Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt er een KPN TV app voor de Apple tv 4K ?

• December 13, 2024
  • 76 reacties
  • 7577 keer bekeken

Toon eerste bericht

76 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Zie https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app

Aangezien kpn nog steeds de app in de markt zet als “kijken zonder kastje” verwacht ik niet snel een Apple TV (losse box dus) app voor KPN TV.

Zeker nu kpn het tv abonnement ook zonder boxje aanbiedt. App only.

En je zit bij een provider die niet biedt wat je wilt. Dan is er nog andere keuze, toch? Maar je bent hier nog steeds. En aangezien er geen televisies zijn met Apple TV OS lijkt het me logisch dat bezitters van een Apple TV dan toch wel een geschikte tv in huis hebben.

Verder heeft de app nogal wat beperkingen. Dat zal niet anders zijn indien ie wel op Apple TV beschikbaar is. Zie de ervaringen die Berteman deelt. De app is ook alleen HD en alleen stereo.

Verder zal er ook een app (moeten) komen voor het nieuwe systeem Titan OS van Philips. TV's die kpn nota bene cadeau doet bij nieuwe abonnementen. Dan zou je verwachten…. zeker als het product KPN TV nu ook als app only in de markt zit. En dat is een televisie, kijken zonder kastje dus.

De app voor Apple TV zal er wel komen. Maar het is achteraan aansluiten vrees ik. 

Android-TV/Google-TV, Tizen, WebOS, Titan OS, en dan Apple TV? 2026?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

KPN zet inderdaad in op “kijken zonder kastje” (of te wel TV ontvanger of mediabox), door de KPN TV+ app te installeren op je televisie.

Ondanks dat daar veel mede klanten gebruik van maken, is er zeker nog een groep klanten die alles willen bekijken via hun Android mediabox of Apple TV 4K.
Voor de Android mediabox is inmiddels al de KPN TV+ app beschikbaar, maar voor de Apple TV nog steeds niet.

Zelf ga ik geen apps installeren op mijn LG OLED televisie, als ik een zeer goede mediaspeler (Apple TV 4K) erop heb aangesloten, iets wat méér dan logisch is!

Ook vindt ik het zeer vreemde volgorde, dat KPN nu eerst kiest voor het nieuwe Titan OS voor de Philips televisies, terwijl de Apple TV al veel langer op de markt is en best wel veel gebruikers heeft.

Ondanks dat ik mij in hart en nieren een echte KPN ambassadeur voel, is het vertrouwen dat KPN nog met een KPN TV+ app komt voor de Apple TV 4K onder het nulpunt weggelopen.

Vandaar dat ik nu ook via Ziggo naar de televisie kijk, aangezien Ziggo wel een zeer goede en uitgebreide Ziggo Go TV app heeft, voor de Apple TV 4K gebruikers.
Vrijwel alle zenders zijn in Full HD, met een zeer goed geluid.
De Ziggo Go TV heeft weinig beperkingen, aangezien je als gebruik veel instellingen naar eigen hand kunt zetten, dit is inderdaad minder mogelijk bij de Odido TV app.

Dus ik zou zeggen tegen het TV team van KPN (die zich bezig houdt met het ontwikkelen van de KPN TV+ app), neem het voorbeeld over van Ziggo, en kom snel met een KPN TV+ app voor Apple TV.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Ook vindt ik het zeer vreemde volgorde, dat KPN nu eerst kiest voor het nieuwe Titan OS voor de Philips televisies, terwijl de Apple TV al veel langer op de markt is en best wel veel gebruikers heeft.

Zo vreemd vind ik dat niet. Dat is een televisie, geen mediabox/tv-ontvanger. En hij zit erbij als cadeau voor nieuwe klanten. Nou kost het die niet extra om de eerste gratis DIW7022 erbij te nemen, maar toch. Lijkt mij logisch dat kpn ook op de Philips Titan de app wil hebben. Dat kan je toch wel volgen?

Zelf doe ik alles met één afstandsbediening, die van m'n TV. De TV en de aangesloten Mediabox. Kan dus net zo vloeibaar een app in de tv zelf gebruiken als op de losse box.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Vanuit het oogpunt van KPN, kan ik zeker begrijpen dat ze in willen zetten op een KPN TV+ app voor het besturingssysteem Titan Os van Philips, ook omdat KPN de Philips televisie cadeau geeft aan nieuwe klanten.

