Skip to main content

Op de camping momenteel Digitenne met extra zenderpakketten en ben toe aan vervanging van de tv. 

Dient zich het volgende probleem aan: 

Met vrijwel enkel smart-tv's te kunnen kopen, schijnt dan via de KPNitv app niet alle  zenderpakketten bekeken kunnen worden. 

Is dit op een of andere manier te omzeilen? 

Waar moet ik met de aanschaf van een tv op gaan letten?

Dank voor het meedenken. 

 

 

In principe kan je elke tv gebruiken.

Kijk naar het beste formaat wat je kan plaatsen. 

 

KPN app op de tv kan je alleen gebruiken in je eigen thuisnetwerk.

 

Je kan wel een CI+ kaart van Digitenne gebruiken en die mogelijkheid hebben volgens mij alle tv's tegenwoordig. 


Dank je wel voor deze tip. Ik ga de mogelijkheden van een Digitenne C1 insteekkaart onderzoeken en is het fijn dat ik bij de aanschaf van een nieuwe tv in principe alleen met de mogelijkheid van het plaatsen van zo'n kaart rekening moet houden. 

 


Hallo @Geetje Ezo ,

Ik adviseer je om voor Digitenne een TV te kopen die de insteekkaart ondersteunt. 

 

In welke tv's werkt de insteekkaart?

De insteekkaart werkt alleen op een tv:

  • met een ingebouwde DVB-T2 tuner

  • die geschikt is voor H.265 High Efficiency Video Coding (HEVC)

  • met een CI+ingang

Ook is het handig als de TV nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de bijgeleverde Funke V6 antenne aan te sluiten op je TV. Heeft je TV geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. KPN levert ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact steekt.

Kijk in de handleiding van je tv of je tv geschikt is. Of zoek online naar de specificaties (technische kenmerken) van je tv.

bron : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-insteekkaart

 

Verder: 

Digitenne kost jou maar vijf euro per maand als je thuis ook een TV-abonnement hebt van KPN. https://www.kpn.com/televisie/digitenne

 

Check ook dit artikel : 

 

Met Digitenne ontvang je globaal de 34 meest bekeken televisiezenders.   

aanvulling : en verder ESPN 2 en 3 als je ook een ESPN-abonnement hebt bij KPN TV.  


Beiden dank voor de uitleg. Met deze info moet het lukken een tv voor op de camping te kopen en met de Digitenne C1+ insteekkaart het volledige aanbod aan pakketten en zenders van thuis te volgen. 


Beiden dank voor de uitleg. Met deze info moet het lukken een tv voor op de camping te kopen en met de Digitenne C1+ insteekkaart het volledige aanbod aan pakketten en zenders van thuis te volgen. 

 

Dat gaat niet lukken, je kan alleen de zenders zien die in het pakket van Digitenne zitten.

 

zie hier voor meer informatie over Digitenne.


@joop2011 O nee, dat zou jammer zijn. Kun je dan niet bijv. een  ESPN uitbreiding  bij het Digitenne abonnement nemen? Ik meende ergens te hebben gelezen dat dit voor 9,99 p/mnd zou kunnen en hoopte daarop. 


@Geetje Ezo

Klik op “Digitenne zitten” in mijn bericht en scrol iets naar beneden.

 

Heb je ESPN al in je standaard pakket?

Ik weet niet of je ESPN 2 en 3 dan meeneemt.

ESPN 1 zit er zo wie zo in en is gratis. 


Dit zijn de zenders van Digitenne :
 

Eventueel nog ESPN 2 en 3 als je thuis het ESPN-pakket hebt. 

Dan hoef je voor die twee zenders niet apart 9,99 per maand te betalen. 


@Noordzee

Ik begrijp uit jouw reactie, dat hij / zij ESPN 2 en 3 erbij krijgt als hij / zij ook ESPN in het basis iTV pakket heeft.

Hartelijk dank voor de aanvulling. 😉


@Noordzee

Ik begrijp uit jouw reactie, dat hij / zij ESPN 2 en 3 erbij krijgt als hij / zij ook ESPN in het basis iTV pakket heeft.

