Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt KPN met aparte TV profielen zodat iedereen eigen opnames in kan plannen?

• January 21, 2026
  • 19 reacties
  • 185 keer bekeken

Wanneer wordt het mogelijk om binnen een KPN abonnement meerdere accounts te hebben, zodat gezinsleden elkaar niet in de weg zitten?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@HerJac, welkom op de community. Dat is een vraag die vaker is gesteld inderdaad, de wens is bekend bij de ontwikkelaars. Op dit moment is er niets over bekend, als er iets mogelijk wordt zal dat via Product Updates worden gedeeld. Daar delen we alle updates van de tv-ontvanger, als je dat in de gaten houdt krijg je elke update mee.

19 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2026

Hoi ​@HerJac, welkom op de community. Dat is een vraag die vaker is gesteld inderdaad, de wens is bekend bij de ontwikkelaars. Op dit moment is er niets over bekend, als er iets mogelijk wordt zal dat via Product Updates worden gedeeld. Daar delen we alle updates van de tv-ontvanger, als je dat in de gaten houdt krijg je elke update mee.

• January 23, 2026

Ik denk het van nooit. KPN heeft tv ontwikkeld als 1 dienst voor het hele gezin. Aparte accounts is niet de bedoeling van KPN denk ik. Want dan word het een dienst die makkelijker gedeeld kan worden met uit huis wonende kinderen of buren en dergelijke. Dat wil KPN helemaal niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Het antwoord van Jasper KPN is vaag en een herhaling van antwoorden die al

jaren gegeven wordt.

het wordt tijd voor actie door KPN, als ze geen klanten willen verliezen.

• January 24, 2026

Er is geen enkele indicatie dat KPN klanten verliest om deze reden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

Als je niet kijkt en niet luistert, komen er ook geen indicaties binnen Marlon92. 

• January 24, 2026

Als je niet kijkt en niet luistert, komen er ook geen indicaties binnen Marlon92. 

Als je wel kijkt en luistert ook niet. Want die indicaties zijn er niet.

Ik vraag me ook af of andere providers het wel hebben. Ik ben net nog aan het Googlen geweest. Maar ik kan er niets over vinden. Dus kennelijk leeft het helemaal niet.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Het antwoord van Jasper KPN is vaag en een herhaling van antwoorden die al

jaren gegeven wordt.

het wordt tijd voor actie door KPN, als ze geen klanten willen verliezen.

Als je hiervoor aandacht blijft vragen dan komt het wellicht ooit … ‘op de roadmap’ 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

---

Als je hiervoor aandacht blijft vragen dan komt het wellicht ooit … ‘op de roadmap’ 😂

Bovenstaande wens is hier op het forum al vaker voorbij gekomen, o.a. door mij. En volgens mij staat ie ook op de feature request-lijst van wijlen wjb. 

• January 24, 2026

WJB had een dochter in Zuid-Afrika wonen begreep ik. Die keek via VPN tv van KPN op zijn abonnement. Maar daarbij vond WJB het hinderlijk dat zijn dochter in Zuid-Afrika zijn opnames zag en visa versa. Dit was de reden waarom WJB dit wilde. Compleet met aparte inloggegevens / wachtwoorden. Zodat zijn dochter ook niet meer de inloggegevensvan zijn MijnKPN account hoefte te hebben. Tja... sorry hoor, maar tv van KPN is niet bedoeld om dat op deze manier te gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Dit is wel heel kort door de bocht ​@Marlon92  Het zou kunnen dat wjb dit niet alleen voor zichzelf vroeg, toch?

Ik denk dat het in veel gezinnen wel wenselijk is dat kleine kinderen niet zomaar bij de opnames van andere gezinsleden kunnen. Ze zullen maar eens per ongeluk een belangrijke opname wissen, om maar een voorbeeld te noemen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Dit is niet moeilijk te implementeren, maar wel moeilijk om alle wensen van klanten te voldoen. Het heeft te maken met limiet van opslag en uren. Stel je voor, een familie heeft 5 profielen en ieder profiel heeft eigene opnamen. Dan heeft 1 profiel nog maar 60 uren per jaar tot beschikking, of per dag gemiddeld 17min om op te nemen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Als je wel kijkt en luistert ook niet. Want die indicaties zijn er niet.

