Skip to main content

Hebben nu sinds kort Kpn glasvezel en 2 van die TV boxjes: een hoop kinderziektes zoals regelmatig zomaar opnieuw opstarten, geluidsniveau wat zomaar wijzigt) te hard of te zacht), of het ding wil niet aan.

Beide doosjes hebben de nieuwste firmware en zijn aangesloten op bekabeld netwerk.

Denken er over om weer over te stappen, een andere glasvezel aanbieder heeft wellicht betere apparatuur.

KPN: we zouden het liefst gewoon beide TV doosjes willen retourneren en de KPN Tv App op onze Apple TV doos willen installeren. Maar die App is alleen op Android en iphone te installeren, niet op een Apple TV doos. Maar waarom niet????

Graag een Poll: denk dat er veel meer klanten de Kpn App op hun Apple Tv doos zouden willen!!

Er zijn al de nodige topics aan dit onderwerp gewijd @McGuppy. Er zal zich op zeker moment vast een moderator melden met het inmiddels afgezaagde en versleten antwoord ‘dat er nog niets over bekend is’.

Anderzijds is het misschien ook maar beter dat kpn zich afzijdig houdt van de Apple TV. Op het gebied van ‘apps’ loopt kpn vooralsnog (hopeloos) achter. De Apple TV is vast te hoog gegrepen.


Odido (eerst T-Mobile), hebben wel een app voor de Apple Tv: https://www.odido.nl/service/producten/tv/app/apple-tv-gebruiken

 

Misschien gaan we overstappen naar die club (met die stomme naam 😀)


KPN is de enige provider die geen app voor de Apple TV heeft, @McGuppy, zelfs bij de kleine, lokale providers als de SKP en SKV (uit respectievelijk Pijnacker en Veendam) is het mogelijk via de Apple TV te kijken. 

Ik overweeg ook de overstap naar Odido. Die hebben ook nog eens TV5 in het zenderpakket. 😉. 


Hoi @McGuppy 
Andersom kan wel.
De AppleTV-app staat wel op de nieuwste KPN+ ontvanger.
Lijkt mij dat je dan ook hetzelfde probleem hebt opgelost, één kastje, het KPN+ kastje compleet met AppleTV.


Je haalt twee dingen door elkaar, @huistijger. 

Op de KPN TV+ ontvanger is het mogelijk Apple TV+ te installeren: Apple TV+ is de streamingdienst van Apple.

De vraag van @McGuppy gaat over een iTV-App van kpn voor de Apple TV. 


Dan komt hier het bekende antwoord, daar is op dit moment nog niets over bekend, maar deze wens staat op de radar van de ontwikkelaars. Ik kan daar geen termijn voor noemen vrees ik. 


Ik vermoed dat jij (en je collega-moderators) van bovenaf geïnstrueerd zijn om tot vervelends toe met deze nietszeggende dooddoener te komen maar de (logische) vervolgvraag is dan @Remco_ : waarom is daar ‘op dit moment’ nog steeds niets concreets over bekend? Het is immers niet zo, dat de vraag 5 dagen voor het eerst is gesteld. 

Als het ‘op de radar staat’ van de ‘ontwikkelaars’ dan lijkt het me dat de ‘ontwikkelaars’ vanuit het management (of het hogere echelon) iets van een opdracht moeten krijgen, om met de ontwikkeling van de iTV app voor de Apple TV te starten.

Ik neem aan dat de ‘afdeling ontwikkeling’ niet bestaat uit een clubje hobbyisten of stagiaires, die zonder een doel voor ogen of een duidelijk deadline, maar geheel vrijblijvend wat aan prutsen, de vraag is dus, waar wordt op gewacht?

Ontbreekt de kennis? Heeft kpn zich exclusief aan Google gecommitteerd? Ontbreekt de urgentie? Zijn Apple TV gebruikers niet interessant genoeg? Wil kpn iedereen de TV+ opdringen?

