Skip to main content

Bij tv+ voor het kanaal Discovery, elke paar minuten een  of twee seconden geen geluid

@j3roentje Dat is niet zo mooi. ik heb nog geen andere signalen ontvangen dat het weer speelt. Nog een patroon te ontdekken dit keer? 


Hier (postcode 3524) ook al weken wegvallend geluid op Investigation Discovery. Ik kijk dit op dit moment sinds een uurtje en het geluid is heel erg. Elke 5 seconden valt het even weg. Ik kan gren programma volgen. Ik kijk heel veel ID en vindt dit dan ook heel erg vervelend. Ik heb 4 tv kastjes thuis en op all tv's is hetzelfde probleem. Ik hoop dat er nu eens goed naar de discovery stream gekeken gaat worden aangezien het een algemeen probleem lijkt te zijn. Er zijn meerdere forums over geweest maar nog altijd geen oplossing. 


Zo lang ik eens een geklaagd heb erover weet ik van dit probleem, dus heb het al maanden, niets hielp ja 1 ding je geluids uitvoer op stereo zetten, op de arris vip2952v2 box.

Maar jah dat wil je eigenlijk niet voor 1 zender met surround soundbar..…

Dus heb het wel weer eens geprobeerd maar idd het is niet aan te horen of te volgen geluid valt echt om de 5 minuten een seconde weg.…

Dus stond alweer heel lang op stereo.…

Probleem lijkt maar niet opgelost te worden, postcode gebied 3773.....


Heb hier ook al weken het zelfde probleem op het kpn+ kastje.


Dank voor alle feedback mensen, ik had al even teruggekoppeld naar de beheerders met het verzoek om hier even naar te kijken.


Vandaag weer gemerkt. Geen idee of het al eerder terug was. Maar bij discovery valt het geluid weer elke 10 sec een sec weg.

Postcode 2316. Tv+

Firmware 0.28.0

Tv+ app 1.152.1

Erg jammer


Zelfde probleem hier sinds een tijdje (6371). Surround geeft aan dat hij steeds switcht tussen Stereo/2.1 en 5.1. Voor mijn gevoel hapert het dolby signaal (alleen bij discovery btw), waardoor de versterker moet omschakelen, met uitval van geluid als gevolg.


En wat kom ik nu tegen bij Ziggo?

Ziggo community: Discovery geluid heeft korte drops 

Danooo, wat bedoel je met 6371 ??? Dat getal kan ik niet plaatsen.


Postcode cijfers


Op kanaal 693, love nature gebeurd het nu ook. Op 34 ook love nature niet.


Ik heb er ook al maanden last van, love nature en discovery via een los TV kastje.

ook nu , 20.41

Postcode 7335

het is meer dan triest dat dit probleem niet serieus wordt aangepakt.

grof betalen en zelfs de basis dienst van TV kijken is nu bijna onbruikbaar door de Meer dan 10! Heftige drop-outs per minuut op discovery 

 


Het Dolby 5.1 geluid werkt niet goed op die zender(s) @neell00 . En niet alleen bij kpn.

Met Arris en Arcadyan ontvanger te omzeilen door het geluid onder instellingen op stereo te zetten. Dan heb je geen dips.

Met de DIW7022 is het wat lastiger. Die heeft alleen maar het Dolby 5.1 geluid als aanvoer.

Via de smart-tv app, ook uit de Play Store te downloaden op die box, is het geluid wel goed. Want stereo. 

Ik zie sowieso het nut van 5.1 surround bij een zender als Discovery niet. 


Met Arris en Arcadyan ontvanger te omzeilen door het geluid onder instellingen op stereo te zetten. Dan heb je geen dips.

Toevallig zelf net gewijzigd en lijkt wat te helpen maar niet 100%, jammer.


Hier ook (postcode 7391) al heel lang een steeds wegvallend geluid. Ook hier valt op de display van de Amp het Dolby icoontje weg, tegelijk met het wegvallen van het geluid. Super hinderlijk. 


