Skip to main content

Wanneer komt KPN nou eens met een app voor Apple TV.

het markt aandeel zou te laag zijn, maar nou komt men wel met een app voor Amazon Fire.

https://tweakers.net/nieuws/198026/kpn-brengt-interactieve-tv-app-uit-voor-amazon-fire-tv.html

KPN loopt achter aan en maakt zichzelf belachelijk.

KPN met : “TV kijken, waar, wanner en hoe jij wilt”? Aantoonbaar níet waar.

Je kunt de KPN TV app op het Android-TV platform gewoon gebruiken ZONDER account op Google/Android.

Peter je moet altijd een (google) gmail account hebben hoor om de playstore apps binnen te halen.

Je kunt hiervoor wel een ander gmail account voor aanmaken mocht je dit willen maar moet wel om apps te downloaden uit de playstore.

 


Off-topic:

We horen het argument dat de privacy op IOS devices veel beter gewaarborgd zou zijn dan op Android devices veel vaker maar ondertussen maken de mensen die dat stellen net zo hard gebruik van Whatsapp, Facebook, Instagram, TikTok en de zoekmachine van Google.


Off-topic:

We horen het argument dat de privacy op IOS devices veel beter gewaarborgd zou zijn dan op Android devices veel vaker maar ondertussen maken de mensen die dat stellen net zo hard gebruik van Whatsapp, Facebook, Instagram, TikTok en de zoekmachine van Google.

Klopt Meta doe ik ook aan mee whatsapp en zoekmachine Google.

Maar ik blijf ver weg van Apple.

Off-topic i.d.d.

 

 


Off-topic:

Maar ik blijf ver weg van Apple.

Ook ik blijf absoluut weg van Apple maar dat heeft alles te maken met het mijns inziens verwerpelijke businessmodel van Apple met haar gesloten ecosysteem (monopoliepositie op app store en exorbitante commissiepercentages voor verkopen) en het minimaliseren van haar bijdrage aan het publieke goed door het, kosten wat het kost, minimaliseren van haar belastingafdracht. Begrijp goed dat ik als kleine ondernemer wel gewoon mijn bijdrage moet leveren aan het publieke goed.


@peter-keetfm . Het door jouw genoemde feit bedacht ik me ook. Nadat ik het geplaatst had herinnerde ik me ineens dat ik voor de Philips tv van mijn moeder inderdaad moest aanmelden om de KPN TV app daarop de downloaden.

Daarna heb ik de door jouw aangehaalde zin verwijderd. Maar stond er al bij een kwartiertje inderdaad.

In de Samsung TV staat de KPN app er zonder account overigens.

Ik zie overigens het bezwaar niet om een Apple of Google account te hebben uitsluitend voor zo'n streamingbox. Alleen komt Apple er hier niet in vanwege de ook monopolistische prijzen. Kortom, ik kan het me gewoon niet veroorloven. Als ik met een apparaatje van in mijn geval 89 euro ook al die apps kan gebruiken. Bovendien met een afstandsbediening met cijfers en die zie ik zelfs bij de duurste Apple TV box niet.

>21:30; link hersteld]


Ik zie overigens het bezwaar niet om een Apple of Google account te hebben uitsluitend voor zo'n streamingbox.

Ook ik gebruik een apart emailadres op mijn Android TV apparaten en dat emailadres wordt nergens anders voor gebruikt.


@PeterG

Klopt de Nokia box 8000 is een prima apparaat met een (normale) afstandsbediening.

Prijs kwaliteit verhouding is meer dan prima. (zoals je weet gebruik ik die ook)

Ik gebruik ook meerdere Gmail accounts en is simpel aan te maken.

Dat is nodig voor de playstore.

PS @PeterG je linkje werkt nu niet.

 


Nokia komt tzt ook met een basic stick 😋

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-streaming-stick-800/


dus ik word andersom wél gedwongen om mee te betalen voor een app die ik niet gebruik? Wat een flauwekul. Gaat nergens over

Er zijn veel, heel veel, meer Tizen, WebOS en Android TV bezitters dan Apple TV bezitters en daar zit hem nu net de crux. Daar wegen de baten dus wel op tegen de kosten puur vanwege het aantal abonnees dat er gebruik van kan maken.

Ik snap prima dat je hier niet blij mee bent maar het is niet anders en zal voorlopig zeer waarschijnlijk ook niet anders gaan worden.

Waarom reageer je telkens alsof je bij KPN werkzaam bent? Trollen ofzo? 
 

Graag ieamand van KPN reageren. Dit slaat nergens op

Hi @Gene Simmons, hier iemand van KPN

Ik heb geen ander nieuws over het gebrek aan ontwikkeling voor een Apple TV app dan wat ik eerder in dit topic al aan heb gegeven en verder sluit ik me volledig aan bij de uitleg van @wjb.


