Skip to main content

Wanneer komt er nou eindelijk een Kpn tv app voor de Apple tv 4k streaming box…?

Ik vind het weel heel lang duren voordat er een app gelanceerd word zo moeilijk lijkt mijn dat toch niet

hij is er immers ook voor andere IOS Apple apparaten.

Dat die er komt is al toegezegd. 

Ik ben er van op de hoogte!


SaltyBart schreef:

Echter, hebben wie iedereen standaard op de travel router staan op vakantie. Vinden we makkelijker en standaard WireGuard vpn zodat niet alles zichtbaar is op het hotel netwerk.

Begrijp met niet verkeerd, voor vakanties met het gezin heb ik ook een gl-inet AR750 bij me die automatisch een WireGuard VPN verbinding opzet met mijn EdgeRouter thuis. Dit is echter meer voor "gewoon" Internet gebruik dan om TV te kijken. We zien steeds vaker dat streaming diensten geblokkeerd worden op wifi netwerken van hotels, bungalowparken en campings simpelweg vanwege een tekort aan bandbreedte. En als het dan niet geblokkeerd is dan zien we heel vaak dat "normaal" televisiekijken er niet inzit omdat de uitzending hapert.

Tegenwoordig gebruikt men ook steeds meer 4/5G, zelfs voor televisie kijken en dan is het wel makkelijk dat je een Chromecast Google TV gewoon een VPN verbinding kan laten maken via de hotspot van jouw telefoon.


SaltyBart schreef:

Echter, hebben wie iedereen standaard op de travel router staan op vakantie. Vinden we makkelijker en standaard WireGuard vpn zodat niet alles zichtbaar is op het hotel netwerk.

Begrijp met niet verkeerd, voor vakanties met het gezin heb ik ook een gl-inet AR750 bij me die automatisch een WireGuard VPN verbinding opzet met mijn EdgeRouter thuis. Dit is echter meer voor "gewoon" Internet gebruik dan om TV te kijken. We zien steeds vaker dat streaming diensten geblokkeerd worden op wifi netwerken van hotels, bungalowparken en campings simpelweg vanwege een tekort aan bandbreedte. En als het dan niet geblokkeerd is dan zien we heel vaak dat "normaal" televisiekijken er niet inzit omdat de uitzending hapert.

Tegenwoordig gebruikt men ook steeds meer 4/5G, zelfs voor televisie kijken en dan is het wel makkelijk dat je een Chromecast Google TV gewoon een VPN verbinding kan laten maken via de hotspot van jouw telefoon.

Ik heb deze router ook met dat doel, dan hoeft niet iedereen steeds het hotel WiFi op enzv. Je bent iets beter beveiligd doormiddel van je eigen VPN. Later is vanwege dit gemak ook onze tweede Apple TV meegegaan. 


...lijkt me wel een punt waarop Apple TV gebruikers hun tv provider uitkiezen.  

Dus beeldkwaliteit is voor Apple TV gebruikers ondergeschikt aan "het moet werken op Apple TV"?

Ach, het overgrote deel van de programma’s op de zenders die via de TV ontvanger in de hoogste beeldkwaliteit worden doorgegeven, zijn qua inhoud nog minder dan bagger of koffiedrab. De beeldkwaliteit veranderd daar niets aan.

Maar goed, da’s natuurlijk mijn persoonlijke mening en alle respect voor degenen voor wie beeldkwaliteit alles bepalend is en de inhoud en diepgang van wat in de allerbeste beeldkwaliteit te zien is, kennelijk ondergeschikt is.


Wel een beetje jammer dat hier nog geen app voor is. Apple TV bestaat al een paar jaar namelijk. 


Ben helemaal klaar met de KPN ik kijk nu TV op mijn Appletv4k via NLZIET prachtig beeld! Na mijn contract einde dit jaar ga ik naar meer dan 25 jaar over na Odido of KPN moet voor die tijd de App voor AppleTV4K hebben.


Ben helemaal klaar met de KPN ik kijk nu TV op mijn Appletv4k via NLZIET prachtig beeld! Na mijn contract einde dit jaar ga ik naar meer dan 25 jaar over na Odido of KPN moet voor die tijd de App voor AppleTV4K hebben.

Het zal me niets verbazen dat de komst van de app voor de Apple TV ook nu weer een loze belofte is. Veel beloven, niets geven doet de kpn klant in vreugde leven, lijkt het nieuwe credo. 

Ga zeker ook weg, denk aan Odido. Die hebben ook TV5, gewoon in het basispakket. En ook BBC 3 en BBC 4. Kan kpn ook nog wat van leren, wat dat betreft lijken ze ook in een permanente staat van winterslaap te verkeren. 😴


@KPN: wanneer is de app voor de Apple TV 4K klaar? Dit is super 2010 dat jullie hiervoor nog geen app hebben. Ik hoop snel van u te horen!

