Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent de melding 'We zetten nieuwe dingen voor je klaar' op TV+ Box?

• November 9, 2025
  • 13 reacties
  • 290 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Op mijn tv+ box krijg ik als ik naar tv ga af en toe de melding ‘We zetten nieuwe dingen voor je klaar'. Wat wordt daar mee bedoeld? Want elke keer denk ik dan dat er nieuwe dingen zijn, maar die zijn er dan dus niet. 

Als er geen nieuwe dingen zijn, moet de melding dan niet als volgt zijn? ‘We zetten een paar dingen voor je klaar.’

Beste antwoord door Erik van KPN

Deze melding is een stukje wachtverzachting. Alexandra heeft het hier al goed uitgelegd.

Hi allen, ik ben verder in deze melding gedoken.

Wees gerust: het is geen melding die aangeeft dat er iets aan de hand is. Je moet het zien als een melding die even tevoorschijn komt als er nog iets afgerond of afgesloten moet worden op de TV+ Box. Het vertelt je eigenlijk dat de box nog even bezig is met iets. Dat kan bij normaal opstarten gebeuren maar ook in zulke situaties: 

Soms sluit je een app af en niks aan de hand en de andere keer krijg je die melding.
Zit bij mij ook geen regelmaat in, En zijn ook geen vaste apps die het hebben

Dus bijvoorbeeld, als een app niet helemaal netjes afsluit, of de TV+ Box even nodig heeft om terug te gaan van een app naar TV+ en dit iets langer duurt. 

Verder vernieuwt het ook de gids en de opnamelijsten.

13 reacties

Forum|alt.badge.img

@Katana321  Lijkt wel een melding bij een update van Windows 11 😂

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik denk ook dat de term meer algemeen bedoeld wordt. Dus ook als er bepaalde gegevens ingeladen worden. Het gaat dan niet specifiek in mijn ervaring om nieuwe features of iets dergelijks. Al begrijp ik volkomen dat het dan wat verwarrend kan overkomen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 11, 2025

Ik zag die melding ook af en toe voorbij komen met het opstarten.

Of het na de update van vandaag ook nog gebeurt, kan ik nog niet zeggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Ik krijg “we zetten nieuwe dingen voor je klaar” wel HEEL VAAK bij verlaten van apps, als ik dus weer naar de Launcher ga.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Ik denk ook dat de term meer algemeen bedoeld wordt. Dus ook als er bepaalde gegevens ingeladen worden. Het gaat dan niet specifiek in mijn ervaring om nieuwe features of iets dergelijks. Al begrijp ik volkomen dat het dan wat verwarrend kan overkomen.

Reden te meer dat die melding aangepast wordt, toch? Zie mijn startbericht:

---

Als er geen nieuwe dingen zijn, moet de melding dan niet als volgt zijn? ‘We zetten een paar dingen voor je klaar.’

• November 11, 2025

Ook dan zou ik denken wat zijn die paar dingen dan. In mijn ogen een compleet nutteloze melding. Mijn ontvanger staat ingesteld dat deze meteen naar de laatst gekeken zender gaat, kortom hier nog niet voorbij zien komen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

---

Mijn ontvanger staat ingesteld dat deze meteen naar de laatst gekeken zender gaat, kortom hier nog niet voorbij zien komen.

Dat is hier ook het geval. Toch regelmatig die melding...

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap de verwarring zeker. Ik zal jullie feedback terugkoppelen!

• Topper
  • November 13, 2025

Wij hebben deze melding nu, en niks werkt meer. Tips?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 23, 2025

Dat is na Een update begonnen ik weet niet meer van welke en naar welke versie ook de hdr formats zorgen nog steeds voor wazig beeld youtube zie ik op streams altijd wel dingen dubbel of ‘ghosting’

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd ​@Forthenite, al vermoed ik niet dat dit direct samenhangt met deze melding. Mochten de problemen aanhouden dan kan je het beste even een nieuw topic aanmaken!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 24, 2025

maar wat is het oordeel over de dingen klaar zetten? en hangt zeker wel samen, die box is gewoon een aanfluiting naar mijn mening! en kost nog geld ook

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Deze melding is een stukje wachtverzachting. Alexandra heeft het hier al goed uitgelegd.

Hi allen, ik ben verder in deze melding gedoken.

Wees gerust: het is geen melding die aangeeft dat er iets aan de hand is. Je moet het zien als een melding die even tevoorschijn komt als er nog iets afgerond of afgesloten moet worden op de TV+ Box. Het vertelt je eigenlijk dat de box nog even bezig is met iets. Dat kan bij normaal opstarten gebeuren maar ook in zulke situaties: 

Soms sluit je een app af en niks aan de hand en de andere keer krijg je die melding.
Zit bij mij ook geen regelmaat in, En zijn ook geen vaste apps die het hebben

Dus bijvoorbeeld, als een app niet helemaal netjes afsluit, of de TV+ Box even nodig heeft om terug te gaan van een app naar TV+ en dit iets langer duurt. 

Verder vernieuwt het ook de gids en de opnamelijsten.