Nokia komt tzt ook met een basic stick 😋

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-streaming-stick-800/

Zie ook hier. :

https://www.mynokia.com/streaming-devices/


Nokia komt tzt ook met een basic stick 😋

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-streaming-stick-800/

In mijn Philips tv, waar de Nokia box op wordt gebruikt, zou die stick echt niet passen. Zie hoe de hdmi plug al zit.

 


Nokia komt tzt ook met een basic stick 😋

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-streaming-stick-800/

In mijn Philips tv, waar de Nokia box op wordt gebruikt, zou die stick echt niet passen. Zie hoe de hdmi plug al zit.

 

Misschien wordt er wel een verloop snoertje meegeleverd net als bij de mi stick.


dus ik word andersom wél gedwongen om mee te betalen voor een app die ik niet gebruik? Wat een flauwekul. Gaat nergens over

Er zijn veel, heel veel, meer Tizen, WebOS en Android TV bezitters dan Apple TV bezitters en daar zit hem nu net de crux. Daar wegen de baten dus wel op tegen de kosten puur vanwege het aantal abonnees dat er gebruik van kan maken.

Ik snap prima dat je hier niet blij mee bent maar het is niet anders en zal voorlopig zeer waarschijnlijk ook niet anders gaan worden.

Waarom reageer je telkens alsof je bij KPN werkzaam bent? Trollen ofzo? 
 

Graag ieamand van KPN reageren. Dit slaat nergens op

Hi @Gene Simmons, hier iemand van KPN

Ik heb geen ander nieuws over het gebrek aan ontwikkeling voor een Apple TV app dan wat ik eerder in dit topic al aan heb gegeven en verder sluit ik me volledig aan bij de uitleg van @wjb.

Belachelijk. Klein beetje bedrijf neemt haar klanten serieus. 
Gelukkign voor ons zijn er alternatieven. 
 


@Gene Simmons

Ik reageer namens mij zelf.

Ik zou zeggen stap over naar een andere provider.

In mijn geval T-mobile vindt ik prima.

Ziggo schijnt ook goed te zijn met apps voor andere apparaten.

kpn is mij altijd goed bevallen echter de tv dienst vindt ik dat T-mobile het beter voor elkaar heeft.

Wel iets minder beeld scherpte dan kpn maar ik kan er mee leven.

 

 

 

Gaat bij mij niet eens om de woonkamer, maar in slaap- logeerkamers. Ziggo heeft dan weer geen glasvezel, dus 😂

In elk geval dank U voor de reactie


Waarom reageer je telkens alsof je bij KPN werkzaam bent?

Hoe kom je erbij dat ik reageer alsof ik bij KPN werkzaam ben?

Ik denk dat je uit vrijwel al mijn reacties op zou kunnen maken dat ik juist niet voor KPN werkzaam ben.

Ach ja. In elk geval apart om te stellen dat het marktaandeel té laag is. Apple Tv wordt dan minder verkocht, je doet er wel lang me. Zo doe ik al 7 jaar met mijn huideige ATV. Krijgt nog altijd updates. Dat kan je van Google Chroome, Tizen OS en welk ander TV OS niet zeggen. 
Onzin om te stellen dus dat het geen zin heeft, alleen vanwege verkoop cijfers

.


Ach ja. In elk geval apart om te stellen dat het marktaandeel té laag is. Apple Tv wordt dan minder verkocht, je doet er wel lang me. Zo doe ik al 7 jaar met mijn huideige ATV. Krijgt nog altijd updates.

Toch is het aantal Apple TV's erg laag in vergelijking tot de smart-TV's en de collateral damage in de vorm van Android TV en Google TV boxjes.

En dan praten we niet over een verschil van paar procenten maar over een verschil dat ver boven de 90% uitstijgt.

Helaas publiceert Apple geen verkoopcijfers meer maar de laatst bekende cijfers uit 2017 spreken boekdelen.

 

Bron

In 2016 was het aandeel Apple TV in de verkoopcijfers 5,62% en in 2017 is dat teruggelopen naar 2,65%.

 

Overigens ben ik niet van plan om mijn Sony KD-43XD8305 de komende jaren in te ruilen, dus ook die zal vast en zeker wel 7 jaar of ouder gaan worden.

Daarbij komt dat ik een Chromecast Google TV kan kopen voor €39,99 terwijl ik met een Apple TV minimaal zo'n €155,- verder ben. Dus zelfs als ik drie Chromecasts moet kopen in die 7 jaar ben ik nog goedkoper uit.


Ach ja. In elk geval apart om te stellen dat het marktaandeel té laag is. Apple Tv wordt dan minder verkocht, je doet er wel lang me. Zo doe ik al 7 jaar met mijn huideige ATV. Krijgt nog altijd updates.

Toch is het aantal Apple TV's erg laag in vergelijking tot de smart-TV's en de collateral damage in de vorm van Android TV en Google TV boxjes.

En dan praten we niet over een verschil van paar procenten maar over een verschil dat ver boven de 90% uitstijgt.