 

 


Beste Vlootje ik denk dat deze App er voorlopig helemaal niet komt! Vandaag nog bij de service desk gevraagd. iK DENK DAT kpn liever wil dat men televisie met hun kastje kijkt. Ik heb een abonnement op NLZIET genomen voor 7,95 per maand. Dat werkt prima! Mijn contract is per november bij KPN afgelopen dan ga ik na 25 jaar KPN vaarwel zeggen. Ben er helemaal klaar mij met die smoesjes!!

 


Vandaag nog bij de service desk gevraagd.

De service desk weet, net als de moderators van dit forum en vele andere niet direct bij de ontwikkeling betrokken medewerkers van KPN, vrijwel niets over de ontwikkeling van de smart-TV+ app voor Apple TV. Zij kunnen er dan ook niets zinnigs over zeggen, net zo goed als dat jij en ik er niets zinnigs over kunnen zeggen.

Overigens denk ik wel dat KPN liever eerst komt met een smart-TV+ app voor Tizen, WebOS en Android-TV om op basis van die app een app voor Apple TV te ontwikkelen. Vraag is wel wat de richtlijnen van Apple zijn t.a.v. het "+ aspect" van de toekomstige smart-TV+ app. Daarbij worden immers binnen de app meerdere streamingdiensten ontsloten en dat is nu net wat Apple zelf ook voorstaat, zij ziet liever dat de streams/content van KPN via de Apple TV app beschikbaar gesteld worden op de Apple TV. Ik kan me heel goed voorstellen dat op dat vlak dus ook nog een clash te verwachten is om een eventuele smart-TV+ app van KPN goedgekeurd te krijgen.


Ik vind het allemaal waardeloos van de KPN ik ben er klaar mee als zo’n bedrijf als KPN in 2023 zegt dat ze ermee bezig zijn en 10 maanden later is er nog niets dan doen ze iets fout!!! Nog 3 maanden heb ik mijn contract  en dan zeg ik op!!!

Ben helemaal klaar met KPN😢😢


Vandaag nog bij de service desk gevraagd.

De service desk weet, net als de moderators van dit forum en vele andere niet direct bij de ontwikkeling betrokken medewerkers van KPN, vrijwel niets over de ontwikkeling van de smart-TV+ app voor Apple TV. Zij kunnen er dan ook niets zinnigs over zeggen, net zo goed als dat jij en ik er niets zinnigs over kunnen zeggen.

Overigens denk ik wel dat KPN liever eerst komt met een smart-TV+ app voor Tizen, WebOS en Android-TV om op basis van die app een app voor Apple TV te ontwikkelen. Vraag is wel wat de richtlijnen van Apple zijn t.a.v. het "+ aspect" van de toekomstige smart-TV+ app. Daarbij worden immers binnen de app meerdere streamingdiensten ontsloten en dat is nu net wat Apple zelf ook voorstaat, zij ziet liever dat de streams/content van KPN via de Apple TV app beschikbaar gesteld worden op de Apple TV.

Weet je dat zeker? Ik ben wel benieuwd waarop je baseert want in de TV+ app op de iPhone en iPad wordt namelijk wel content van diverse streamingdiensten ontsloten. 

Ik kan me heel goed voorstellen dat op dat vlak dus ook nog een clash te verwachten is om een eventuele smart-TV+ app van KPN goedgekeurd te krijgen.

Waarom dan? Als Apple voor zou staan dat de content van de streamingdiensten op de Apple TV wordt ontsloten, waarom zou dat dan niet voor de iPhone en iPad gelden? 

 


Het Apple TV platform is een heel ander platform dan het platform voor iPhone en iPad.

Het is naar mijn weten één van de speerpunten van de Apple TV dat je streamingdiensten kunt koppelen aan de Apple-TV app (klik) en dat druist in tegen de (smart-)TV+ app van KPN die juist zelf die integratie van streamingdiensten voor zijn rekening wil nemen.

De smart-TV app is op alle platforms (Tizen, WebOS en Android-TV) zo goed als hetzelfde. Dat zal mijns inziens met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet anders zijn voor Apple TV.


Het Apple TV platform is een heel ander platform dan het platform voor iPhone en iPad.

Het is naar mijn weten één van de speerpunten van de Apple TV dat je streamingdiensten kunt koppelen aan de Apple-TV app (klik) en dat druist in tegen de (smart-)TV+ app van KPN die juist zelf die integratie van streamingdiensten voor zijn rekening wil nemen.

De streamingdiensten koppelen gebeurt op de Apple TV in de Apple TV+ app en op de iPhone en iPad werkt dat ongeveer hetzelfde. Wanneer de iPhone, iPad en Apple TV met het zelfde Apple ID zijn aangemeld, dan synchroniseert de Apple TV+ app (zoals ook in het door jou gelinkte artikel is vermeld). Waarom die integratie van streamingdiensten in de kpn TV+ app, dan voor Apple op de Apple TV op bezwaren zou stuiten en voor de iPhone en iPad niet, wetende dat de Apple TV+ app gesynchroniseerd wordt?

