Skip to main content
Beantwoord

Wat is de KPN Box code voor de universele afstandsbediening?

• April 11, 2025
  • 34 reacties
  • 321 keer bekeken

Mijn universele kan de kpn box niet koppelen. Het programma vraagt om een code. Waar vind ik die?

Beste antwoord door PeterG

De enige die je als tweede kunt aanmelden is deze: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Die is zodanig geprogrammeerd dat ie de eerste (witte) niet overschrijft / vervangt.

Er is geen andere 'tweede’ mogelijk. Als eerste werkt ook alleen de witte kpn afstandsbediening.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

34 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

Welke kpn ontvanger heb je? En welke afstandsbediening? Overigens werkt het meestal niet met een "universele" afstandsbediening. 

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Ik heb de kpn+ box en een nevo afstandsbediening. De app kent wel de kpnbox, maar na 9 pogingen kan het niet koppelen. Vraagt om een code 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

De kpn tv+ box werkt alleen met een afstandsbediening die Android-TV  (besturingssysteem) ondersteunt. 

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

De One for All Smart Control Pro is een universele afstandsbediening waarmee je eenvoudig tot wel 6 apparaten bedient. Deze afstandsbediening met volledige achtergrondverlichting stel je eenvoudig in via de gratis My Nevo-app. Hij is bovendien niet alleen compatibel met televisies, maar ook met dvd- en Blu-ray-spelers, soundbars, game consoles en streamingapparaten. En wat dacht je van stembediening voor Android en Google TV? Houd gewoon de spraaktoets ingedrukt en spreek in de afstandsbediening om naar specifieke content te zoeken. Met 4 handige sneltoetsen ga je bovendien supersnel naar je favoriete streamingdiensten. Handig!

wil toch zeggen Android? Of lees ik het fout 

• April 12, 2025

wil toch zeggen Android? Of lees ik het fout 

Maar niet alle Android apparaten hebben dezelfde manier van koppelen met een afstandsbediening. Verschillende fabrikanten hebben allemaal hun eigen implementatie. 

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

Eigenlijk kan het met een app vd afstandsbediening, heb alles heel simpel kunnen koppelen. De app kent ook oa KPNbox, probeert dan 9 codes maar kan niet koppelen 

• April 12, 2025

Eigenlijk kan het met een app vd afstandsbediening, heb alles heel simpel kunnen koppelen. De app kent ook oa KPNbox, probeert dan 9 codes maar kan niet koppelen 

Die codes slaan waarschijnlijk op infrarood bediening dus de eerdere tv ontvangers van KPN. Staat er een  specifiek model vermeld bij die box dus DIW7022?

Stem bediening middels Android/GoogleTV is toch iets anders dan met knoppen van een  fysieke afstandsbediening. Er zijn bij mijn weten geen universele afstandsbedieningen die via Bluetooth de DIW7022 kunnen bedienen, dat heeft verder weinig met AndroidTV te maken. 

Mogelijk helpt onderstaande procedure.

To use the voice function on your TV you will need to pair it with the Smart Control Pro over Bluetooth. To do this, follow the Add a Device feature on the App and select Streaming Device and then Google TV. Once you have paired the Smart Control Pro with your TV hold down the Menu/Mic button and speak into the hole in the top center of the Smart Control Pro.

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

Idd DIW7022,  wil dat zeggen dat ik er alleen 1 KPN afstandsbediening aan kan koppelen?

;(

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

Het modell staat niet vermeld in de installatie app, alleen dat het 9 kon codes checkt

• April 12, 2025

Idd DIW7022,  wil dat zeggen dat ik er alleen 1 KPN afstandsbediening aan kan koppelen?

;(

Ik bedoelde staat dit model genoemd in het Nevo lijstje? Normaliter kan er hoe dan ook maar 1 afstandsbediening tegelijk gepaird zijn. 

Ik lees net je tweede bericht, deze afstandsbediening werkt dan waarschijnlijk alleen met de eerdere ontvangers zoals de vip5202 en ouder dus boxen die nog infrarood ondersteunen.

Voor de Voice Control zou je de aanvulling in mijn eerdere bericht kunnen proberen.

• April 12, 2025

Staat de Google Chromecast in het lijstje? Probeer die eens.

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

Nee helaas niet

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

Bijna! Heb wel zoiets

• April 12, 2025

Bijna! Heb wel zoiets

Waar is dit een reactie op?

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

@Rowi. de afstandsbediening werkt met Bluetooth 

• Auteur
  • Topper
  • April 12, 2025

@Marlon92 ik heb idd een cast op de afstandsbediening app, maar daar kom ik (nog) niet uit

• April 12, 2025

@Rowi. de afstandsbediening werkt met Bluetooth 

Dat deze afstandsbediening bluetooth (BLE) ondersteund zegt helaas niets. De makers hiervan moeten vanuit KPN de gebruikte codes krijgen en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

@Marlon92 ik heb idd een cast op de afstandsbediening app, maar daar kom ik (nog) niet uit

Er wordt de mediaspeler van Google bedoeld.

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Contact gehad met kpn: ze hebben er bewust voor gekozen dat er slecht 1 Bluetooth afstandsbediening op de setup kast kan. 😤 

had ik geweten dat een nieuwere setup een slechtere keuze was had ik het niet gedaan

• April 14, 2025

Contact gehad met kpn: ze hebben er bewust voor gekozen dat er slecht 1 Bluetooth afstandsbediening op de setup kast kan.

Dat is niet het hele verhaal. De witte meegeleverde afstandsbediening, daarvan kan er maar 1 gekoppeld worden. 

Wil je een 2de afstandsbediening? Dan kan je deze kopen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

En dan werkt die gewoon naast de witte afstandsbediening. Ik denk dat je zelfs wel 2 of 3 van die zwarte afstandsbedieningen kan koppelen als je wilt. Maar dat weet ik niet zeker.

KPN ondersteund geen andere afstandsbedieningen. En een code kan KPN niet voor zorgen. De fabrikant van jouw afstandsbediening moet voor een code zorgen. Niet KPN. 

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Ik wil een universele, tevens voor soundbar , blu-ray,  tv 

, app en internet kunnen koppelen. De medewerker zei dat er slechts 1 Bluetooth afstandsbediening tegelijk gekoppeld kan worden, ik wil de universele als 2e

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 14, 2025

De enige die je als tweede kunt aanmelden is deze: 

Die is zodanig geprogrammeerd dat ie de eerste (witte) niet overschrijft / vervangt.

Er is geen andere 'tweede’ mogelijk. Als eerste werkt ook alleen de witte kpn afstandsbediening.

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Jammer, iemand een oude setup box over?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2025

Jammer, iemand een oude setup box over?

Die zal sowieso niet geactiveerd worden op jouw abonnement. Je hebt nu TV+ en niet meer ITV.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 14, 2025

Goedemiddag ​@Gibby , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Zie dat je al veel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en ik kan daar verder eigenlijk weinig meer aan toevoegen! 

Contact gehad met kpn: ze hebben er bewust voor gekozen dat er slecht 1 Bluetooth afstandsbediening op de setup kast kan. 😤 

had ik geweten dat een nieuwere setup een slechtere keuze was had ik het niet gedaan

Daar kan ik me echt alles bij voorstellen alleen is het ook een beetje mosterd na de maaltijd in dit geval. Hopelijk weet je in ieder geval wel waar je nu aan toe bent!

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Voelt als 1 stap naar voren en 2 terug.  Heb reuma en kan het beste met de universele uit de voeten.

om je een voorbeeld te geven ​@Jan van KPN > ik heb in dit stukje tekst ong 6 typos moeten verbeteren voor het goed was