Met een concreet antwoord in plaats van het overbekende en  afgezaagde en versleten ‘daar is op dit moment nog niets over bekend, neemt kpn niet alleen klanten, die een normale vraag stellen serieus, maar vooral ook zichzelf.


Jouw vermoeden klopt niet in dit geval. We worden niet geïnstrueerd om dit tot vervelends toe te zeggen. Het komt natuurlijk vaak genoeg voor dat we iets weten wat nog niet naar buiten mag, maar dat is in dit geval niet zo.

Het forum heeft als belangrijke taak om te signaleren. En dat doen we eigenlijk aan één stuk door, over van alles en nog wat (dit weet je waarschijnlijk wel aangezien je hier al wat langer bent). Ook de wens voor de tv app op de Apple TV is al vaak doorgegeven. Dan is het aan het tv team om daar wel óf niet wat mee te doen. Soms kunnen we dan hele specifieke terugkoppeling geven, en soms niet.

Indien/zodra er een tv app komt voor de Apple TV dan kiezen wij (niet de moderators, maar KPN in bredere zin) het moment en de manier waarop dat wordt gecommuniceerd. Zo simpel is het nou eenmaal. En ik heb zo'n vermoeden dat het niet in een willekeurig topic zal zijn. Tot die tijd zal het antwoord heel saai, repetitief en niet concreet zijn.


Hoi @McGuppy ,

Zelfs als de app beschikbaar komt voor de Apple TV streamingbox zal deze beperktere mogelijkheden hebben dan je via de kpn tv ontvanger zult hebben.

Sommige zenders niet bijvoorbeeld. Van sommige ook opnames niet te kijken in de app. Gelijk aan de app in je smartphone en zoals die er al is voor Android-TV, Google-TV, Firestick zeg maar.

En doe onderstaande nooit. Je dient altijd 1 tv ontvanger van kpn te houden. Want als geadministreerd wordt dat je geen kpn ontvanger meer hebt wordt automatisch je KPN TV abonnement stopgezet. Dan is er ook geen toegang tot de app(s)/website meer.

KPN: we zouden het liefst gewoon beide TV doosjes willen retourneren en de KPN Tv App op onze Apple TV doos willen installeren.


Jouw vermoeden klopt niet in dit geval. We worden niet geïnstrueerd om dit tot vervelends toe te zeggen. Het komt natuurlijk vaak genoeg voor dat we iets weten wat nog niet naar buiten mag, maar dat is in dit geval niet zo.

Het forum heeft als belangrijke taak om te signaleren. En dat doen we eigenlijk aan één stuk door, over van alles en nog wat (dit weet je waarschijnlijk wel aangezien je hier al wat langer bent). Ook de wens voor de tv app op de Apple TV is al vaak doorgegeven. Dan is het aan het tv team om daar wel óf niet wat mee te doen. Soms kunnen we dan hele specifieke terugkoppeling geven, en soms niet.

Indien/zodra er een tv app komt voor de Apple TV dan kiezen wij (niet de moderators, maar KPN in bredere zin) het moment en de manier waarop dat wordt gecommuniceerd. Zo simpel is het nou eenmaal. En ik heb zo'n vermoeden dat het niet in een willekeurig topic zal zijn. Tot die tijd zal het antwoord heel saai, repetitief en niet concreet zijn.

Sorry Paul, maar ik vind dit zoooo makkelijk als antwoord… 

Jullie hebben toch ook de iPad app gemaakt?? Dan is het een vrij simpele taak om deze in te laden in Xcode met Swift en simpelweg de UI lichtjes te tweaken?? De onderliggende code blijft voor 98% hetzelfde! 

Zelfs de kleinste providers hebben een App ontwikkeld! 


Als er al een reactie komt, @Manyuken, dan zal het antwoord van @Remco_, @Paul_ of een andere moderator wel weer zijn dat ‘er nog niets over bekend is’. Maar, dat is natuurlijk verre van een antwoord op de vraag,  wie of wat het ‘tv team’ of de ‘ontwikkelaars’ tegenhoudt om eindelijk een iets met de wens te gaan doen. 