Helaas publiceert Apple geen verkoopcijfers meer maar de laatst bekende cijfers uit 2017 spreken boekdelen.

 

Bron

In 2016 was het aandeel Apple TV in de verkoopcijfers 5,62% en in 2017 is dat teruggelopen naar 2,65%.

 

Overigens ben ik niet van plan om mijn Sony KD-43XD8305 de komende jaren in te ruilen, dus ook die zal vast en zeker wel 7 jaar of ouder gaan worden.

Daarbij komt dat ik een Chromecast Google TV kan kopen voor €39,99 terwijl ik met een Apple TV minimaal zo'n €155,- verder ben. Dus zelfs als ik drie Chromecasts moet kopen in die 7 jaar ben ik nog goedkoper uit.

Ik zou dan gaan voor de Nokia box 8000 i.p.v. Chromecast Google tv.

Ik gebruik de Chromecast niet meer een zeer onhandige afstandbediening.

Vraagje waarom kan Apple tv wel bij T-mobile.?

kpn is toch ook een grote provider.


Vraagje waarom kan Apple tv wel bij T-mobile.?

Omdat T-Mobile ervoor gekozen heeft om wel een app voor de Apple TV te ontwikkelen.


Vraagje waarom kan Apple tv wel bij T-mobile.?

Omdat T-Mobile ervoor gekozen heeft om wel een app voor de Apple TV te ontwikkelen.

Bovendien is T-mobile een internationaal opererende provider (o.a. Duitsland, toch ietsje groter dan NL). Is de app er eenmaal dan hoeft alleen de taal per land aangepast te worden. 


 

 

 

Ik gebruik de Chromecast niet meer een zeer onhandige afstandbediening.

 

Je kan toch gewoon je Sony afstandsbediening koppelen aan die chromecast met google tv? 


 

 

 

Ik gebruik de Chromecast niet meer een zeer onhandige afstandbediening.

 

Je kan toch gewoon je Sony afstandsbediening koppelen aan die chromecast met google tv? 

Hoezo mijn Sony tv draait op Android tv.

En heeft een ingebouwde Chromecast.


Of welk ander tv merk dan ook,... Heb eens een chromecast met google tv ook aan mijn sony gehangen. Kon gewoon eigen afstands instellen... En de huidige eigenaar gebruikt ook eigen afstands bij een niet Sony,...


@JB22_

Klopt via hdmi-cec werken sommige functies.

Maar lang niet alles.

De Nokia box 8000 is een goede vervanger.

Vooral bij de wat oudere tv toestellen.

Ook heeft die box Chromecast ingebouwd.

Zodat je ook kan streamen. Van mobiel enz.

En wat betreft aansluitingen veel meer mogelijkheden.

Werkt de kpn itv app en f1 tv pro app goed op net als de andere apps.

De afstandsbediening is ideaal.

 


Ach ja. In elk geval apart om te stellen dat het marktaandeel té laag is. Apple Tv wordt dan minder verkocht, je doet er wel lang me. Zo doe ik al 7 jaar met mijn huideige ATV. Krijgt nog altijd updates.

Toch is het aantal Apple TV's erg laag in vergelijking tot de smart-TV's en de collateral damage in de vorm van Android TV en Google TV boxjes.

En dan praten we niet over een verschil van paar procenten maar over een verschil dat ver boven de 90% uitstijgt.

Helaas publiceert Apple geen verkoopcijfers meer maar de laatst bekende cijfers uit 2017 spreken boekdelen.

 

Bron

In 2016 was het aandeel Apple TV in de verkoopcijfers 5,62% en in 2017 is dat teruggelopen naar 2,65%.

 

Overigens ben ik niet van plan om mijn Sony KD-43XD8305 de komende jaren in te ruilen, dus ook die zal vast en zeker wel 7 jaar of ouder gaan worden.

Daarbij komt dat ik een Chromecast Google TV kan kopen voor €39,99 terwijl ik met een Apple TV minimaal zo'n €155,- verder ben. Dus zelfs als ik drie Chromecasts moet kopen in die 7 jaar ben ik nog goedkoper uit.

Ja Google is “goedkoper”. We weten allemaal wat Google doet. 
Buiten dat; de Chromcast uit 2020 ondersteunt nog niet eens 4K. Nou hoor ik je zeggen dat er in NL nog niet eens in 4K uitgezonden word, maar je kan geen Netflix, HBO+ of wat dan ook in 4K kijken. Zo wordt je dus gedwongen om weer een Chrome te kopen. Zo kom je zeker aan meer verkoop aantallen. 

Dat bedoel ik dus met die verkoopcijfers. 
kom gewoon met een App. Wat een geneuzel


Waarom neem je dan niet die Nokia box 8000

Of een Nvidia Shield tv pro

Dat zijn merken niet van Google.

Alleen is het besturingssysteem van Google.