Skip to main content

Aangezien ik glasvezel heb kijk ik naar 661, 662 enz. Mijn vraag is wat het voordeel is t.o.v. kijken naar 1, 2 enz.  Dat vraag ik omdat vanaf het modem (V10A)  een UTP kabel loopt naar de KPN ontvanger. Wordt daardoor het eventuele voordeel van glasvezel niet teniet gedaan? 

@Vikash van KPN heeft deze vraag eens beantwoord met: De HD glas zenders hebben een hogere bitrate dan de reguliere zenders voor een beter beeld. Hoe hoger de bitrate, hoe meer informatie er kan worden verzonden en ontvangen. Hierdoor is in theorie het beeld iets scheper. In de praktijk hangt het vooral van de televisie af in hoeverre dit zichtbaar is.

Wat betreft de utp kabel. Dat is de beste manier om het aangesloten te hebben. Via glasvezel komt je signaal binnen. In huis verbind je je apparaten met utp kabel. Goede utp kabels kunnen 1000mb, en sommige zelfs 10.000mb doorheen. Een snelheid die de meeste apparaten bij lange na niet nodig hebben. Dus er word niets teniet gedaan.

Dank voor je antwoord. Zal toch eens kijken of ik verschil kan zien tussen 661 en 1. 

Dank voor je antwoord. Zal toch eens kijken of ik verschil kan zien tussen 661 en 1. 

Als je tv goed is afgesteld, kan je zeker het verschil zien.

Als je je abonnement omzet naar KPN tv+ (als je contractvrij bent), dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dan zit (zoals het hoort) de beste kanalen op 1 - 10.

Hi ​@Roef, we denken in de community graag met je mee zoals je ziet! Ik hoop dat je uit de voeten kunt met de tips die hierboven gedeeld zijn. Als je nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

Reageer