Sinds de uitrol van de nieuwe NPO app (ergens vorig jaar?) kunnen we niets meer kijken via die app. Opstarten van de app lukt wel, maar als we iets gaan kijken, dan loopt het binnen een paar minuten vast. Gewoon tv kijken en via Netflix kijken werkt wel goed. Mijn vermoeden is dat het ligt aan de draadloze verbinding. Wij maken gebruik van hele oude stroomnet netwerkadapters MT2360.
Om de verbinding proberen te verbeteren, heb ik de MT2360’s vervangen door een TP-Link AC750 WI-FI Range Extender die direct in verbinding staan met de Experia Box V10. Op deze manier konden we gisteren gewoon tv kijken, Netflix kijken en ook kijken via de NPO app. Wel kwam er af en toe een blauw venster met foutmelding stb-nmc-400 in het menu, dat ik gewoon kon ‘wegklikken’ door een andere app te selecteren in het menu). Vandaag werkte het echter helemaal niet. Zelfs gewoon tv kijken wilde niet.
Opnieuw opstarten van Experia Box en TV-kastje heeft overigens ook niets geholpen.
Bovenstaande draadloze verbindingen werken dus niet afdoende. En een kabel leggen zie ik niet als mooie optie. Op welke manier is de draadloze verbinding goed te krijgen? Als KPN Superwifi een oplossing is: wat is hier anders aan dan de wifi-repeater die ik al geprobeerd heb? En hoe zou de situatie zijn met KPN TV+?
De afstand tussen de meterkast waar de Experia Box staat en de TV is overigens ongeveer 6 meter, beiden op de begane grond, met slechts één muur ertussen.
Ik ben benieuwd naar jullie tips.