Skip to main content
Vraag

Wanneer wordt de KPN TV+ app beschikbaar voor Samsung tv's?

  • 4 July 2024
  • 15 reacties
  • 274 keer bekeken

*** *** *** *** *** *** ***

samsung TV the frame


Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

De KPN TV app is gewoon beschikbaar voor Samsung tv's vanaf 2019. Kun je downloaden uit de Samsung app store. Moet je wel een Samsung account voor hebben.

Op dit moment wordt er voor smartphone en tablet een nieuwe app uitgerold met de toevoeging +. Maar dat is alleen een naampje.


Ja de app heb ik maar die is niet stabiel, dus waardeloos, Dus ik hoop op een verbetering met de introductie van KPN TV+. Maar die is nu alleen voor Android en IOS.


Maar die is nu alleen voor Android en IOS.

Er zijn nog geen plannen bekend gemaakt voor een smart-TV+ app en dus ben ik bang dat het nog wel een tijdje zal gaan duren alvorens zo'n app beschikbaar komt.


Als ik het goed heb, is de KPN tv+ app niet op de Smart tv beschikbaar.

Maar alleen op Mobiel en Tablet.

Toch?

Of vergis ik me nu??

 

Wel de KPN tv iTV app, en die zit op vele Smart tv's (ook WEB OS (LG) en ik dacht ook op Samsung na 2016. 


De kpn app is bij mij, Samsung (2019), gewoon betrouwbaar en zeer stabiel. 

Er komt nog lang geen nieuwe app voor Samsung. De huidige app is nog maar net 10 maanden oud.

Vooralsnog ligt de focus op de TV+ Box DIW7022 en Android en iOS. 

De app op m'n Android heb ik alweer een paar jaar. Maar de nieuwe + app houd ik daarop juist nog even buiten de deur! Te veel (voor mij) cruciale functies die nog niet werken of aanwezig zijn. Dus of je dat nou al moet willen op je tv....? 


Hi @Jduits,

Dat je de vraag stelt of er ook een TV+ app beschikbaar komt voor je tv, komt volgens mij voornamelijk omdat je niet tevreden bent met de huidige smart TV app. Je geeft aan dat die niet stabiel is, waar merk je dat precies aan? Wat gebeurt er waardoor je er niet over te spreken bent?

De app hoort goed te werken dus ik ben benieuwd waar het mis gaat bij jou. Zou je de app anders eens even kunnen verwijderen en daarna opnieuw installeren? 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Beste Maja,

het probleem met de app is dat deze vaak vast loopt. En je de app dan moet afsluiten en opnieuw opstarten. Soms lukt dat ook niet en moet je de tv opnieuw opstarten. Dit gebeurt soms wel drie keer op een avond.

Opnieuw installeren heb ik ook al vaak gedaan.

de tv is de frame van Samsung heeft ook het probleem dat deze niet goed samenwerkt met de DIW7022.

 

ik over weg NLZIET die werkt  vlekkeloos.

 

groet Jan  

 


@Jduits 

Wat bedoel je dat de Samsung tv niet samenwerkt met de Sagemcom DIW7022?

De DIW7022 stuurt het tv beeld gewoon via de HDMI.

Ben benieuwd welk probleem jij ondervindt. 


Ja. Met de DIW7022 kan ik probleemloos kijken op de Samsung. Er zijn alleen een paar functies zoals zappen die de Samsung niet ondersteund op de TV+. Daar kun je omheen 'werken’.

Ik gebruik dan echter gewoon de kpn afstandsbediening als ik de DIW7022 gebruik i.c.m. de Samsung TV. Want het ontbreken van cijfers op de Samsung One Remote vind ik een ramp.

En de Samsung afstandsbediening gebruik ik als ik apps in de tv zelf gebruik.

Je hebt de afstandsbedieningen nooit tegelijk nodig.

De app KPN iTV in de Samsung gebruik ik zelden. Daarvoor vind ik die cijferloze afstandsbediening van Samsung te onhandig.


We hebben geen reactie meer van je gezien @Jduits maar ik ben toch nog wel even benieuwd hoe dit zit. Zowel de app als de tv-ontvanger geven problemen, terwijl beide zonder problemen horen te werken en dat bij andere mensen ook doen. Je hebt dus niet te maken met een ‘algemeen’ probleem. De app werkt prima bij andere klanten en ook de ontvanger werkt prima bij andere klanten met een DIW7022 🤔

Zou je nog kunnen uitleggen wat voor probleem je precies ervaart met de ontvanger? Zou je voor de zekerheid de ontvanger eens een ‘frisse start’ kunnen geven en indien mogelijk, ook de HDMI kabel die van de tv naar de ontvanger loopt kunnen vervangen voor een ander exemplaar? 


De diw7022 wordt door de Samsung tv niet herkend. Dit heeft vermoedelijk te maken met het feit dat de universele afstand bediening niet met de diw7022 kan praten. Oorzaak infrarood VS Bluetooth. Wel kan je met de kpn universele afstandsbediening de diw7022 en de tv bedienen. Maar dit beperkt tot de functies van de diw7022. De smart tv kun je er niet mee bedienen.

De kpn app op de Samsung tv The Frame is met de Samsung afstandsbediening te bedienen en de smart tv ook. Maar de app blijft vaak hangen en als je dat drie keer op een avond voorkomt ben je er klaar want je moet de tv weer opnieuw opstarten. Het is dus  heel jammer dat er geen update voor de kpn app voor Samsung in de planning staat.

NLZiet werkt vlekkeloos en is misschien een beter alternatief als je het belangrijk vind geen extra kastjes te hoeven gebruiken en alles met een afstandsbediening wilt bedienen. 


Hier bedien ik anders wel de DIW7022 met de afstandsbediening van m'n Samsung televisie.... @Jduits .

Het werkt natuurlijk wel anders dan met de oude boxen. Via HDMI CEC namelijk. 


Hier bedien ik anders wel de DIW7022 met de afstandsbediening van m'n Samsung televisie.... @Jduits .

Het werkt natuurlijk wel anders dan met de oude boxen. Via HDMI CEC namelijk. 

Werkt dat nu wel in een reactie van een jaar geleden lukte dat nog niet of niet goed.

 

Wat betreft het begin van dit topic de TV+ app die variant zie ik liever niet verschijnen op mijn Samsung op mijn Tablet gebruik ik alleen nog tv.kpn.com dan blijf ik verschoond van de links met de apps van streamdiensten. Dat hoort wat mij betreft niet thuis in de app van een tv provider. 

 


Werkt dat nu wel in een reactie van een jaar geleden lukte dat nog niet of niet goed.

Ik kan vrijwel alles. Alleen zappen niet.

Ik gebruik echter de kpn afstandsbediening. Want dat stomme Samsung ding heeft geen losse cijfers. 

En dat laatste ben ik ook geheel met je eens. 


Reageer