdienst Apple TV gewoon mogelijk. ​@Anneke-Anna .

Die heb ik niet, ik heb de zwarte waar dit niet mogelijk is om Apple TV te casten naar de TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Dan moet je bij meneer Apple wezen 😁

Heeft je tv geen app Apple TV mogelijkheid?

Samsung heeft Apple TV app en ondersteunt ook Airplay. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Is dit voor mij of de ts? 😆😀

Hier geen airplay op de tv en Apple TV ook niet. Ik heb een ouder type smartTV. 

Ik kijk Apple TV via de Firestick. Altijd de nieuwe apps beschikbaar. En Google Chromecast (dat is wat anders dan de witte Google TV) voldoet ook, behalve dat Apple TV niet gecast kan worden naar de TV met de standaard Google Chromecast. 

• August 29, 2026

Die heb ik niet, ik heb de zwarte waar dit niet mogelijk is om Apple TV te casten naar de TV. 

@Anneke-Anna nogmaals nu heb je het dus over de streamdienst AppleTV. 

De topicstarter lijkt het over de TV+ app van KPN te hebben voor de AppleTV mediaspeler. Vanaf een iPhone/Ipad is het inderdaad omslachtig om naar een Chromecast te casten daarvoor moet je een extra app installeren.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Is dit voor mij of de ts? 😆😀

Hier geen airplay op de tv en Apple TV ook niet. Ik heb een ouder type smartTV. 

Ik kijk Apple TV via de Firestick. Altijd de nieuwe apps beschikbaar. En Google Chromecast (dat is wat anders dan de witte Google TV) voldoet ook, behalve dat Apple TV niet gecast kan worden naar de TV met de standaard Google Chromecast. 

Op de “nieuwe” witte Chromecast (HD of 4K) hoef je helemaal niet meer te casten.

Er zit een ab bij en op deze Chromecast zitten de app's (net zoals op andere media players)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

@Rowi. Ik doel uiteraard op de app. De vraagstelling van de ts is mij prima duidelijk. ​@joop2011 Ik ben bekend met Google TV. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

@Rowi. Jij doelt op de app van KPN+ TV die niet de Apple TV device beschikbaar is? Begrijp ik dat goed? 

• August 29, 2026

@Rowi. Ik doel uiteraard op de app. De vraagstelling van de ts is mij prima duidelijk. ​@joop2011 Ik ben bekend met Google TV. 

Daarom verbaasd met mij dat je het over de streamdienst van Apple lijkt te hebben, mischien lees ik het start bericht verkeerd.

@Rowi. Jij doelt op de app van KPN+ TV die niet de Apple TV device beschikbaar is? Begrijp ik dat goed? 

Exact en tenzij ik het verkeerd lees bedoeld de topicstarter de KPN app voor de mediaspeler van Apple.

Dat is het vervelende dat het apparaat en de streamdienst hetzelfde heten hoewel de streamdienst ook wel met AppleTV+ wordt aangeduid.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Daarom verbaasd met mij dat je het over de streamdienst van Apple lijkt te hebben, mischien lees ik het start bericht verkeerd.

Als de topicstarter het ook over de streamdienst AppleTV heeft daar staat KPN inderdaad buiten.

Ik twijfel nu zelf ook moet ik bekennen. Ik las er te snel overheen denk ik. 

Ik denk dat de ts ​@Kuipers827 het inderdaad over de KPN+TV app heeft die niet beschikbaar is op de AppleTV device. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2026

Als de topicstarter het ook over de streamdienst AppleTV heeft daar staat KPN inderdaad buiten.

Ik twijfel nu zelf ook moet ik bekennen. Ik las er te snel overheen denk ik. 

Ik denk dat de ts ​@Kuipers827 het inderdaad over de KPN+TV app heeft die niet beschikbaar is op de AppleTV device. 

Ja, het gaat uiteraard om de KPN app voor mijn Apple TV media streamer. Het lijkt wel of KPN de verwarring koestert om de indruk te wekken dat ze ook een app voor Apple TV hebben, maar dus nog steeds niet voor de media streamer. Terugkomend op de originele vraag: wordt deze nog voor het einde van het jaar (2026) geïntroduceerd of kan ik beter voor een andere service provider kiezen, die hierin wel voorziet, zeker gezien de aanstaande introductie van Apple TV 4K 2026 met Siri AI?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

@Kuipers827 Ik heb het niet goed genoeg gelezen, excuus hier voor. 

Ik ben trouwens net als jij een KPN klant op dit forum. 

Een antwoord van de KPN moderators vind je of in de topic verwijzing van ​@PeterG of je moet even wachten tot jouw topic hier aan de beurt is. 

• August 29, 2026

@Kuipers827 ik zou er maar niet vanuit gaan dat die app er is voor het einde van het jaar. Als dat voor jouw echt van doorslaggevend belang is kan je uiteraard wel internet via KPN afnemen en aanvullen met bijvoorbeeld NLZiet. Afhankelijk welke TV kanalen van belang zijn.

Heel eerlijk gezegd heeft de TV+ app mij teveel zaken die niets met TV van KPN te maken heeft.

Het lijkt nu veel meer op bijvoorbeeld Plex die als hub voor je streamdiensten bruikbaar is.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 29, 2026

Voorlopig komt die app er niet.. Aangezien kpn nog een hele lijst af te werken heeft en ze het bijna ook al anderhalf jaar niet lukt een simpele Samsung tv app te ontwikkelen. Daar zijn Apple gebruikers van afhankelijk, want zolang die app er niet is…. ook geen Apple TV app. Denk dat je eerder aan 2033 moet denken dan eind dit jaar.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Voorlopig komt die app er niet.. Aangezien kpn nog een hele lijst af te werken heeft en ze het bijna ook al anderhalf jaar niet lukt een simpele Samsung tv app te ontwikkelen.

Na de Samsung komt er nog een TV+ App voor LG. Daarna wellicht éérst nog voor de Philips die Titan als OS hebben.

Bovendien is er nog wel wat te verbeteren aan de TV+ App voor Android/Google TV: op de Sony TV (van m’n zus) werkt die (nog steeds) zeer matig. Tenzij het gebruikelijk is, dat op het Android/Google TV platform, de TV+ app voor gebruik éérst verwijderd moeten worden, daarna de TV moet worden uitgezet, en na weer inschakelen de app opnieuw installeren. 

Daar zijn Apple gebruikers van afhankelijk, want zolang die app er niet is…. ook geen Apple TV app. Denk dat je eerder aan 2033 moet denken dan eind dit jaar.

2033 (als kpn dan nog bestaat) is inderdaad meer realistisch dan eind dit jaar.