Dit is zeker te volgen, en vanuit KPN ook begrijpelijk.
Maar de mede klanten met een Apple TV 4K in huis, bekijken dit toch echt vanuit een andere hoek, en vinden dat niet logisch.

Ik ben gewoon heel duidelijk, alles verloopt bij mij thuis via de Apple TV 4K, zo simpel is het.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Bij 2 tv's in huis loopt hier ook alles via een losse mediabox. Dus ik begrijp je standpunt volkomen.

Op het woonkamer toestel gebruik ik de apps in de TV en de TV+ ontvanger en apps daarin. O.a. F1TV is er niet voor televisies, alleen voor mediaspelers. Zelfs niet voor een TV met Android-TV. En alles gaat hier met één afstandsbediening dus.

En laat het nu eerst ontwikkeld worden, want mijns inziens is de app en de functies daarin nog lang niet “Apple waardig”. Stabiliteit is nog wel een dingetje.

Jasper van KPN
Moderator

Er is hier geen nieuws over, maar ik wil wel even inhaken.

Die volgorde is er niet. De nieuwe app is beschikbaar voor Android TV, en er wordt gewerkt aan versies voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG). Wat daarna komt is nog niet bepaald, laten we geen verhalen de wereld in helpen waar niets bekend over is 🙂

F1TV is er niet voor televisies, alleen voor mediaspelers. Zelfs niet voor een TV met Android-TV

Weet je dat zeker? F1TV draait super op mijn Sony met Android TV. De 4K versie is daar niet beschikbaar, maar F1TV zelf wel.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik blijf het mooi vinden, dat ieder persoon zijn eigen mening heeft, iets wat ik zeer kan waarderen.
Ook als het om de KPN TV+ app gaat, die nog steeds niet beschikbaar is voor Apple TV.

Hoe jij het thuis hebt ingericht ​@PeterG is ook heel goed en prima, zeker als je alles ook nog eens met één afstandbediening kunt bedienen.

De Ziggo GO TV app voor Apple TV is een goed ontwikkelde app voor Apple TV 4K.
Je scrolt er met gemak doorheen, en het zappen tussen TV zenders gaat een flink stuk gemakkelijker dan via de NLZIET app, die daarin echt achterloopt.
Vanzelfsprekend blijft ook Ziggo deze app steeds verder ontwikkelen, en wordt hij regelmatig geüpdatet, net zoals bij KPN het geval is.

Over de Odido TV app kan ik weinig over zeggen, die heb ik nog nooit gebruikt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Oh, nou dat laatste is nieuw voor mij Jasper.

Bij mijn moeder kon ik 'm 2 jaar geleden niet vinden op de Philips Android-TV. 

Zelf heb ik geen televisies met Android-TV. (Samsung 2019, Sony 2016, Philips 2012). Dat heb ik opgelost met losse streamertjes aan die tv's. Zij m.n. de Sony en Philips weer actueel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Hoe kan de Ziggo GO TV app bij jou werken ​@Michel.uit.Arnhem . Die werkt toch niet op kpn internet?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoe kan de Ziggo GO TV app bij jou werken ​@Michel.uit.Arnhem . Die werkt toch niet op kpn internet?

Zeer goede en terechte vraag van je!

Omdat ik weinig tot geen vertrouwen meer heb, dat KPN nog gaat komen met de KPN TV+ app voor de Apple TV, wat ook versterkt werd door de updates vanuit KPN (zie reactie van ​@Jasper van KPN hierboven) ben ik overgestapt naar Ziggo.

Ik moest hiervoor wel een zeer pijnlijke keuze maken, kan ik je hierbij zeggen, aangezien mijn hart bij KPN ligt, en daar ook altijd bij blijft liggen.
De NLZIET app die ik hiervoor gebruikte (gewoon via mijn KPN abonnement) voldeed niet aan mijn persoonlijke wensen, zoals dat zappen tussen de TV zenders niet heel gemakkelijk ging, je moest daarvoor veel scrollen en dat is niet praktisch in de praktijk.
Ook heeft NLZIET alleen de hoofdzenders in Full HD.

Naar Odido wilde ik niet, om persoonlijke redenen en ook de Canal+ App staat er ook slecht voor.
Dus hielt ik Ziggo nog over, waarvan bekend was dat hun TV app wel goed ontwikkeld was.