Hier op 7491 ook nog altijd. Heb gisteren de laatste software update geïnstalleerd maar het maakt 0 verschil. 

Zit nu 21:30 uur Outback Crystal Hunters terug te kijken en elke 10 seconden hapert het geluid een halve seconde. Bloedirritant.

Waarom heeft KPN hier in al die jaren dat dit probleem speelt nooit een oplossing voor gevonden? 


Kpn kan het geluid niet continueren als ze het onderbroken binnen krijgen. Dito Ziggo. 

Beide providers gebruiken het Dolby 5.1 geluid waar het probleem in zit.

Echter. Ongestoord kijken kan via de Smart-tv app wel. Die is te downloaden uit de Play Store. 

Arris en Arcadyan, zet het geluid op stereo. 


In de instellingen het geluid op stereo zetten werkt inderdaad perfect. Terug naar het jaar 2010 😆


Tja @Byte1979 

Bij een zender als Discovery is surround toch volslagen over de top. Overbodig. 

En als je geen surround audio hebt ka ee ontvanger ook het beste op stereo. Als je bijvoorbeeld alleen het tv geluid hebt.

Kpn en Ziggo zouden überhaupt nu voorlopig alleen het stereo geluid moeten gebruiken. Dan kan iedereen z'n decoder op Dolby laten. En zijn er geen haperingen in het geluid van Discovery. 


Is er al zicht op een oplossing, veel programma's op de diverse Discovery kanalen zijn gewoon niet meer normaal te kijken (beluisteren).

Merkte het het gisteren zelfs een aantal keer tijdens het kijken van atletiek op kanaal 603. 


Is er al zicht op een oplossing, veel programma's op de diverse Discovery kanalen zijn gewoon niet meer normaal te kijken (beluisteren).

Merkte het het gisteren zelfs een aantal keer tijdens het kijken van atletiek op kanaal 603. 

 

Voor zover ik nu weet is het uitzetten van Dolby 5.1 en op stereo zetten schijnbaar de enige oplossing. Voor zover je het een oplossing kan noemen. Je omzeilt het probleem.


Is er al zicht op een oplossing, veel programma's op de diverse Discovery kanalen zijn gewoon niet meer normaal te kijken (beluisteren).

Merkte het het gisteren zelfs een aantal keer tijdens het kijken van atletiek op kanaal 603. 

 

Voor zover ik nu weet is het uitzetten van Dolby 5.1 en op stereo zetten schijnbaar de enige oplossing. Voor zover je het een oplossing kan noemen. Je omzeilt het probleem.

Dat is wat men een jaar geleden ook zei, maar dat is idd niet een oplossing en ook niet wenselijk. 


Hier sinds wij onze nieuwe tv ontvangers hebben gekregen ongeveer 2 maanden geleden. 
alleen bij discovers valt het geluid weg na een tijdje. Schakel je over na een ander kanaal en weer terug heb je weer (tijdelijk) geluid. 
erg  vervelend!! 


Ik zit nu discovery terug te kijken en heb er wonderbaarlijk genoeg eens een keer geen last van! Haast vreemd, hopelijk blijft dit zo. 


Iemand van KPN die hier een update over kan geven?


Ook bij Ziggo nog steeds meldingen hierover. Melding daar van moderator: nog geen update.

Wel weet ik dat het stereo geluid bij Discovery de dips niet vertoond; alleen het Dolby 5.1 kanaal.

Maar of je bij de nieuwste box DIW7022 nou het het echte stereo spoor krijgt bij gebruik van de instelling stereo in de box of een downgrade van 5.1 naar 2.0 is mij niet geheel duidelijk.

Via de KPN iTV app, ook op de box te downloaden van uit de Google Play Store, is het geluid van Discovery wel goed. Dat is sowieso het stereo kanaal.


Reageer