Skip to main content

Wanneer komt er nou eindelijk een Kpn tv app voor de Apple tv 4k streaming box…?

Ik vind het weel heel lang duren voordat er een app gelanceerd word zo moeilijk lijkt mijn dat toch niet

hij is er immers ook voor andere IOS Apple apparaten.

Nee. Het wordt bekend gemaakt zodra ie er is.

Kpn heeft tot nu toe ingezet met de smart-tv app op kijken zonder kastje. Ik zou geen televisietoestel weten met Apple TV OS. Er gaat nu echter toch een app komen voor een ander kastje namelijk de Apple TV box. 

Ik verwacht 'm volgend voorjaar pas.

Thanks. Dan blijven we in ieder geval tot volgend voorjaar gewoon gebruik maken van NLZiet.


Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Als je gaat overstappen naar Odido, lees je dan heel goed in in de kwaliteit van de TV service van Odido. De door Odido gehanteerde bitrates zijn zelfs nog lager dan die van het online platform van KPN waar de apps en site van KPN gebruik van maken. Als je dus weinig waarde hecht aan beeldkwaliteit dan is die overstap prima. Hecht je echter wel waarde aan beeldkwaliteit dan denk ik dat we je over een jaartje weer terug zullen zien.

Kijk dat is een goed antwoord.! We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

KPN moet gewoon vaart zetten achter het ontwikkelen van die app..! We zijn allemaal trouwe klanten..!

Die App komt er niet, ga daar maar vanuit.


We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

Dat laatste ga je met die app niet bereiken. Ook niet bij Ziggo of Odido. Wel met de door kpn geleverde ontvanger. 

Bij Ziggo zijn de streams vanaf 11 maar 720p. Bij kpn is alles 1080p maar met "maar" 6 Mbps. Wat ook al een heel goed is. Ga maar bij iemand kijken met de huidige app. Of cast 'm. Het zijn dezelfde streams. 


We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

Dat laatste ga je met die app niet bereiken. Ook niet bij Ziggo of Odido. Wel met de door kpn geleverde ontvanger. 

Bij Ziggo zijn de streams vanaf 11 maar 720p. Bij kpn is alles 1080p maar met "maar" 6 Mbps. Wat ook al een heel goed is. Ga maar bij iemand kijken met de huidige app. Of cast 'm. Het zijn dezelfde streams. 

Wat is het verschil in kwaliteit bij b.v. NLZiet?


llb85 schreef:

Wat is het verschil in kwaliteit bij b.v. NLZiet?

De maximale bitrate van NLZIET is ongeveer 7,5Mbps. Dat is gelijk aan de normale HD zenders van KPN maar kan echt niet tippen aan de 14,2Mbps streams die KPN biedt voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders.


llb85 schreef:

Wat is het verschil in kwaliteit bij b.v. NLZiet?

De maximale bitrate van NLZIET is ongeveer 7,5Mbps. Dat is gelijk aan de normale HD zenders van KPN maar kan echt niet tippen aan de 14,2Mbps streams die KPN biedt voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders.

Thx! Dat is het dubbele dus bijna. Maar is dat verschil ook duidelijk te zien? Het kan ook dat b.v. NLZiet efficiëntere compressie ofzo gebruikt? 


llb85 schreef:

Wat is het verschil in kwaliteit bij b.v. NLZiet?

De maximale bitrate van NLZIET is ongeveer 7,5Mbps. Dat is gelijk aan de normale HD zenders van KPN maar kan echt niet tippen aan de 14,2Mbps streams die KPN biedt voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders.

Thx! Dat is het dubbele dus bijna. Maar is dat verschil ook duidelijk te zien? Het kan ook dat b.v. NLZiet efficiëntere compressie ofzo gebruikt? 

Er zijn mensen die het verschil niet zien tussen de gewone HD stream van KPN (7,2Mbps) en die van een HD stream met de beste kwaliteit (14,2Mbps) terwijl er ook mensen zijn die een groot verschil in beeldkwaliteit ervaren. Zowel NLZIET als KPN gebruiken h.264 als compressiemethodiek.


