Skip to main content
Vraag

Wat heb ik nodig om een derde tv bij KPN te gebruiken?

• June 11, 2026
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik overweeg een derde TV aan te schaffen.  Op dit moment heb ik eentje in de woonkamer met KPN box.  Ook hebben mijn ouders eentje op de zolder met KPN box.  De router staat beneden in de woonkamer.  

Ik heb een superwifi punt op zolder voor de ouders en een superwifi punt op de slaapkamer voor mijn zoon bij zijn PC.

De derde TV zou op de eerste verdieping komen in een slaapkamer.  Kan iemand mij laten weten wat ik met KPN moet regelen hiervoor?  Moet ik alleen doorgeven dat ik een TV extra heb en ontvang ik dan een extra KPN box ? (waarvoor ik uiteraard extra betaal elke maand).  Heb ik ook iets nodig voor de internet connectie in de slaapkamer? Nog een superwifi punt misschien?  Sorry, ik snap hier weinig van.

Ik kan namelijk nergens online mijn abonnement bekijken of aanpassen.  Ik wordt steeds weer uitgelogd.  Heel vervelend.

Bedankt alvast voor enige reacties.

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hoi ​@It'sMe79 
 Je kunt je abonnement in de app MijnKPN veranderen of via de website kpn.com
Ook kun je een belafspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 11, 2026

Beste ​@It'sMe79 je kunt het op 2 manieren oplossen:

1. via MijnKPN een extra tv-decoder bestellen, kost geld of
  2.  een KPN tv-app gebruiken als de tv daar geschikt voor is, dat is gratis.

Succes met je beslissing.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@It'sMe79 ,

Je kunt in eerste instantie proberen of:

• Je goede WiFi hebt in die slaapkamer
  • Nagaan of de aan te schaffen TV geschikt is voor de KPN TV+-app of de oudere iTV-app. 

In dat geval hoef je nu namelijk niet persé een extra ontvanger erbij te nemen. 

De oudere app:

Een extra TV-ontvanger erbij huren kan later altijd nog via de MijnKPN(-app) of via de klantenservice. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Handiger is een televisie die geschikt is voor de app. Hoef je geen extra ontvanger te huren à € 6 per maand. 

Meest geschikt met OS Android-TV danwel Google-TV. 

Wil je toch een extra ontvanger dan kun je het aantal met 1 verhogen in MijnKPN