Skip to main content
Beantwoord

Wat is de afweging bij de invulling van de erotische zenderpakketten en Belgische commerciële zenders

• April 3, 2026
  • 9 reacties
  • 119 keer bekeken

jandhaenens
Topper

Waarom zijn er wel gratis hetero seks zenders maar geen homo zenders? Ik, als homo, heb geen behoefte aan hetero seks zenders. Niet echt klantvriendelijk. 

Beste antwoord door Noordzee

Waarom zijn er zoveel extra commerciële zenders van diverse landen. Waarom niet van België?? 

Geen enkele Nederlandse provider geeft die zenders door. De reden hiervoor is dat op deze zenders programma’s worden uitgezonden waarvan de rechten in Nederland bij andere zenders liggen. 

Dit geldt verder ook voor bv de Britse ITV-zenders. 

Aanvulling omdat er nu twee topics zijn samengevoegd:

Waarom zijn er wel gratis hetero seks zenders maar geen homo zenders? Ik, als homo, heb geen behoefte aan hetero seks zenders. Niet echt klantvriendelijk. 

Zo’n homozender is gericht op een beperkt deel van het klantenbestand. Die zenders zitten dan ook in een speciaal pakket:    https://www.kpn.com/entertainment/gay-tv

Net als bv het Duitse pakket, het Turks pakket en het Hindi-pakket.

9 reacties

jandhaenens
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • April 3, 2026

Waarom zijn er zoveel extra commerciële zenders van diverse landen. Waarom niet van België?? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 3, 2026

Beste ​@jandhaenens als je kanaal 651 en 652 bedoelt in het basispakket, zou ik dat eerder promotiefilms noemen i.p.v. echte gratis zenders 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

Dat zijn zenders voor seksuele voorlichting, oftewel 'hoe maak je een baby'. Ze krijgen subsidie om voor meer toekomstige pensioenbetalers te zorgen. Omdat homo's geen baby's kunnen maken, krijgen zij deze zenders niet gratis.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2026

Beste ​@jandhaenens als je kanaal 651 en 652 bedoelt in het basispakket, zou ik dat eerder promotiefilms noemen i.p.v. echte gratis zenders 

Ook dat soort zenders horen wat mij betreft niet in een Basispakket thuis. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@jandhaenens welkom op de KPN Community. Ik zag dat je enkele (dubbele) topics had geplaatst. Ik heb er één gesloten en twee samengevoegd met het oog op de overzichtelijkheid. Lees nog even onze huisregels. Veel plezier op de Community!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 3, 2026

Geen enkele Nederlandse provider geeft die zenders door. De reden hiervoor is dat op deze zenders programma’s worden uitgezonden waarvan de rechten in Nederland bij andere zenders liggen. 

Dit geldt verder ook voor bv de Britse ITV-zenders. 

Aanvulling omdat er nu twee topics zijn samengevoegd:

Zo’n homozender is gericht op een beperkt deel van het klantenbestand. Die zenders zitten dan ook in een speciaal pakket:    https://www.kpn.com/entertainment/gay-tv

Net als bv het Duitse pakket, het Turks pakket en het Hindi-pakket.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2026

Hoi ​@jandhaenens welkom op de KPN Community. Ik zag dat je enkele (dubbele) topics had geplaatst. Ik heb er één gesloten en twee samengevoegd met het oog op de overzichtelijkheid. Lees nog even onze huisregels. Veel plezier op de Community!

Ik vond het hele andere vragen, maar OK: het antwoord op het samengevoegde topic staat hier nu ook boven. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Ik zie alleen commerciële zenders die op Nederland zijn gericht. Geen Vlaamse, Waalse, Britse, Duitse.

En die Belgische willen dat ook helemaal niet in verband met de extra kosten voor Buma/Stemra. Zij hebben dan ook niks aan de reclames van Delhaize want wij kopen daar niet. 

Via VTM.be kun je gratis deels de zenders live zien. Met een eveneens gratis dpg account. Maar alleen op een laptop!

Weet je het bestaan van…

https://www.kpn.com/entertainment/gay-tv

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • April 3, 2026

De twee zenders in het pluspakket (die voor veel mensen gratis is) zijn ook hetero. Dus er is geen manier om gay materiaal te krijgen zonder het letterlijk op je factuur te hebben. (behalve natuurlijk de duizenden websites)