Ik vraag me ook af of andere providers het wel hebben. Ik ben net nog aan het Googlen geweest. Maar ik kan er niets over vinden. Dus kennelijk leeft het helemaal niet.

Bij Odido is het mogelijk 5 profielen aan te maken, waaronder ook speciale profielen voor kinderen. En bij Ziggo ook.

Afgezien daarvan: waarom zou kpn in iets niet voorop mogen lopen en slaafs achter de conculega’s moeten aanhobbelen?

Een functionaliteit bij voorbaat afwijzen ‘omdat anderen dat ook niet hebben’ geeft alleen maar aan dat er een gebrek is aan ideeën, innovatie en vernieuwing en de wil om onderscheidend te zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Bij Odido is het mogelijk 5 profielen aan te maken, waaronder ook speciale profielen voor kinderen. 

Bij KPN of Ziggo kan men ook profielen maken, maar bij geen providers is het mogelijk om opnamen apart te regelen.

• January 24, 2026

Afgezien daarvan: waarom zou kpn in iets niet voorop mogen lopen en slaafs achter de conculega’s moeten aanhobbelen?

Omdat het geld kost. En wat levert het voor KPN op in dit specifieke geval? Niets. Het werkt alleen maar account sharing in de hand. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Bij Odido is het mogelijk 5 profielen aan te maken, waaronder ook speciale profielen voor kinderen. 

Bij KPN of Ziggo kan men ook profielen maken, maar bij geen providers is het mogelijk om opnamen apart te regelen.

Klopt. Werk aan de winkel dus voor kpn om zich hierin te onderscheiden en het verschil te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

Omdat het geld kost. En wat levert het voor KPN op in dit specifieke geval? Niets. Het werkt alleen maar account sharing in de hand. 

Waarom blijft Marlon92 zo halsstarrig tegenwerken?? Geen oren voor KPN klant-wensen???

Honoreren van klantwensen hoeft/kan niet altijd direct in kosten uitgedrukt (te ) worden! Klanttevredenheid is uiteraard ook heel veel waard 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2026

WJB had een dochter in Zuid-Afrika wonen begreep ik. Die keek via VPN tv van KPN op zijn abonnement. Maar daarbij vond WJB het hinderlijk dat zijn dochter in Zuid-Afrika zijn opnames zag en visa versa. Dit was de reden waarom WJB dit wilde. Compleet met aparte inloggegevens / wachtwoorden. Zodat zijn dochter ook niet meer de inloggegevensvan zijn MijnKPN account hoefte te hebben. Tja... sorry hoor, maar tv van KPN is niet bedoeld om dat op deze manier te gebruiken. 

Wat is jouw rol (@Marlon92) bij KPN om dit antwoord te kunnen/mogen geven??

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Omdat het geld kost. En wat levert het voor KPN op in dit specifieke geval? 

Het eindeloos updaten en heen-en-weer sturen van TV ontvangers, modems, wifi punten en afstandsbedieningen kost niets? En wat te denken over de maandelijkse cadeautjes? Ook al worden die voornamelijk gesponsord, er zijn medewerkers van kpn toch druk mee.

Waarom zou dat wel geld mogen kosten en een klantenwens die kpn onderscheid niet? 

Dat elke afzonderlijk kijkersprofiel alleen de bij dat profiel behorende opnames kan bekijken en beheren, accountsharing zou bevorderen is onzin.

Jasper van KPN
Moderator

Het antwoord van Jasper KPN is vaag en een herhaling van antwoorden die al jaren gegeven wordt.

Het is de realiteit, daardoor kunnen we niets anders zeggen daarover. Wij, moderators op de community, zijn niet degenen die het ontwikkelen. Wij lezen jullie wensen en feedback, en geven het door aan de ontwikkelaars. Dat hebben we ook met jouw bericht gedaan.