Klopt, dat gaat in principe automatisch. 

En anders kunnen ze dat gratis via 0800-0402 laten activeren. 


@joop2011 . Ik heb thuis KPN en het ESPN pakket. Dat kan ik dus meenemen als ik het goed begrijp. Zoek het nog wel even precies na hoe ik dat aan kan pakken. 


@Geetje Ezo

Als je jouw abonnent uitbreidt met Digitenne (via een ontvanger of via de insteekkaart) dan krijg je drie ESPN-zenders gratis te zien via Digitenne. ESPN is sowieso standaard inbegrepen, ESPN 2 en ESPN 3 zijn dan voor jou ook gratis beschikbaar.  


Met deze specificaties is het nog geen garantie dat de insteekkaart (module) werkt.

In welke tv's werkt de insteekkaart?

De insteekkaart werkt alleen op een tv:

  • met een ingebouwde DVB-T2 tuner

  • die geschikt is voor H.265 High Efficiency Video Coding (HEVC)

  • met een CI+ingang

Bijvoorbeeld een in Nederland gekochte Samsung (met XXN op het eind) werkt de Digitenne module niet.

Bij OK. een dood enkel model. Meestal niet.

Philips redelijk veilige aankoop als je de insteekkaart wilt gaan gebruiken.

 

De smart-tv app voor KPN TV werkt buiten je eigen huisaansluiting geheel NIET.

Alleen de app in phone en tablet en de website http://tv.kpn.com . Maar deze laatste ook niet in de browser van een smart-televisie.

 

Digitenne C1+ insteekkaart het volledige aanbod aan pakketten en zenders van thuis te volgen. 

Digitenne heeft een eigen niet uitbreidbaar zenderaanbod. 34 tv; 29 radio. En alleen LIVE. Geen opnames, geen on demand, etc. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/


Met deze specificaties is het nog geen garantie dat de insteekkaart (module) werkt.

In welke tv's werkt de insteekkaart?

De insteekkaart werkt alleen op een tv:

  • met een ingebouwde DVB-T2 tuner

  • die geschikt is voor H.265 High Efficiency Video Coding (HEVC)

  • met een CI+ingang

 

Klopt, daarom heb ik daaronder ook nog verwezen naar de handleiding. 

 

Hallo @Geetje Ezo ,

I

Kijk in de handleiding van je tv of je tv geschikt is. Of zoek online naar de specificaties (technische kenmerken) van je tv.

 

Helaas is de tool op de KPN-website met de geschikte TV's ineens verdwenen. Anders had ik daar wel naar toe gelinkt. 


Helaas is de tool op de KPN-website met de geschikte TV's ineens verdwenen. Anders had ik daar wel naar toe gelinkt. 

Inderdaad @Noordzee . Het is verhuisd. Kennelijk sinds vandaag ofzo want eergisteren zat ik nog op digitenne.kpn.com en vandaag wordt je ineens omgeleid naar kpn.com/televisie/digitenne .


Diverse zaken kloppen nog niet op de nieuwe website, maar dat ga ik vanavond doorgeven via de jou ook bekende route.  


Jep.

Vooralsnog vind je de tool voor geschikte tv's alsnog hier @Noordzee 

https://web.archive.org/web/20230602020507/https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ 

Update: lijkt het toch niet te doen. TV typen werkt niet. Merken wel, maar dan geeft ie bij élk merk dat het geschikt is….


👌🏾 Gearchiveerd nog wel. Ik plak het nog wel even in het antwoord.  

Ik ga er vanuit dat de tool binnenkort wel weer terugkomt.  

 

 


@Noordzee

Update: lijkt het toch niet te doen. TV typen werkt niet. Merken wel, maar dan geeft ie bij élk merk dat het geschikt is….

Op dit moment is de geschiktheid een gokspel.


@Noordzee

Update: lijkt het toch niet te doen. TV typen werkt niet. Merken wel, maar dan geeft ie bij élk merk dat het geschikt is….

GRRR. Nou ja, Het wordt vast binnenkort opgelost. Ik geef het door via de jou bekende route.