Heel erg jammer dat dit nog niet bestaat. Hoop dat KPN dit toch wat hoger op de prioriteitenlijst kan zetten, lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  


...lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  

Dus beeldkwaliteit is voor Apple TV gebruikers ondergeschikt aan "het moet werken op Apple TV"?


...lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  

Dus beeldkwaliteit is voor Apple TV gebruikers ondergeschikt aan "het moet werken op Apple TV"?

Op Android werkt het toch ook, ondersteun minimaal hetzelfde. Dat zou in ieder geval fijn zijn. Vooral voor de Apple TV travel gebruikers!


Vooral voor de Apple TV travel gebruikers!

Onderweg, @SaltyBart ?

Net  als de app voor Android-TV zal die voor Apple TV alleen via je aansluiting thuis werken. 

Ik kan de KPN TV app mijn Nokia streamingbox 8000 al niet eens bij de buren gebruiken. Ook al hebben ze kpn.


...lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  

Dus beeldkwaliteit is voor Apple TV gebruikers ondergeschikt aan "het moet werken op Apple TV"?

Op Android werkt het toch ook, ondersteun minimaal hetzelfde. Dat zou in ieder geval fijn zijn. Vooral voor de Apple TV travel gebruikers!

Er is inderdaad een smart-TV app voor Android/Google TV. Die is ontwikkeld voor gebruik op een televisie, net als de smart-TV app voor WebOS (LG) en Tizen (Samsung). Er is geen smart-TV app ontwikkeld specifiek voor mediaboxen. Dat de smart-TV app ook draait op mediaboxen met Android/Google TV is "collateral damage", inherent aan het feit dat die mediaboxen hetzelfde OS draaien als Android/Google TV's zoals die van Sony en Philips.

 

Mij reactie ging daar echter niet over, die ging over de stelling dat veel Apple TV gebruikers hun TV provider uitkiezen op het al dan niet beschikbaar zijn van een app. Ik trek dat in twijfel, ik denk dat het meerendeel van de Apple TV bezitters geen probleem heeft met het gebruik van een TV ontvanger van KPN.


Vooral voor de Apple TV travel gebruikers!

Onderweg, @SaltyBart ?

Net  als de app voor Android-TV zal die voor Apple TV alleen via je aansluiting thuis werken. 

Ik kan de KPN TV app mijn Nokia streamingbox 8000 al niet eens bij de buren gebruiken. Ook al hebben ze kpn.

Ik heb een router met VPN mee, werkt perfect!


Voor thuis zal ik het ook handig vinden op de Apple TV, minder apparaten. Maar de TV+ box is ook prima @wjb. Kan me wel voorstellen als je een tweede tv hebt enzv dat het wel wat makkelijker is ivm de huurkosten. 


Ik heb een router met VPN mee, werkt perfect!

De app IN je Apple TV zal echter alleen werken met een VPN tunnel naar je eigen huisadres. Zodat de app je eigen IP thuis ziet. Alleen een 'Nederlands' IP is onvoldoende @SaltyBart .


 

Ik kan de KPN TV app mijn Nokia streamingbox 8000 al niet eens bij de buren gebruiken. Ook al hebben ze kpn.

Heeft u dat ook daadwerkelijk uitgetest? Hebben uw buren ook tv van KPN? Of hebben ze alleen internet? 


De app IN je Apple TV zal echter alleen werken met een VPN tunnel naar je eigen huisadres. Zodat de app je eigen IP thuis ziet. Alleen een 'Nederlands' IP is onvoldoende @SaltyBart .

Ik zal me reactie iets verduidelijken, ik heb een VPN router mee met mijn eigen VPN verbinding naar huis. 


SaltyBart schreef:

Ik heb een router met VPN mee, werkt perfect!

Dan moet je dus ook nog een travelrouter meenemen, wat een toestand.

Bij een Chromecast Google TV installeer je gewoon een VPN client op de dongle zelf en dat scheelt je dus weer een apparaat. Maar ja dat mag niet van Apple, die verbiedt het om een VPN Client op een Apple TV te installeren.

Ik gebruik VPN Client Pro die volledig automatisch een WireGuard VPN verbinding met mijn EdgeRouter thuis opzet zodra Netflix of de smart-TV app van KPN gestart wordt.

