Skip to main content
Beantwoord

Wat doet de de instelling KPN TV+ bij de instellingen voor Toegankelijkheid?

• June 18, 2025
  • 23 reacties
  • 189 keer bekeken

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Wat is de betekenis van de instelling KPN TV+ bij de instellingen voor Toegankelijkheid in de KPN TV+ Box?
Je kan hem alleen maar aan- of uitzetten.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@BasT ,

Volgens het artikel in de kennisbank heeft die knop geen directe functie. Je hebt er dus niets aan.

23 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Goede vraag. Volgens mij doet dié instelling... helemaal niets.

En. Op je foto zie ik het menu blauw. Op mijne is die echter donkergrijs. Waar stel je die menu kleur in op de DIW7022?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • June 18, 2025

@PeterG Ik heb geen flauw idee, waar je de kleur kan instellen.
Deze box zit nog vol (onverklaarbare) geheimen.😉

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • June 19, 2025

@PeterG Bij mij is het ook grijs hoor. Dat het blauw is, komt door de foto.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Hallo ​@BasT ,

Volgens het artikel in de kennisbank heeft die knop geen directe functie. Je hebt er dus niets aan.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Bij mij staat die instelling op ‘Uit'. Maar als ik kies voor ‘Inschakelen’ en dan de tekst/uitleg lees, dan laat ik hem lekker uit. De tekst is:

KPN TV+ gebruiken? KPN TV+ kan alle tekst registreren die je typt, behalve wachtwoorden. Dit omvat ook persoonsgegevens zoals creditcardnummers.

Ik vind trouwens die laatste zin niet duidelijk (genoeg). Wordt daarmee bedoeld dat ook persoonsgegevens geregistreerd kunnen worden, of juist niet?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

En vaag dat je niets kunt configureren als je toch kiest voor ‘Inschakelen’. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

En natuurlijk vreemd dat die instelling bij de ene gebruiker op Aan staat, en bij de andere gebruiker op Uit.

Ik ben benieuwd naar de uitleg hierover van kpn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

Maakt dus niets uit hoe die knop staat. In het artikel op de kennisbank staan de knoppen beschreven die wel een betekenis hebben. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • June 19, 2025

@Katana321 Ik had hem ingeschakeld om het voorbeeld wat duidelijker te maken
Hij staat gewoon op uit hoor.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Maakt dus niets uit hoe die knop staat. In het artikel op de kennisbank staan de knoppen beschreven die wel een betekenis hebben. 

Jij weet heel zeker dat, als die instelling op Aan staat, door TV+ niet door jou getypte tekst wordt geregistreerd? Want dat is wel de mededeling die voorbij komt bij aanzetten.

En als je dat zeker weet, heb je hierover van kpn een bevestiging gekregen dat dat zo is?

En als jouw antwoorden op mijn 2 vragen 2 keer Ja is, dan mag kpn deze instelling heel snel weghalen wat mij betreft.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 19, 2025

Nee ​@Katana321 ,

Ik ga alleen uit van het kennisbankartikel. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Nee ​@Katana321 ,

Ik ga alleen uit van het kennisbankartikel. 

Maar, dat die instelling daarin niet genoemd/uitgelegd wordt, betekent toch niet dat die instelling niets zou doen? Ik ben dan ook heel benieuwd naar de reactie van een moderator.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 19, 2025

Goedemiddag ​@BasT, bedankt voor je bericht en welkom hier op de Community :)
Mooi om te zien dat er al een levendige 'discussie' is ontstaan over de functie van deze instelling! ​@Noordzee haalde het desbetreffende artikel van onze Kennisbank al aan en ik kan niet anders dan me hier bij aansluiten. Voor de zekerheid heb ik dit ook nog even intern nagevraagd maar dit is eigenlijk niks meer dan een 'overblijfsel' en heeft verder dus ook geen functie! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

Voor de zekerheid heb ik dit ook nog even intern nagevraagd maar dit is eigenlijk niks meer dan een 'overblijfsel' en heeft verder dus ook geen functie! 

Dus: hup, meteen dat kennisbankartikel even uitbreiden?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

Dus: hup, meteen dat kennisbankartikel even uitbreiden?

Mee eens. Want dat voorkomt van die 'levendige discussies'...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 22, 2025

Ik heb een regeltje toegevoegd in het Kennisbank artikel onder de afbeelding waar de KPN TV+ service zichtbaar is.

• June 22, 2025

Hmm en ik nog denken dat het te maken had of een klant wel de DIW7022 gebruikt maar zonder TV abonnement dus enkel als Streambox. De uitleg dat het een overblijfsel is roept bij mij meer vraagtekens op een overblijfsel waarvan? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

---

De uitleg dat het een overblijfsel is roept bij mij meer vraagtekens op een overblijfsel waarvan? 

Ja, ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig...

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Helper
  • June 22, 2025

Is het niet handiger, deze keuze uit het menu te verwijderen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

Deze service is nodig om bovenstaande actie te kunnen uitvoeren, of de KPN Box het gebruikt moet de TV-team een antwoord geven.

• June 22, 2025

Deze service is nodig om bovenstaande actie te kunnen uitvoeren, of de KPN Box het gebruikt moet de TV-team een antwoord geven.

Blijkens de reactie Jan van KPN wordt dit dus niet gebruikt. En gelet op de reactie van Katana321 en de TS zijn deze opties niet beschikbaar dus deel ik wat BasT schrijft gewoon  uit dat menu verwijderen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

@Rowi. De 1ste en 2de is zeker in gebruik. Om b.v. na opstarten direct met een TV zender te starten en om de afstandsbediening aan te passen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De uitleg dat het een overblijfsel is roept bij mij meer vraagtekens op een overblijfsel waarvan? 

Overblijfsel van de implementatie van de TalkBack feature. Hoe het precies in elkaar weet ik niet, want ik ben niet een van de developers, maar de service bleek daar uiteindelijk niet voor nodig. Het is echter meer werk dan het de moeite waard is om het er weer uit te slopen. Dus we laten het lekker zo.