Skip to main content
Beantwoord

Wat is de KPN Box code voor de universele afstandsbediening?

• April 11, 2025
  • 34 reacties
  • 321 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

34 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2025

Heb je een smart-tv van Samsung of LG. Of een met Android-TV of Google-TV?

Dan kun je de KPN TV+ app downloaden. Als je de tv kun bedienen met die One for All dan kan je daarmee de app bedienen.

Overigens zie ik qua knoppen indeling niet veel verschil tussen de witte kpn en die OfA.

Misschien is het voor jouw toch makkelijker om die afstandsbediening via de webshop te gebruiken. Bevalt dat niet dan kun je die binnen 14 dagen retourneren en krijg je je geld terug.

Zie https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/pages/klantenservice/ .

• April 14, 2025

KPN ondersteund geen andere afstandsbedieningen. En een code kan KPN niet voor zorgen. De fabrikant van jouw afstandsbediening moet voor een code zorgen. Niet KPN. 

Als opdrachtgever van de DIW kan KPN als daar om verzocht wordt wel degelijk de nodige informatie verstrekken. Uiteindelijk is dat ook gedaan met de maker van de Comfort+ afstandsbediening.

De fabrikant die de one for all afstandsbedieningen maakt zal ook de IR codes hebben gekregen. 

Terzijde de DIW moet toch net als andere Googletv boxen gewoon via HDMI aangestuurd kunnen worden? Ik kan in ieder geval mijn GoogleTV streamer gewoon bedienen met de Samsung afstandsbediening. Als dat met deze box niet kan is dat wel een gemis. Dat is waarschijnlijk wel genoemd in het topic betreffende de introductie van deze box.

• April 14, 2025

KPN ondersteund geen andere afstandsbedieningen. En een code kan KPN niet voor zorgen. De fabrikant van jouw afstandsbediening moet voor een code zorgen. Niet KPN. 

Als opdrachtgever van de DIW kan KPN als daar om verzocht wordt wel degelijk de nodige informatie verstrekken.

Ja, nodige informatie. Die kan de maker van een universele afstandsbediening aan KPN vragen. Ik denk niet dat KPN die informatie geeft. Maar als KPN die informatie geeft, dan kan de maker van die universele afstandsbediening daarmee een code "maken".

Uiteindelijk is dat ook gedaan met de maker van de Comfort+ afstandsbediening.

KPN is gewoon zelf de opdrachtgever. Dus die heeft zelf aan die fabrikant verteld hoe die moet werken.

De fabrikant die de one for all afstandsbedieningen maakt zal ook de IR codes hebben gekregen. 

Nee. Dat heeft de fabrikant gewoon zelf uitgepuzzelt. Bij IR is dat niet zo moeilijk. Je kunt met de juiste apparatuur gewoon mee "luisteren" wat de KPN afstandsbediening doet bij elke toets. En dat kan je dan namaken. Gebruikers kunnen dat volgens mij ook zelf doen voor hun apparatuur als de fabrikant het nog niet gedaan heeft.

Maar bij bluetooth is dat veel moeilijker denk ik. Het zou wel eens kunnen wezen dat het signaal daarbij versleuteld is. Dan kan je dus niet achterhalen hoe het werkt.

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

De box is bewust zo gemaakt dat het slechts 1 Bluetooth afstandsbediening accepteert. Een bewuste keuze van KPN. aldus een medewerker “kan niet anders”

onzin! Mijn hoofdtelefoon kan op 3 apparaten.

is gewoon onwil

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

@PeterG heb een Samsung smart tv

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Ik lig veel op bed in de woonkamer, wil mijn nachtkastje niet vol afstandsbedieningen, maar 1 eigen universele bij bed. Was nooit een probleem. Idioot dat dat met moderner apparaat niet kan.

te zot voor woorden

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2025

@PeterG heb een Samsung smart tv

De KPN TV app in een Samsung kun je met de Samsung afstandsbediening bedienen. Dus als je de tv ook met die universele kunt bedienen dan werkt dat dus ook voor de app.

Gratis Samsung account nodig voor de Samsung app store. Om KPN TV uit te downloaden. 

Maar dan zou dat ook voor de HDMI CEC bediening van de DIW7022 moeten zijn.

Je bedient dus de tv met de Samsung codes. En die geeft ze weer door aan de ontvanger. Geen kpn instelling van de universele nodig.

Ik bedien de ontvanger DIW7022 met de afstandsbediening van m'n Samsung televisie! Als de universele dus de Samsung kan bedienen....

• April 14, 2025

De box is bewust zo gemaakt dat het slechts 1 Bluetooth afstandsbediening accepteert. Een bewuste keuze van KPN. aldus een medewerker “kan niet anders”

onzin! Mijn hoofdtelefoon kan op 3 apparaten.

is gewoon onwil

Maar ook jouw hoofdtelefoon kan maar met 1 apparaat tegelijk zijn verbonden anders zou je drie soorten geluid doorelkaar heen kunnen horen. 

Een tv ontvanger moet natuurlijk maar naar 1 afstandsbediening luisteren anders dan kijk jij naar kanaal A en een  huisgenoot zet met een tweede afstandsbediening de ontvanger op kanaal B.

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

@Rowi.klopt maar hoef niet eerst bij 1 device uit te loggen, pakt feilloos 2 of derde device.

🤔 soms ook als ik het niet zo bedoel 😂