Skip to main content

Aanleiding van deze topic is deze (een oude topic) vooral het laatste deel.

 

Voordeel voor KPN is dat ze veel bandbreedte kunnen besparen en vooral voor de klanten een betere beeldkwaliteit met een kleinere stream.

 

Nu is het zo dat je uitgesteld kijken of kijken naar een opname de beeldkwaliteit op de Sagemcom DIW7022 heel veel lager is.

En dat is eigenlijk niet nodig en voor de klant ook niet klantvriendlelijk.

Hiervoor had ik de Arris VIP 2952 en daar was de opname van een HD glas kanaal hetzelfde als live kijken.

 

Hopelijk gaat KPN toch overstag en zet urgent H265 op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en eventueel ook op de Arris VIP 2952.

 

 

Het is dus echt zaak om niet te generaliseren en te denken dat als het bij jou zo is dat het dan bij anderen ook zo zal moeten zijn.

 

En sorry, dit soort dingen zie ik helaas te vaak.

 

Want ik denk dat namelijk helemaal niet.

En het was ook in dit geval echt niet alleen bij mij.


Het is dus echt zaak om niet te generaliseren en te denken dat als het bij jou zo is dat het dan bij anderen ook zo zal moeten zijn.

Dit is gewoon een opmerking op de inhoud en niets maar dan ook werkelijk niets persoonlijks. Ik snap oprecht niet waarom je je die opmerking persoonlijk aantrekt en al helemaal niet wat er "kleinerend" aan zou zijn.


@wjb 

Zo zie je dat iets heel makkelijk en heel snel anders opgevat kan worden.

Ook na meerdere keren lezen blijf ik het op dezelfde manier opvatten.

Het komt behoorlijk persoonlijk over. 

 

Ik stel voor dat wij hier stoppen.

Welles nietes hebben we allebei helemaal niets aan.

 

Laten we op het forum samen voor goede hulp zorgen.

 

En dat we hier en daar anders denken, dat moet wat mij betreft kunnen.

 

Voor mij is het opgelost en wil ik het hierbij laten.😉


Zo zie je dat iets heel makkelijk en heel snel anders opgevat kan worden.

En dan is het mijns inziens essentieel om een vraag te stellen i.p.v. de verkeerde conclusie te trekken.


@wjb 

Puff. 😣


Welke problemen van de vele forum leden die je hier en daar leest?

Ik ben ook heel benieuwd welke problemen van de vele forumleden nu precies worden opgelost met het versneld uitfaseren van de HMB2260 en VIP 2952. Nog niet zo lang geleden schreef je elders namelijk dat de VIP 2952 nog een prima TV-ontvanger is. 

 

En als ik het goed heb begrepen, wil KPN graag iedereen over zetten naar KPN tv+.

De vraag is natuurlijk of iedereen dat wel wil. Er zijn nog tal van problemen met KPN TV+.  


@Berteman 

Dat is verleden tijd.

Neem van mij maar aan, dat ook deze in het begin best wel problemen hadden en dat die op het forum destijds ook veel ter sprake kwamen.

 

Maar daar gaat deze topic verder helemaal niet over.

 

Ik heb deze topic gestart i.v.m. de vraag of H265 ingevoerd kan worden.

Mijn verzoek om hier verder ook alleen over de invoering van eventueel H265 te houden.

 

P.S.

Ik weet dat het een utopie is, maar ik zeg altijd: niet geschoten is altijd mis.😉


@joop2011 : je schrijft écht zélf dat met de invoering van H265 en daarmee de versnelde uitfasering van de HMB 2260 en VIP 2952, vele problemen van de forumleden die je hier en daar leest, worden opgelost. 

Vervolgens ontwijk je de vraag, welke problemen dat dan zijn. Beetje typisch wel…

En nee, dit is niets persoonlijks maar gewoon een constatering. 


@joop2011 : je schrijft écht zélf dat met de invoering van H265 en daarmee de versnelde uitfasering van de HMB 2260 en VIP 2952, vele problemen van de forumleden die je hier en daar leest, worden opgelost. 

Vervolgens ontwijk je de vraag, welke problemen dat dan zijn. Beetje typisch wel…

En nee, dit is niets persoonlijks maar gewoon een constatering. 

 

Nee dat schrijf ik niet.

 

Ik schijf:

H265 invoeren mag best wel gebeuren als goedmakertje voor de vele problemen die je op het forum leest over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

En ik schijf dat de Arcadyen HMB 2260 al een oud beestje is en omdat de Arris VIP 2952 geen H265 ondersteund en beide misschien versneld uitgerangeerd kunnen worden.

 

Als aanvulling hierop schrijf ik er nu bij:

 

En dan vervangen door de Arris VIP 5202 of de Sagemcom DIW7022

 

Op zich is de Arris VIP 2952 als tv decoder voor tv kijken nog steeds een goede decoder.

De updates op zowel de Arcadyan HMB 2260 en de Arris VIP 2952 hebben van beide goede tv decoders gemaakt.

 

P.S.

Ik denk overigens, zoals ik ook al heb vermeld, dat het niet gaat gebeuren.

 


joop2011 schreef:

En dan vervangen door de Arris VIP 5202 of de Sagemcom DIW7022

Hoeveel 2260's en 2952's denk dat er nog in gebruik zijn?


Nou, dat leest erg gezellig hier. Kunnen we ophouden met het vliegen afvangen hier? 😎

Wat mij betreft, als de invoering hiervan betekent dat als ik terugkijk, of pauzeer en verderkijk, ik nog steeds de beste kwaliteit heb, dan ben ik helemaal voor. Sterker, dat was ook eigenlijk mijn verwachting toen ik lid werd van de KPN club. Eigenlijk best een tegenvaller. 🤪

 


joop2011 schreef:

En dan vervangen door de Arris VIP 5202 of de Sagemcom DIW7022

Hoeveel 2260's en 2952's denk dat er nog in gebruik zijn?

 

Hoi @wjb 

Ik begrijp je vraag.

Uiteraard heb ik geen idee.

Daarom staat er ook bij “het is een utopie” 

 

Betekenis Utopie.

 

Kort samengevat kan H265 op 2 manieren worden ingevoerd:

  1. Alleen als de Arris VIP 5202 en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) nog actueel zijn.
  2. H265 naast H264 zetten

 

In mijn ogen heeft H265 de volgende voordelen:

  1. Opnames en terugkijken ook in de originele stream. (kan ook als deze via VLAN4 gaan)
  2. Alle HD zenders in de originele stream (daar ben ik persoonlijk groot voorstander van).
  3. Verbruik bandbreedte (omdat de stream veel kleiner is) en dus minder energieverbruik en minder kosten (Van deze 2 laatste punten ben ik zelf niet 100% zeker).

Ik denk dat ik het verder hierbij laat.

Deze topic is helaas veel en veel te veel op veel punten compleet ontspoort.😣

Wel heel erg jammer, want ik had er echt goede bedoelingen mee.😣

 

Moderator, je mag deze topic wat mij betreft op slot gooien.