En aangezien ik alles via mijn Apple TV 4K wil laten lopen, en ik al genoeg heb af gewacht tot KPN met een TV app zou komen voor Apple TV, heb ik dus deze overstap gemaakt.
En tot op heden heb ik daar geen spijt van, want Ziggo heeft inderdaad een goed ontwikkelde TV app voor Apple TV, die vele malen beter is dan die van NLZIET.

Maar het liefst had ik deze overstap niet gemaakt, laat dat duidelijk en helder zijn.
Maar als er nog helemaal niets bekend is over een eventuele KPN TV+ app speciaal voor Apple TV, dan moet je soms moeilijk keuzes maken en bijvoorbeeld overstappen naar een provider die de app al wel heeft.

Mede community lid ​@Berteman heeft dat ook om dezelfde reden gedaan, en heeft daarvoor de keuze gemaakt om over te stappen naar Odido.

Dit ga je vanzelf krijgen, zolang KPN niet komt met de TV app voor Apple TV.
De echte Apple Fan gaat dan op een gegeven moment om zich heen kijken, wat ook zeer te begrijpen valt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Volgens de informatie bij Ziggo zelf zijn ook dáár maar 12 zenders in Full HD. Ook alleen de hoofdzenders. Overige zijn 720p.

https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Deze-12-zenders-kijk-je-vanaf-nu-in-1080p-via-Ziggo-GO-TV-app/ba-p/1176949

Ziggo zou mijn keuze dus dan weer niet zijn 😉.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat is alweer achterhaald en oud nieuws.
De topic waar je nu naar verwijst is van April 2023, en klopt inmiddels niet meer.
Ziggo heeft de Ziggo GO TV inmiddels al een aantal keer geüpdatet, en nu zijn alle HD zenders die binnen je TV pakket vallen, ook in Full HD via de Ziggo Go TV app te bekijken.

Berichten vanuit Ziggo:

De zenders die in je abonnement zitten, kijk je ook met Ziggo GO.
Uiteraard in de beeldkwaliteit die je van ons gewend bent.
HD-tv kijken kan ook via de Ziggo GO app. De HD-zenders uit je abonnement, worden via de app ook in HD-kwaliteit uitgezonden.

Ziggo GO biedt op ieder platform unieke mogelijkheden, zodat je flexibel tv kunt kijken op de manier die het beste bij jou past.
Kijk je graag in hoge kwaliteit? De Ziggo GO TV app en de website ziggogo.tv ondersteunen HD-resolutie tot 1080p, waardoor je haarscherp beeld hebt op je smart tv, laptop, of pc.

Ziggo is een prima provider, met een goed modem.
Al is mijn voornemen (weet niet of ik dat daadwerkelijk ga doen, kost namelijk weer geld) om daarvoor in de plaats de Fritz!Box 6690 Cable aan te schaffen.

• Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Even de thread doorgelezen. Vanuit marktaandeel op TV gebied kan ik de argumentatie begrijpen. Toch vermoed ik dat de geslotenheid en kosten op het Apple Ecosysteem wellicht een niet te onderschatten factor zijn. Er is geen andere Fabrikant die zoveel winstmarge op zijn producten heeft als Apple.

Waarom Apple TV een goede keuze is voor privacy, stabiliteit en prestaties

In een tijd waarin tv's niet meer simpelweg beeldschermen zijn, maar volledige digitale platforms met ingebouwde besturingssystemen, is de keuze van het juiste ecosysteem cruciaal. Veel smart-tv's draaien op Android TV, (Samsung) Tizen of (LG) WebOS—systemen die vaak gericht zijn op advertentie-inkomsten en dataverzameling. Maar voor wie privacy, stabiliteit en prestaties belangrijk vindt, is Apple TV verreweg de betere keuze.

Je betaald met je Privacy 

Tv-fabrikanten en Google hebben één duidelijk verdienmodel: gegevensverzameling. Android TV en de eigen OS-systemen van smart-tv’s verzamelen continu kijkgedrag, voorkeuren en interacties om gerichte advertenties te tonen en data door te verkopen. Zelfs bij instellen van de tv moet je vaak akkoord gaan met tracking-opties.

Apple TV daarentegen heeft privacy als kernwaarde. Apple staat bekend om zijn transparantie in gegevensverwerking en biedt functies zoals App Tracking Transparency, waarbij je expliciet toestemming moet geven voor het delen van gegevens. Geen verborgen dataverzameling, geen ongevraagde advertenties—jij houdt de controle over jouw kijkervaring.

