Skip to main content

Hebben nu sinds kort Kpn glasvezel en 2 van die TV boxjes: een hoop kinderziektes zoals regelmatig zomaar opnieuw opstarten, geluidsniveau wat zomaar wijzigt) te hard of te zacht), of het ding wil niet aan.

Beide doosjes hebben de nieuwste firmware en zijn aangesloten op bekabeld netwerk.

Denken er over om weer over te stappen, een andere glasvezel aanbieder heeft wellicht betere apparatuur.

KPN: we zouden het liefst gewoon beide TV doosjes willen retourneren en de KPN Tv App op onze Apple TV doos willen installeren. Maar die App is alleen op Android en iphone te installeren, niet op een Apple TV doos. Maar waarom niet????

Graag een Poll: denk dat er veel meer klanten de Kpn App op hun Apple Tv doos zouden willen!!

Waarom heb je dan wel vertrouwen in een goede TV app op een Apple TV?

Heb jij dat niet dan? Je denkt dat kpn niet in staat is een goede app voor de Apple TV te ontwikkelen?

Ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Er is volgens kpn nog niets bekend over de TV app voor de Apple TV, maar jij weet al dat die door kpn ontwikkeld wordt en zelfs ook al hoe die er op de Apple TV gaat uitzien? Praat je voor of namens kpn of roep je gewoon maar iets?

Is er trouwens iets mis met de look & feel van de smart TV-app?

 

 


Waarom heb je dan wel vertrouwen in een goede TV app op een Apple TV?

Heb jij dat niet dan? Je denkt dat kpn niet in staat is een goede app voor de Apple TV te ontwikkelen?

Als de TV app voor iOS en iPadOS als maatstafgevend gezien mag worden dan zou je daar inderdaad je vraagtekens bij kunnen zetten. Het aantal basale jedoch hardnekkige issues in de TV app voor iOS en iPadOS lijkt groter dan die in de TV app voor Android telefoons en tablets. Daarnaast lijkt het aantal issues met de smart-TV app op Tizen (Samsung) en WebOS (LG) ook groter dan met de smart-TV app voor Android/Google TV.

 

Ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Er is volgens kpn nog niets bekend over de TV app voor de Apple TV, maar jij weet al dat die door kpn ontwikkeld wordt en zelfs ook al hoe die er op de Apple TV gaat uitzien? 

Hoe kom je erbij dat ik zou weten dat er door KPN een TV app voor Apple TV ontwikkeld wordt? Waar heb ik dat geschreven dan?

En ja, als er door KPN al een TV App voor de Apple TV ontwikkeld zou worden dan zal deze zeer zeker de look & feel hebben van de smart-TV app hebben, dat lijkt immers de policy van KPN. Niet voor niets is de look & feel van de smart-TV app op alle platforms waarop deze beschikbaar is identiek is en dus is er alle reden om er vanuit te gaan dat dat dan op de Apple TV niet anders zal zijn. Het is zelfs zo dat de look & feel op de TV+ Box sterke overeenkomsten vertoont en ook tv.kpn.com in dezelfde stijl is opgezet.

 

Berteman schreef:

Is er trouwens iets mis met de look & feel van de smart TV-app?

Heb je mij dat horen zeggen?

 

 


Ik heb wat meer nieuws omtrent de Apple TV App. We zijn een stapje verder dan het puur doorgeven wens.

“De app gaat er daadwerkelijk komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.”


Waarom heb je dan wel vertrouwen in een goede TV app op een Apple TV?

Heb jij dat niet dan? Je denkt dat kpn niet in staat is een goede app voor de Apple TV te ontwikkelen?

Als de TV app voor iOS en iPadOS als maatstafgevend gezien mag worden dan zou je daar inderdaad je vraagtekens bij kunnen zetten. Het aantal basale jedoch hardnekkige issues in de TV app voor iOS en iPadOS lijkt groter dan die in de TV app voor Android telefoons en tablets. Daarnaast lijkt het aantal issues met de smart-TV app op Tizen (Samsung) en WebOS (LG) ook groter dan met de smart-TV app voor Android/Google TV.

Dan lijkt het me een goed idee, het ontwikkelen van apps uit te besteden. Welke issues in de TV app voor iPadOS ervaar jij precies? 

 

Ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV.

Er is volgens kpn nog niets bekend over de TV app voor de Apple TV, maar jij weet al dat die door kpn ontwikkeld wordt en zelfs ook al hoe die er op de Apple TV gaat uitzien? 

Hoe kom je erbij dat ik zou weten dat er door KPN een TV app voor Apple TV ontwikkeld wordt? Waar heb ik dat geschreven dan?

Je beweert meerdere malen met grote stelligheid: ook die app zal dan immers door KPN ontwikkeld zijn en zal ook dezelfde look & feel hebben als de smart-TV apps op WebOS (LG), Tizen (Samsung) en Android TV. 

