Skip to main content

Goedendag,

Ik ben van zins om een nieuwe tv te kopen. Moet ik dan de huidige kpn tvbox opnieuw via een installatie te installeren? Of gewoon hdmi kabel aansluiten en verder niks. Wie heeft daar ervaringen mee?

Alvast bedankt, groet, Hans

Je kunt je STB van KPN gewoon weer aansluiten op een HDMI-aansluiting op je nieuwe TV-toestel @HansVHG 

Alleen de afstandsbediening van de STB even opnieuw koppelen aan je nieuwe TV.


Dag @HansVHG er hoeft niets opnieuw geïnstalleerd te worden.  Hdmi kabel er in en klaar is Kees. 


 

Alleen de afstandsbediening van de STB even opnieuw koppelen aan je nieuwe TV.

Dat hoeft niet bij TV+
Dat gaat via HDMI CEC


Bedankt voor alle reacties, duidelijk.


Dat hoeft niet bij TV+
Dat gaat via HDMI CEC

Je moet de afstandsbediening toch wel afstemmen op de nieuwe televisie? (Tenzij het toevallig hetzelfde merk is met toevallig ook nog dezelfde infraroodcodes.)

Dat is nodig om volume, mute en bron met de KPN afstandsbediening te regelen op die televisie, wat niet via HDMI CEC gaat maar via infrarood direct naar je televisie (lampje brandt dan rood ipv. groen zoals voor de andere knoppen). Inschakelen/uitschakelen gaat wel via HDMI CEC (als dat in zowel TV+ Box als de televisie aanstaat).


Dat hoeft niet bij TV+
Dat gaat via HDMI CEC

Je moet de afstandsbediening toch wel afstemmen op de nieuwe televisie? (Tenzij het toevallig hetzelfde merk is met toevallig ook nog dezelfde infraroodcodes.)

Dat is nodig om volume, mute en bron met de KPN afstandsbediening te regelen op die televisie, wat niet via HDMI CEC gaat. Inschakelen/uitschakelen gaat wel via HDMI CEC (als dat in zowel TV+ Box als de televisie aanstaat).

Lijkt mij ook

 


En mocht je instellingen hebben veranderd die normaal op automatisch staan (zoals bij geavanceerde beeldinstellingen, geluidsinstellingen (inclusief vertraging) of geavanceerde geluidsinstellingen), dan moet je dat natuurlijk ook weer even proberen. En als je in je oude televisie (en de TV+ Box) HDMI CEC had aangezet, dan moet dan in je nieuwe misschien ook nog.