Stabiliteit en prestaties

Tv’s mogen dan ‘slim’ zijn, hun hardware is vaak allesbehalve krachtig. Veel tv-besturingssystemen draaien op zwakke processors die na een paar jaar traag worden, software-updates missen of haperende apps vertonen. Dit resulteert in een frustrerende ervaring voor de gebruiker.

Apple TV is uitgerust met krachtige chips die vergelijkbaar zijn met die van iPhones en iPads. Dit betekent snelle prestaties, langdurige software-ondersteuning en een interface die soepel en responsief blijft—zelfs na jaren gebruik. De kracht van de hardware vertaalt zich naar hogere beeldkwaliteit, snellere laadtijden en een betrouwbaardere streamingervaring.

Gebruiksvriendelijkheid

Een televisie moet simpel en intuïtief werken. Toch worstelen veel smart-tv’s met rommelige menu’s, onlogische instellingen en apps die per merk verschillen.

Apple TV blinkt uit in eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. De interface is strak en consistent, Siri maakt het zoeken naar content moeiteloos, en door de integratie met iOS-apparaten kunnen gebruikers naadloos schakelen tussen hun iPhone, iPad en Apple TV. Het voelt als een verlengstuk van het ecosysteem, niet als een apart en rommelig systeem.

De Apple Tax: een minpunt

Eén punt van kritiek is Apple's beruchte 30% commissie op in-app aankopen en abonnementen. Dit kan voor bedrijven als KPN een struikelblok zijn bij het aanbieden van diensten via Apple TV. Hoewel deze kosten hoog zijn, blijft het een afweging tussen extra uitgaven en de voordelen van een premium platform.

Conclusie

Wie privacy, stabiliteit en prestaties belangrijk vindt, doet er goed aan om te kiezen voor Apple TV boven de interne OS-systemen van tv-fabrikanten. Terwijl andere platformen draaien op advertentie-inkomsten en dataverzameling, biedt Apple een strakker, veiliger en krachtiger ecosysteem. Hoewel de 30% Apple Tax een nadeel is voor ontwikkelaars, wegen de voordelen voor gebruikers sterk op tegen de nadelen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@BlokD 

Het verhaal wat je heb gepubliceerd klopt inderdaad, daar is niets van gelogen.
Vandaar dat ik ook alles van Apple in huis heb, vanwege het zeer goede, veilige en krachtiger  ecosysteem wat andere fabrikanten niet hebben of in minder mate.

Televisie fabrikanten en Google leven op advertenties en gegevensverzameling, waardoor er nog maar weinig van je privacy over blijft.

Vandaar dat ik geen Android of televisie eigen OS besturingssystemen gebruik!

Al moet ik daarbij wel eerlijk bekennen, dat iedereen zijn eigen keuze maakt ook qua besturingssysteem.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Ik kan je helaas geen privé bericht sturen, dus doe ik het maar op deze wijze.

Ik heb jouw advies als mede Superuser opgevolgd, en ben inmiddels weer terug in het vertrouwde nest dat KPN heet, ook omdat ik mij een echt ambassadeur voel.
Ik heb mijn Ziggo abonnement binnen de wettelijke bedenktijd weer opgezegd, en ben nu dus weer helemaal terug bij KPN met internet (1 Gbit/s down- en upload) en vast bellen.

Voor televisie gebruik ik nu de NLZIET app.
Oké, deze televisie app is wat minder ontwikkeld dan die van Ziggo GO, maar voor de rest werkt deze prima op mijn Apple TV 4K.

Hiermee volg ik je advies dus op, want ondanks de goede Ziggo Go TV app voor Apple TV, heeft Ziggo ook nadelen, zoals een lage upload-snelheid en een hoger maandbedrag nadat de kortingsperiode is verlopen, dit in vergelijking bij KPN.

Dus dank voor je advies, ook richting andere mede klanten op de community.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Welkom 'terug' ​@Michel.uit.Arnhem . We doen het hier lekker openbaar, maar ja, voor nu. Onderstaande ook interessant voor meelezers. 

Alleen NLZIET zou bij mij niet werken. Kijk ye graag sport via de Eurosport, ESPN en Ziggo Sport zenders. 