Manyuken schreef:

Jullie hebben toch ook de iPad app gemaakt?? Dan is het een vrij simpele taak om deze in te laden in Xcode met Swift en simpelweg de UI lichtjes te tweaken?? De onderliggende code blijft voor 98% hetzelfde! 

Ik ben bang dat dat iets te kort door de bocht is. Als KPN met een TV app voor Apple TV komt dan zal die gelijk zijn aan die voor WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV. De UI van die smart TV app wijkt toch sterk af van die op de iPhone en iPad.


Manyuken schreef:

Jullie hebben toch ook de iPad app gemaakt?? Dan is het een vrij simpele taak om deze in te laden in Xcode met Swift en simpelweg de UI lichtjes te tweaken?? De onderliggende code blijft voor 98% hetzelfde! 

Ik ben bang dat dat iets te kort door de bocht is. Als KPN met een TV app voor Apple TV komt dan zal die gelijk zijn aan die voor WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Er is niets bekend over een TV app voor de Apple TV. Waar baseer je dan op dat - als die komt -  die dan gelijk zal zijn aan die voor Android, Tizen en WebOS?

De UI van die smart TV app wijkt toch sterk af van die op de iPhone en iPad.

De UI van de tv app voor de iPhone en IPad zal ook verschillen met die voor Android telefoons en tablets.

Waarom de (eventuele) app voor de Apple TV dan gelijk zal moeten zijn aan die voor Android, Tizen en WebOs, terwijl dat dan voor de iPhone en iPad niet hoeft, is toch wat eigenaardig. 


Berteman schreef:

Er is niets bekend over een TV app voor de Apple TV. Waar baseer je dan op dat - als die komt -  die dan gelijk zal zijn aan die voor Android, Tizen en WebOS?

Omdat de smart-TV app op alle platforms hetzelfde is en dus is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat op de Apple TV ineens anders zou zijn. Het zal ook vast de policy van KPN zijn om die app op alle platforms een gelijk uiterlijk en werking te geven.

 

Berteman schreef:

De UI van de tv app voor de iPhone en IPad zal ook verschillen met die voor Android telefoons en tablets.

Volgens mij zijn die praktisch identiek, tenminste als ik de screenshots mag geloven die wel eens hier op het forum verschijnen want ik heb geen iPhone en iPad maar een OnePlus en een Xiaomi.


Heel fijn even dit forum gelezen te hebben. Ik wilde zojuist gebruik maken van de aanbieding van KPN voor glasvezel, maar wil geen extra kastjes. Nu ik lees dat er geen app is voor de Apple TV is het voor mij een NOGO en heeft ziggo het duidelijk toch beter voor elkaar. Jammer, maar nog maar wachten dan.


Heel fijn even dit forum gelezen te hebben. Ik wilde zojuist gebruik maken van de aanbieding van KPN voor glasvezel, maar wil geen extra kastjes. Nu ik lees dat er geen app is voor de Apple TV is het voor mij een NOGO en heeft ziggo het duidelijk toch beter voor elkaar. Jammer, maar nog maar wachten dan.

Als je dat echt wilt hoef je ook geen extra kastje te gebruiken, je kunt immers ook de smart-TV app op jouw televisie zelf gebruiken.


Dat kan inderdaad, maar gezien de reviews pad ik even . Wil er niet op kwaliteit op achteruit gaan.


Dat kan inderdaad, maar gezien de reviews pad ik even . Wil er niet op kwaliteit op achteruit gaan.

Een eventuele app op de Apple TV zal precies dezelfde kwaliteit bieden als de smart-TV app op een televisie immers er wordt exact hetzelfde TV platform gebruikt en de TV streams zijn dan ook identiek.

Het is overigens ook volstrekt logisch dat de beeldkwaliteit via die apps lager is (en zal blijven) dan die op de TV ontvangers. Dit is inherent aan de wijze van distributie (unicast vs multicast) en de daarmee gepaard gaande belasting van netwerk en servers en dus kosten.