En ja, als er door KPN al een TV App voor de Apple TV ontwikkeld zou worden dan zal deze zeer zeker de look & feel hebben van de smart-TV app hebben, dat lijkt immers de policy van KPN. Niet voor niets is de look & feel van de smart-TV app op alle platforms waarop deze beschikbaar is identiek is en dus is er alle reden om er vanuit te gaan dat dat dan op de Apple TV niet anders zal zijn. Het is zelfs zo dat de look & feel op de TV+ Box sterke overeenkomsten vertoont en ook tv.kpn.com in dezelfde stijl is opgezet.

We zullen het zien. 

 

Berteman schreef:

Is er trouwens iets mis met de look & feel van de smart TV-app?

Heb je mij dat horen zeggen?

 

Nee, het was maar een vraag. Door telkens te benoemen dat de toekomstige app voor de Apple TV dezelfde look&feel zal hebben dan de smart TV-app voor de overige platformen , lijkt dat een beetje te suggereren. 

Maar goed: DE APP VOOR DE APPLE TV KOMT! 😂

 


Berteman schreef:

Welke issues in de TV app voor iPadOS ervaar jij precies? 

Geen want ik heb geen iPad. Wel zie ik regelmatig meldingen hier op het forum van abonnees die problemen hebben met de KPN TV app op hun iPhone en/of iPad.


Berteman schreef:

Welke issues in de TV app voor iPadOS ervaar jij precies? 

Geen want ik heb geen iPad. Wel zie ik regelmatig meldingen hier op het forum van abonnees die problemen hebben met de KPN TV app op hun iPhone en/of iPad.

Dat is zo. Hier hapert het terugkijken af en toe. Het vaakst bij ‘vanaf begin kijken’, wanneer het programma nog loopt. Lijkt me lastig te tackelen, want de ene keer geen problemen, de andere keer wel. 


Berteman schreef:

Welke issues in de TV app voor iPadOS ervaar jij precies? 

Geen want ik heb geen iPad. Wel zie ik regelmatig meldingen hier op het forum van abonnees die problemen hebben met de KPN TV app op hun iPhone en/of iPad.

Dat is zo. Hier hapert het terugkijken af en toe. Het vaakst bij ‘vanaf begin kijken’, wanneer het programma nog loopt. Lijkt me lastig te tackelen, want de ene keer geen problemen, de andere keer wel. 

Het vreemde is dat ik die melding hier op het forum vrijwel nooit gerelateerd aan Android apparaten zie. Het lijkt dus echt een issue te zijn van de KPN TV app voor iOS en iPadOS.


Berteman schreef:

Welke issues in de TV app voor iPadOS ervaar jij precies? 

Geen want ik heb geen iPad. Wel zie ik regelmatig meldingen hier op het forum van abonnees die problemen hebben met de KPN TV app op hun iPhone en/of iPad.

Dat is zo. Hier hapert het terugkijken af en toe. Het vaakst bij ‘vanaf begin kijken’, wanneer het programma nog loopt. Lijkt me lastig te tackelen, want de ene keer geen problemen, de andere keer wel. 

Het vreemde is dat ik die melding hier op het forum vrijwel nooit gerelateerd aan Android apparaten. Het lijkt dus echt een issue te zijn van de KPN TV app voor iOS en iPadOS.

Werk aan de winkel voor kpn dus


Ik heb wat meer nieuws omtrent de Apple TV App. We zijn een stapje verder dan het puur doorgeven wens.

“De app gaat er daadwerkelijk komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.”

Heel eerlijk vind ik het best wel beschamend dat KPN hiervoor nog geen app heeft. Waar zelfs de kleine provider Delta een eigen app heeft blijft de reus achter. 


Ik heb momenteel zowel Ziggo als KPN en we kijken eigenlijk altijd via NLZiet op AppleTv's. Al onze televisies worden gebruikt zonder diensten van de kabelaars en dat bevalt me prima. Ik vind het behoorlijk suf dat KPN nog geen app heeft op de AppleTV, maar om eerlijk te zeggen is de App van Ziggo dusdanig brak dat we er eigenlijk nooit op kijken.

Het is blijkbaar gewoon hartstikke moeilijk om een perfect userinterface the maken en om een super stabiele dienst te leveren als je bijvoorbeeld ook te maken hebt met terugspeel-beperkingen voor commerciele zenders. Wij kunnen met NLZiet op RTL4 content bijvoorbeeld geen reclame's skippen of doorspoelen naar het moment waar we gebleven waren.

Ik zou de moderators willen vragen of ze aan de almachtige productowner voor de appleTV app kunnen vragen ons wat richting te geven: eerste helft 2024, of tweede helft 2024? Of als het 2025, dan is dat ook prima. Wellicht dat ze daarmee nog wat andere mensen aanboord kunnen houden.


Kpn mag wel een keer opschieten met de AppleTV app. Wacht er eigenlijk al jaren op. Dan kan ook eindelijk de kpn ontvangers de deur uit. Man wat zijn die dingen traag. Anders toch maar de overstap maken naar een andere provider.