Maar heb NLZIET er wel bij. Ik zie het als extra pakket. In eerste instantie voor de regionale zenders. Maar ook als back-up. Qua on demand ook handig; hoef veel minder op te nemen. En je kan terugkijken op vrt.

App is stabieler dan die van kpn. Dus wijk vaak uit. Ook werkt kpn tv app niet met m'n box buiten de deur.

Vast bellen gebruik ik al 12 jaar niet meer. Veel te duur met bellen als je ook minuten mobiel hebt. Tegenwoordig onbeperkt. 

Een superuser zonder kpn kan ook eigenlijk niet, hè. 

Ik zal m'n privéberichten open zetten voor je.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 27, 2025

Mede community lid ​@Berteman heeft dat ook om dezelfde reden gedaan, en heeft daarvoor de keuze gemaakt om over te stappen naar Odido.

De echte Apple Fan gaat dan op een gegeven moment om zich heen kijken, wat ook zeer te begrijpen valt.

Het (nog steeds) ontbreken van een TV App voor de Apple TV is niet de enige reden voor de overstap naar Odido, ​@Michel.uit.Arnhem, maar speelde wel mee. 

Wat ook een rol speelde is het zenderaaanbod. In tegenstelling tot kpn biedt Odido wél TV5, BBC 3 en BBC 4 en alle regionale en een hele rits lokale zenders. Het is weliswaar niet zo, dat ik die regionale zenders vaak bekijk maar een enkele keer is het wel eens aardig om het nieuws uit m’n geboortestreek te bekijken en de regio waar ik hiervoor gewoond heb. Verder biedt Odido voor TV app-only abonnementen aan en in tegenstelling tot die van kpn, biedt de TV App voor de Smart TV (en Apple TV) van Odido óók de radiozenders. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Welkom 'terug' ​@Michel.uit.Arnhem . We doen het hier lekker openbaar, maar ja, voor nu. Onderstaande ook interessant voor meelezers. 

Alleen NLZIET zou bij mij niet werken. Kijk ye graag sport via de Eurosport, ESPN en Ziggo Sport zenders. 

Maar heb NLZIET er wel bij. Ik zie het als extra pakket. In eerste instantie voor de regionale zenders. Maar ook als back-up. Qua on demand ook handig; hoef veel minder op te nemen. En je kan terugkijken op vrt.

App is stabieler dan die van kpn. Dus wijk vaak uit. Ook werkt kpn tv app niet met m'n box buiten de deur.

Vast bellen gebruik ik al 12 jaar niet meer. Veel te duur met bellen als je ook minuten mobiel hebt. Tegenwoordig onbeperkt. 

Een superuser zonder kpn kan ook eigenlijk niet, hè. 

Ik zal m'n privéberichten open zetten voor je.

Hoi ​@PeterG 

Dank je wel!
Voel mij weer helemaal op mijn plek, bij de groene provider!

Ik kijk totaal geen sport, interesseert mij helemaal niets om eerlijk te zijn.
Dus Eurosport, ESPN en Ziggo Sport kunnen mij gestolen worden, en hoef ik dus ook niet in mijn TV pakket, waardoor NLZIET in mijn geval dus goed past.

Daarnaast krijg je bij NLZIET onder andere NPO Plus er gratis bij, net zoals RTL en KIJK.
Daar volg ik namelijk enkele series op, en dat gaat vanaf nu via één en dezelfde app.

De NLZIET app is stabiel en er zijn praktisch geen storingen.

Vast bellen heb ik nodig binnen mijn persoonlijke situatie, en gebruik ik zelf alleen bij nood/spoed.
Daarnaast ben ik er tijdens de nachtelijke uren op bereikbaar voor mijn familie, aangezien mijn iPhone helemaal uit gaat zodra ik ga slapen.

Fijn en bedankt, dat ik je vanaf nu ook een privé bericht kan en mag sturen.
En wat je zegt: “een SuperUser zonder KPN producten in huis” , kan ook eigenlijk niet.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het (nog steeds) ontbreken van een TV App voor de Apple TV is niet de enige reden voor de overstap naar Odido, ​@Michel.uit.Arnhem, maar speelde wel mee. 