De smart-TV app is op alle platforms (Tizen, WebOS en Android-TV) zo goed als hetzelfde. Dat zal mijns inziens met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet anders zijn voor Apple TV.

Deze uitsmijter heb ik inmiddels tientallen keren gelezen. Die ken ik nu dus wel uit het hoofd en voegt dus ook niet zoveel meer toe, laat staan dat het ook maar iets is van een antwoord is op de vraag wanneer er een kpn tv app voor de Apple TV komt.

 


De smart-TV app is op alle platforms (Tizen, WebOS en Android-TV) zo goed als hetzelfde. Dat zal mijns inziens met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet anders zijn voor Apple TV.

Deze uitsmijter heb ik inmiddels tientallen keren gelezen. Die ken ik nu dus wel uit het hoofd en voegt dus ook niet zoveel meer toe, laat staan dat het ook maar iets is van een antwoord is op de vraag wanneer er een kpn tv app voor de Apple TV komt.

Ik denk dat het juist best veel zegt over wanneer er een KPN TV app voor de Apple TV komt immers mijn vermoeden is dat deze er pas zal komen nadat er een smart-TV+ app voor Tizen, WebOS en Android-TV ontwikkeld is. Ik verwacht niet dat de huidige smart-TV app nog voor de Apple TV beschikbaar zal komen. Ik laat me uiteraard graag verrassen en ook ik zou het uiteraard toejuichen dat er een KPN TV app voor de Apple TV gaat komen echter ik ben bang dat het nog wel een behoorlijke tijd zal gaan duren.

 

Berteman schreef:

De streamingdiensten koppelen gebeurt op de Apple TV in de Apple TV+ app en op de iPhone en iPad werkt dat ongeveer hetzelfde.

Heb je echt het door mij aangehaalde artikel gelezen?


Berteman schreef:

De streamingdiensten koppelen gebeurt op de Apple TV in de Apple TV+ app en op de iPhone en iPad werkt dat ongeveer hetzelfde.

Heb je echt het door mij aangehaalde artikel gelezen?

Ja.


 

Berteman schreef:

De streamingdiensten koppelen gebeurt op de Apple TV in de Apple TV+ app en op de iPhone en iPad werkt dat ongeveer hetzelfde.

Heb je echt het door mij aangehaalde artikel gelezen?

Ja.

Dan weet je dus dat er geen Apple TV+ app is maar een Apple-TV app waarin naast het aanbod uit Apple TV+ ook de onderstaande streamingdiensten gekoppeld kunnen worden om de content daarvan binnen de Apple TV app te kunnen benaderen.

Bron

 

Dit is dus precies wat de TV+ app van KPN ook doet en waarvan ik verwacht dat een eventuele smart-TV+ app dat ook zal doen. Apple zal daar vast niet vrolijk van worden want daarmee kan ze haar eigen Apple TV+ aanbod dus minder prominent op de voorgrond brengen en als een film dan via meerdere streamingdiensten gehuurd kan worden dan kan Apple dus niet meer sturen dat Apple TV+ bovenaan staat (of zelfs als enige zichtbaar is).

Ik denk bijvoorbeeld dat Apple niet vrolijk wordt van iets als onderstaand.

Ik ben overigens benieuwd wat er nu verstaan wordt onder "Kopen: 9 99".


Bij kopen is het je eigendom en kun je de film eindeloos blijven kijken onder de Apple TV app.

bij huren heb je slechts 30 dagen om de film te bekijken.

Het zou overigens wel fijn zijn als we iets meer voortgang zouden krijgen over de app. Is het bv nog steeds zeker dat deze komt? En zo ja wordt dat dit jaar of 2025?


Bij kopen is het je eigendom en kun je de film eindeloos blijven kijken onder de Apple TV app.

bij huren heb je slechts 30 dagen om de film te bekijken.

Dat is inderdaad wat Apple daarover schrijft en dat zal dan ook vast en zeker zo zijn. Zou je bij Apple dezelfde film ook kunnen huren en zo ja waarom wordt die optie dan niet getoond om het vergelijkbaar te houden? Nu ziet Apple er wel erg duur uit ondanks dat het koop betreft en geen huur. Ik vermoed dat daardoor maar weinig mensen voor die optie zullen kiezen. Daar zal Apple dan waarschijnlijk niet vrolijk van worden.


Even gecheckt in Apple TV. Je kunt deze film ook huren bij hen voor 3,99


Even gecheckt in Apple TV. Je kunt deze film ook huren bij hen voor 3,99

Blijft mijn opmerking waarom dat dan niet getoond wordt in de TV+ app om het geheel vergelijkbaar te houden. Op deze manier lijkt Apple dus heel erg duur en daar zal Apple niet blij van worden.