Heel fijn even dit forum gelezen te hebben. Ik wilde zojuist gebruik maken van de aanbieding van KPN voor glasvezel, maar wil geen extra kastjes. Nu ik lees dat er geen app is voor de Apple TV is het voor mij een NOGO en heeft ziggo het duidelijk toch beter voor elkaar. Jammer, maar nog maar wachten dan.

Als je dat echt wilt hoef je ook geen extra kastje te gebruiken, je kunt immers ook de smart-TV app op jouw televisie zelf gebruiken.

Ik heb een Philips OLED Android TV maar de app is nergens te bekennen… Is blijkbaar alleen maar op een x-aantal type tv’s beschikbaar. En dan nog, als je kijkt hoe SLECHT en langzaam de standaard tv kast van KPN werkt heb ik echt 0 vertrouwen in een goede tv app…. 

Ik blijf het slecht vinden dat KPN simpelweg WEIGERT een Apple TV app te maken als enige provider in heel Nederland!! Bij Odido krijg je zelfs de keuze als je tv erbij wilt nemen of je een kastje wilt of dat je gebruik gaat maken van een Google TV kastje of Apple TV en je 2,50 euro per maand bespaart als je er voor kiest om het zelf te streamen via 1 van die kastjes. 

Dat noem ik luisteren naar je klanten en ook een goede klantenservice bieden! 

Bijna 3 jaar lang roept KPN ondertussen al ‘ja geen idee’… Mij zijn ze ondertussen weer kwijt aangezien Ziggo een extreem goede aanbieding heeft voor Internet+TV wat mij ruim 40 euro per maand gaat schelen voor dezelfde snelheid! 


Manyuken schreef:

Ik heb een Philips OLED Android TV maar de app is nergens te bekennen

De smart-TV app hoort op die Philips Android TV gewoon in de Google Play Store te staan.

Als dat niet zo is dan zal een moderator van KPN daar achteraan moeten gaan.

 

Manyuken schreef:

En dan nog, als je kijkt hoe SLECHT en langzaam de standaard tv kast van KPN werkt heb ik echt 0 vertrouwen in een goede tv app…. 

Waarom heb je dan wel vertrouwen in een goede TV app op een Apple TV? Ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Overigens heb ik absoluut geen problemen met de snelheid van de TV+ Box, die werkt snel.

Technisch werkt die TV+ Box mijns inziens prima, functioneel gezien zijn er nog wel een flink aantal verbeterpunten zoals je in het onderstaande topic kunt lezen.

 

Bij Odido krijg je zelfs de keuze als je tv erbij wilt nemen of je een kastje wilt of dat je gebruik gaat maken van een Google TV kastje of Apple TV en je 2,50 euro per maand bespaart als je er voor kiest om het zelf te streamen via 1 van die kastjes. 

Die keuze ligt iets anders, namelijk of je wel een niet een kastje van Odido af wilt nemen.

Als je dat niet doet dan kan de televisie kijken op elk platform dat ondersteund wordt door de TV app van Odido waaronder de Apple TV en Android TV kastjes maar ook televisies zelf. 

Weet overigens dat de beeldkwaliteit bij Odido ondertussen sterk achteruit gegaan is omdat ze de overstap hebben gemaakt naar unicast distributie. Ik ben heel blij dat KPN die overstap niet gemaakt heeft en ik zal er ook alles aan blijven doen om KPN ervan te overtuigen die overstap niet te maken omwille van de geboden beeldkwaliteit.


Manyuken schreef:

Ik heb een Philips OLED Android TV maar de app is nergens te bekennen

De smart-TV app hoort op die Philips Android TV gewoon in de Google Play Store te staan.

Als dat niet zo is dan zal een moderator van KPN daar achteraan moeten gaan.

 

Manyuken schreef:

En dan nog, als je kijkt hoe SLECHT en langzaam de standaard tv kast van KPN werkt heb ik echt 0 vertrouwen in een goede tv app…. 

Waarom heb je dan wel vertrouwen in een goede TV app op een Apple TV? Ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Overigens heb ik absoluut geen problemen met de snelheid van de TV+ Box, die werkt snel.

