Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt er een update voor de TV+ box met daarin dynamische refresh rate?

• June 14, 2025
  • 9 reacties
  • 195 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wanneer kunnen wij nou eindelijk eens een update verwachten naar een nieuwe android versie met dynamische refreshrate ondersteuning.

Daarbij zie ik bij de chromecast met google tv een aanzienlijke verbetering in smoothness tijdens scrollen sinds de update naar android 14.

Jullie geven elke keer aan dat deze update niet de prioriteit heeft maar ik zou toch zeggen dat jullie ook willen dat het tv+ kastje zo optimaal mogelijk werkt voor al je klanten.

Ik zit nu naar een ander kastje te kijken zoals apple tv om wel een goede ervaring te hebben bij het kijken naar mijn Streamingsdiensten.

Echt jammer dit, dit probleem heb ik nou al zeker 1,5 jaar.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Dank voor het doorgeven van het signaal ​@Barthezz1985. Ik kan geen toezeggingen doen, maar ik neem het mee! 

Het laatste nieuws over al onze updates vind je altijd terug in onze Product Updates, als je die volgt, ben je altijd op de hoogte.

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 14, 2025

Ik verwacht na de update naar AndroidTV 14.

Volgens TotaalTV komt deze update in de loop van dit jaar.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor het doorgeven van het signaal ​@Barthezz1985. Ik kan geen toezeggingen doen, maar ik neem het mee! 

Het laatste nieuws over al onze updates vind je altijd terug in onze Product Updates, als je die volgt, ben je altijd op de hoogte.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Wanneer kunnen wij nou eindelijk eens een update verwachten naar een nieuwe android versie met dynamische refreshrate ondersteuning.

Daarbij zie ik bij de chromecast met google tv een aanzienlijke verbetering in smoothness tijdens scrollen sinds de update naar android 14.

Jullie geven elke keer aan dat deze update niet de prioriteit heeft maar ik zou toch zeggen dat jullie ook willen dat het tv+ kastje zo optimaal mogelijk werkt voor al je klanten.

Ik zit nu naar een ander kastje te kijken zoals apple tv om wel een goede ervaring te hebben bij het kijken naar mijn Streamingsdiensten.

Helemaal mee eens. Voor mij is het kastje alleen om TV te kijken. De rest is waardeloos als de framerate afwijkt van 25 of 50hz.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 18, 2025

Helemaal mee eens. Voor mij is het kastje alleen om TV te kijken. De rest is waardeloos als de framerate afwijkt van 25 of 50hz.

Wat bedoel je?

25 hz of 50 hz (2x25) is standaard in Nederland.

Het gaat er juist om dat de DIW7022 ook 24 Hz ondersteund.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Zet 'm op 4k2k - 29.97 hz . Dan heb je ook goede weergave met Netflix films en sommige series. 

En ook goede weergave via KPN TV+ zenders. Downgraden gaat beter dan upgraden. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Precies, dat bedoel ik ook. Ben het helemaal met je eens! Alles wat afwijkt van 25 of 50 hz krijg je judder en stutter.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Precies, dat bedoel ik ook. Ben het helemaal met je eens! Alles wat afwijkt van 25 of 50 hz krijg je judder en stutter.

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en heb (gelukkig) geen problemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en heb (gelukkig) geen problemen.

Ik denk dat je het niet ziet Joop :). Als je de Netflix app gebruikt van de smarttv, in mijn geval Webos, is zoveel beter als die van het Android kastje. De tv app past zich prima aan aan de framerates van het beeldmateriaal. Of het nu 24, 24.97, 25, 30, 50 of 60 Hz is, de tv kan het aan. Anders is dit bij het Android kastje. Als de framerate deelbaar is door 25 is het geen probleem voor de vaste output van 50Hz. Maar indien er beeldmateriaal met een framerate van 24 Hz wordt afgespeeld, wat niet deelbaar is door 25, missen er frames in het beeld. Dit noemen ze framedrops. Dit kun je vooral zien bij het horizontaal pannen van het beeld. Het begint dan enorm te schokken. Niet om aan te zien. Dit is in Android 14 opgelost, mits het in de apps en software ook goed is geimplementeerd. Een mediaspeler met android 12 of lager is de zwakke schakel en ik snap niet dat die framerate mismatch anno 2025 nog steeds niet is opgelost. De Google TV streamer is het enigste kastje tot nu toe die hier schijnbaar goed mee om kan gaan. (Android 14) Alleen kan deze geen High resolutie audio afspelen. Jammer…...

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

@FrankieV040 

Bedankt voor de lichte belediging.😉

Mijn vrouw en ik hebben geen problemen, zoals ik al aangaf.

En ja, wij hebben hem ook via WebOs van LG op onze OLED tv gezien.

De techniek en hoe het werkt, weet ik. 

Dat een variabele bitrate beter is, zal ik niet ontkennen.

Laten we even wachten totdat de DIW7022 is geupdate naar Android TV 14.