Wat ook een rol speelde is het zenderaaanbod. In tegenstelling tot kpn biedt Odido wél TV5, BBC 3 en BBC 4 en alle regionale en een hele rits lokale zenders. Het is weliswaar niet zo, dat ik die regionale zenders vaak bekijk maar een enkele keer is het wel eens aardig om het nieuws uit m’n geboortestreek te bekijken en de regio waar ik hiervoor gewoond heb. Verder biedt Odido voor TV app-only abonnementen aan en in tegenstelling tot die van kpn, biedt de TV App voor de Smart TV (en Apple TV) van Odido óók de radiozenders. 

Hoi ​@Berteman 

Uiteraard begrijp ik dat er meer redenen mee speelde, voor de overstap naar Odido.
Zoals enkele buitenlandse TV zenders waar je waarschijnlijk met regelmaat naar wilt kijken, zoals TV 5 Monde en BBC 3 en 4.

Ook super fijn, dat Odido ook de radiozenders doorgeeft via hun TV app, daar zijn zei dan de enige in zover ik dat kan overzien.

Ik gebruik daar zelf de Radio NED+ App voor op mijn Apple TV, daarmee kun je alle lokale radiozenders van Nederland beluisteren, en alle regionale en landelijke (commerciële) radiozenders, waaronder JOE die KPN nog steeds niet in hun radiopakket heeft opgenomen.

• Deelnemer
  • August 20, 2025

Vorig jaar oktober overgestapt op KPN. Geschokt dat KPN zo diep in Google zit. Niet wil/krijgt Google via de TV box initieel alle rechten die je maar kan bedenken (het scannen van je netwerk om een overzicht van je andere apparaten te maken, toegang tot agenda, telefoon, locatie, noem maar op), maar vooral het ontbreken van een app voor Apple TV vind ik absurd voor een serieus bedrijf.
Ik had nog even de hoop dat KPN wel een app zou maken in de tussentijd, maar we zijn nu bijna een jaar verder en niets.
Nou ja, waarschijnlijk zit ik in een te kleine groep om aandacht aan te besteden. 

Gelukkig kan ik me nu oriënteren op een betere aanbieder, waar ik midden oktober naar over mag.
Iets om naar uit te kijken :-)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 20, 2025

Dit hier is de reden dat wij geen TV erbij nemen van KPN.

Wat mensen hier noemen over de 30% "Apple Tax" is alleen van toepassing als je in de app abonnementen kunt aanpassen. Dat zou je kunnen beperken tot de apps / website, helemaal prima.

Jammer dat KPN als premium aanbieder niet de premium platforms bedient.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik zit alweer enkele maanden met grote tevredenheid bij Ziggo.
Ziggo heeft een goede en kwalitatief goede TV app (Ziggo GO TV App) voor gebruikers van de mediaspeler Apple TV 4K.

Op alle zenders (inclusief alle regionale zenders) heb een een prefect Full HD beeld, los van de overige mogelijkheden van deze app.

KPN kan hier echt een voorbeeld aannemen, want het is echt treurig voor woorden dat KPN nog steeds geen KPN TV+ App heeft voor Apple TV 4K.
Zo moeilijk mag het toch niet zijn, om deze app voor de KPN klanten met Apple TV te lanceren.

Maar aangezien dit al meer dan 1,5 jaar speelt, en er geen beweging is vanuit KPN om deze app uit te brengen, ben ik bang dat de KPN TV+ App voor Apple TV er voorlopig niet zal komen.
Hiermee loopt KPN dus flink achter op de concurrentie.

Duidelijk! Mijn Samsung (Tizen) kan misschien iets minder dan mijn AppleTV maar stabiliteit, gebruikersvriendelijkheid, kleuren, mogelijkheden e.d. zijn slecht t.o.v. mijn AppleTV. Ik zie helaas dat slechts 2,7% van de TV-kijkers een AppleTV heeft. Ik wacht dus nog even met NLziet omruilen voor TV van KPN totdat de AppleTV-app er is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 20, 2025

Ik heb KPN TV+ ook ingeruild voor NLZIET en daar nog geen moment spijt van gehad. Hun app is, vreemd genoeg, op de iPhone veel stabieler en natuurlijk AppleTV ondersteuning. Ik hoop dat KPN zich hier wat meer op gaat richten in plaats van alleen maar op dat Android drama. :P

• Deelnemer
  • August 30, 2025

Ik dacht laat ik weer eens kijken hoe het ervoor staat met de beloofde Apple TV app. Jammer dat het nog steeds niet ontwikkeld is. 🙁