Het is op die manier inderdaad geen enkel probleem om de smart-TV app buitenshuis te gebruiken.


Uiteraard heb ik dat getest @Nick83 .


...lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  

Dus beeldkwaliteit is voor Apple TV gebruikers ondergeschikt aan "het moet werken op Apple TV"?

Op Android werkt het toch ook, ondersteun minimaal hetzelfde. Dat zou in ieder geval fijn zijn. Vooral voor de Apple TV travel gebruikers!

Er is inderdaad een smart-TV app voor Android/Google TV. Die is ontwikkeld voor gebruik op een televisie, net als de smart-TV app voor WebOS (LG) en Tizen (Samsung). Er is geen smart-TV app ontwikkeld specifiek voor mediaboxen. Dat de smart-TV app ook draait op mediaboxen met Android/Google TV is "collateral damage", inherent aan het feit dat die mediaboxen hetzelfde OS draaien als Android/Google TV's zoals die van Sony en Philips.

 

Mij reactie ging daar echter niet over, die ging over de stelling dat veel Apple TV gebruikers hun TV provider uitkiezen op het al dan niet beschikbaar zijn van een app. Ik trek dat in twijfel, ik denk dat het meerendeel van de Apple TV bezitters geen probleem heeft met het gebruik van een TV ontvanger van KPN.


Bij ons gaat het meeste via de Apple TV - en hebben we een tweede tv met een Apple TV. Als ik een programma op hogere kwaliteit wil bekijken is switchen prima, maar voor de meeste programma’s is dat niet nodig. Dan hou ik liever de extra functionaliteit van de apple TV aan (e.g. besturing via homepods, zien wie er aan de deur staat met de homekit deurbel, niet hoeven switchen)

 

Ik vind het gemak daarvan belangrijker dan alle armharen van Lubach kunnen tellen 🙂.

 

Nogmaals - soms zou ik best switchen naar het KPN kastje als het het kijkplezier verbeterd, maar meestal niet. Wij kijken dan ook sws minder live TV.


SaltyBart schreef:

Ik heb een router met VPN mee, werkt perfect!

Dan moet je dus ook nog een travelrouter meenemen, wat een toestand.

Bij een Chromecast Google TV installeer je gewoon een VPN client op de dongle zelf en dat scheelt je dus weer een apparaat. Maar ja dat mag niet van Apple, die verbiedt het om een VPN Client op een Apple TV te installeren.

Ik gebruik VPN Client Pro die volledig automatisch een WireGuard VPN verbinding met met EdgeRouter thuis opzet zodra Netflix of de smart-TV app van KPN gestart wordt.

Tegenwoordig kan je gewoon een VPN cliënt op je Apple TV installeren hoor, Tailscale werkt prima op je Apple TV.

 

Echter, hebben wie iedereen standaard op de travel router staan op vakantie. Vinden we makkelijker en standaard WireGuard vpn zodat niet alles zichtbaar is op het hotel netwerk.


Sterker nog @wjb, je Apple TV kan je tegenwoordig ook als VPN server instellen.

Daarmee kan je net zoveel als WireGuard, dit kan momenteel alleen met Tailscale app op de Apple TV. 


Thunderbolt schreef:

Bij ons gaat het meeste via de Apple TV - en hebben we een tweede tv met een Apple TV.

Dat kan ik me voorstellen echter dat verandert niets aan mijn stelling dat ik betwijfel of "de Apple TV gebruiker" de keuze van TV provider baseert op het al dan niet beschikbaar zijn van een app voor de Apple TV. Ik denk dat het percentage wel eens laag zou kunnen zijn.

Daarnaast zal het sowieso zo zijn dat een eventuele smart-TV app KPN qua look & feel gelijk zal zijn aan die van de smart-TV app op alle andere platforms en dat betekent dat ook de gebruiksvriendelijkheid niet echt fantastisch te noemen is. Zo is de gids van de smart-TV app mijns inziens zo goed als onbruikbaar.

 


Links of rechtsom, het zou gewoon erg fijn zijn als er ondersteuning voor komt. 


Dat die er komt is al toegezegd.