Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent de melding "KPN+ Moment we zetten alles op een rij?"

• November 8, 2025
  • 10 reacties
  • 135 keer bekeken

Als ik de tv inschakel krijg ik iedere keer het volgende te zien. KPN+ Moment we zetten alles op een rij

Wat is dit?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen, ik ben verder in deze melding gedoken.

Wees gerust: het is geen melding die aangeeft dat er iets aan de hand is. Je moet het zien als een melding die even tevoorschijn komt als er nog iets afgerond of afgesloten moet worden op de TV+ Box. Het vertelt je eigenlijk dat de box nog even bezig is met iets. Dat kan bij normaal opstarten gebeuren maar ook in zulke situaties: 

Soms sluit je een app af en niks aan de hand en de andere keer krijg je die melding.
Zit bij mij ook geen regelmaat in, En zijn ook geen vaste apps die het hebben

Dus bijvoorbeeld, als een app niet helemaal netjes afsluit, of de TV+ Box even nodig heeft om terug te gaan van een app naar TV+ en dit iets langer duurt. 

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@wenm54 

Wat een goed vraag, en het antwoord op je vraag is:

De melding "KPN TV+ Moment we zetten alles op een rij" betekent dat de KPN tv-ontvanger een software-update of een andere synchronisatie- of opstartprocedure uitvoert.
Dit kan gebeuren na een nieuwe installatie, een storing, of als er een update voor de ontvanger beschikbaar is.

Meestal is het een tijdelijk proces en moet je even wachten.
Als het te lang duurt, kun je de tv-ontvanger opnieuw opstarten. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

De melding "KPN TV+ Moment we zetten alles op een rij" betekent ...

Dit lijkt een citaat? ​@Michel.uit.Arnhem heb je een bron hiervoor?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De melding "KPN TV+ Moment we zetten alles op een rij" betekent ...

Dit lijkt een citaat? ​@Michel.uit.Arnhem heb je een bron hiervoor?

Hoi ​@Arjan van B 

Dit is geen citaat, maar gewoon een antwoord op de vraag van de TS ​@wenm54 .
Het is ook gewoon een antwoord vanuit KPN, want als je de getoonde melding goed leest kun je al opmaken wat daarmee bedoelt wordt, en is mijn antwoord alleen te bevestiging.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Als ik een geïnstalleerde app afsluit krijg ik deze melding altijd, al maanden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@wenm54, ik hoop dat de melding iets duidelijker geworden is door de uitleg van Michel!

Gebeurt het wel heel vaak, ik lees dat je dagelijks deze melding te zien krijgt, herstart dan eerst je TV+ box. Ik ben benieuwd of het daarna niet bij elke keer opstarten tevoorschijn komt. Voor jou geldt hetzelfde ​@DX11.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Als ik een geïnstalleerde app afsluit krijg ik deze melding altijd, al maanden.

Dit hebben wij ook. Na sluiten videoland ed komt die melding

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Hoi ​@wenm54, ik hoop dat de melding iets duidelijker geworden is door de uitleg van Michel!

Gebeurt het wel heel vaak, ik lees dat je dagelijks deze melding te zien krijgt, herstart dan eerst je TV+ box. Ik ben benieuwd of het daarna niet bij elke keer opstarten tevoorschijn komt. Voor jou geldt hetzelfde ​@DX11.

Wij hebben dit probleem ook. Zelfs na herstart van de tv box blijft het.(Spanningsvrij gemaakt)

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • November 11, 2025

Hier ook.

Soms sluit je een app af en niks aan de hand en de andere keer krijg je die melding.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Start de KPN TV+ Box launcher (de app waarmee je de KPN TV+ Box bedient) ook wel eens spontaan opnieuw op bij jullie? Starten jullie de apps vanuit het startscherm, of vanuit het apps-scherm, of met een knop op de afstandsbediening?

Ik vermoed dat deze tekst vast onderdeel is van het opstartscherm van de KPN TV+ launcher. (Dat je ‘m ook krijgt als je opstart vanuit de niet-ecostand. En dus niks met updates of storingen te maken heeft.) En dus: het lijkt dat de KPN TV+ launcher op een of andere manier helemaal afgesloten was.

Ik weet niet óf dat een probleem is. Ik neem aan dat jullie geen andere launchers geïnstalleerd hebben. (Als dat al kan zonder dat zoiets de KPN TV+ launcher dan compleet vervangt.) Maar misschien sluit Android TV de launcher ook wel af als een andere “gewone” app veel geheugen nodig heeft? Misschien als die andere app langdurig gebruikt is? Of misschien als de andere app heel andere beeldscherminstellingen gebruikt? (Dan zou het altijd gebeuren, maar dat is niet zo, lees ik.)

Of zou de KPN TV+ launcher terwijl die in de achtergrond bleef draaien vastgelopen zijn? Of vastlopen op het moment dat je teruggaat naar de launcher? Zou er een stream zijn blijven lopen? Gebeurt het misschien altijd als het middernacht geweest is? Is internet stabiel? 🤓

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, ik ben verder in deze melding gedoken.

Wees gerust: het is geen melding die aangeeft dat er iets aan de hand is. Je moet het zien als een melding die even tevoorschijn komt als er nog iets afgerond of afgesloten moet worden op de TV+ Box. Het vertelt je eigenlijk dat de box nog even bezig is met iets. Dat kan bij normaal opstarten gebeuren maar ook in zulke situaties: 

Dus bijvoorbeeld, als een app niet helemaal netjes afsluit, of de TV+ Box even nodig heeft om terug te gaan van een app naar TV+ en dit iets langer duurt.