Technisch werkt die TV+ Box mijns inziens prima, functioneel gezien zijn er nog wel een flink aantal verbeterpunten zoals je in het onderstaande topic kunt lezen.

 

Bij Odido krijg je zelfs de keuze als je tv erbij wilt nemen of je een kastje wilt of dat je gebruik gaat maken van een Google TV kastje of Apple TV en je 2,50 euro per maand bespaart als je er voor kiest om het zelf te streamen via 1 van die kastjes. 

Die keuze ligt iets anders, namelijk of je wel een niet een kastje van Odido af wilt nemen.

Als je dat niet doet dan kan de televisie kijken op elk platform dat ondersteund wordt door de TV app van Odido waaronder de Apple TV en Android TV kastjes maar ook televisies zelf. 

Weet overigens dat de beeldkwaliteit bij Odido ondertussen sterk achteruit gegaan is omdat ze de overstap hebben gemaakt naar unicast distributie. Ik ben heel blij dat KPN die overstap niet gemaakt heeft en ik zal er ook alles aan blijven doen om KPN ervan te overtuigen die overstap niet te maken omwille van de geboden beeldkwaliteit.

Ik zal nog eens gaan kijken in de Google Play Store maar niet zo lang geleden zag ik hem niet staan. 

Maar qua kwaliteit app op de Apple TV heb ik wel vertrouwen als ze gewoon de iTV app voor iPad bijvoorbeeld als basis zouden nemen. Die werkt op zich prima, al valt er qua snelheid van bediening zeker nog behoorlijk wat winst te boeken. 

Qua beeldkwaliteit zit zelfs met een los kastje KPN niet eens in de top 3… Als ik voor tv de beste beeldkwaliteit wil, sorry maar dan wint Ziggo het nog met gemak! Sterker nog de upscale kwaliteiten van de Apple TV icm het beeld streamen van mijn iPhone KPN iTV app lijkt zelfs soepeler en mooier dan van het KPN kastje zelf…. Laatst nog een test mee gedaan samen met een paar vrienden van mij en we waren eigenlijk allemaal van mening dat via Airplay het beeld er beter uitzag.. Maar wellicht is de TV+ box wel betere kwaliteit dat weet ik niet, ik vind die van het standaard tv kastje echt om te janken...

Maar werk jij voor KPN ofzo wjb? Je reageert nog vele malen vaker dan iemand van KPN zelf… 

Verder maakt het mij niet meer uit eigenlijk want vanaf januari zit ik weer 12 maanden onder de pannen bij Ziggo voor een aanzienlijk lager bedrag per maand en dan kijk ik in december wel weer naar de aanbiedingen die dan gelden. 


waarom alles ineen en afhankelijk blijven 

internet van kpn via glas

tv van canaldigitaal , normale zenders en weinig overhead nonsens kanalen en werkt op de Apple tv
films van netflix

geen tv ontvanger van de provider

zolang iedereen maar alles slinkt wat door je strot wordt geduwd zal er weinig veranderen

 


waarom alles ineen en afhankelijk blijven 

internet van kpn via glas

tv van canaldigitaal , normale zenders en weinig overhead nonsens kanalen en werkt op de Apple tv
films van netflix

geen tv ontvanger van de provider

zolang iedereen maar alles slinkt wat door je strot wordt geduwd zal er weinig veranderen

 

Nou daar heb ik naar gekeken, maar KPN weigerde mij een fatsoenlijke aanbieding te doen voor alleen Glasvezel internet (kon 1 jaar krijgen voor 52,50 per maand voor alleen internet….!). 

Als ik daarbij Canal Digitaal neem en dat is 14,95 per maand dan ben ik dus even afgerond 67,50 per maand kwijt!! Dat is 31 euro per maand meer dan ik nu bij Ziggo ga betalen.. Dus ja dan is de keuze snel gemaakt. 


En wat kost ziggo na de actieperiode?


En wat kost ziggo na de actieperiode?

70+ maar ik ga rond december gewoon weer kijken naar de volgende aanbieding ;)Â