Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend geluid Discovery Channel

• 21 april 2024
  • 134 reacties
  • 3370 keer bekeken

Toon eerste bericht

134 reacties

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 14 februari 2025

Met een stereo soundbar is Dolby 5.1 sowieso niet nodig.

Zet het kpn kastje dus op stereo (en je geluid op Discovery loopt weer ongestoord door).

MENU - instellingen - geluid - geluidsprioriteit 

Selecteer stereo en bevestig met bewaar en sluit.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 335 reacties
  • 17 februari 2025

We hebben op Discovery sinds 14 februari de Dolby audio vervangen door stereo. Dat is een workaround en geen fix, nu hebben jullie ten minste weer geluid zonder de problemen die op dolby uren aanwezig kon zijn (maar ook vele uren afwezig). 
Niet de oplossing, maar voor nu even het beste. We blijven intern ons best doen de dolby ook weer probleemloos te krijgen.

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 17 februari 2025

Top👍. Het Dolby geluid op die zender is heel goed surround, goede verdeling over de kanalen. Maar ze verpesten het zelf door het met die onderbrekingen door te geven. 

Beter goed stereo dan Dolby met onderbrekingen. Heel fijn.

Overigens is het klassieke Dolby Pro Logic ook heel bruikbaar met het stereo geluid.

• 49 reacties
  • 18 februari 2025

@Remco van KPN ​@TV Apps Team 

Was het vorige week problemen met het geluid van Discovery. Sinds vanonchtend is er al heel de ochtend storing op alle zenders. Hapend beeld èn geluid. Erg storend

Ook nu weer diverse resets en herstarts van de HMB2260 gedaan en nog steeds deze storingen

Wat is er toch aan de hand? Of is het probleem de HMB2260-ontvanger? 

Laat even iets weten svp, wat na alle andere andere storingen de afgelopen maand is dit wel zo’n beetje de druppel….

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 18 februari 2025

Die HMB2260 is wel een heel oud beestje ​@Box-12 . Voor het laatst uitgegeven in, ik meen, 2014.

Het kan zeer zeker zijn dat die het aan het begeven is.

Beste even bellen met kpn met “mijn tv ontvanger is stuk”. Via medewerker dan bespreken dat je de Arris VIP5202 krijgt ter vervanging.

Deden ze bij mijn moeder ook niet moeilijk over. Ook haar Arcadyan HMB2260 gaf steeds vaker problemen. Op het laatst vrijwel 2 x per week.

Tot de omruil gebruikte ze een tijdje de KPN TV app in haar Philips TV. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

• 49 reacties
  • 18 februari 2025
PeterG schreef:

Die HMB2260 is wel een heel oud beestje ​@Box-12 . Voor het laatst uitgegeven in, ik meen, 2014.

Het kan zeer zeker zijn dat die het aan het begeven is.

Beste even bellen met kpn met “mijn tv ontvanger is stuk”. Via medewerker dan bespreken dat je de Arris VIP5202 krijgt ter vervanging.

Deden ze bij mijn moeder ook niet moeilijk over. Ook haar Arcadyan HMB2260 gaf steeds vaker problemen. Op het laatst vrijwel 2 x per week.

Tot de omruil gebruikte ze een tijdje de KPN TV app in haar Philips TV. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Dankjewel voor dit advies ​@PeterG . Ga ik opvolgen.

Wij hebben een vrij nieuwe Samsung TV; volgens mij zit daar zit daar geen KPN-app op. Weet je dat toevallig ook als Samsung TV-gebruiker?

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 18 februari 2025

Ja, die heeft nog wel de oude app. Maar is er wel. ​@Box-12 

Heb je een Samsung account? Dan heb je toegang tot de App store. Zoek op kpn en je vind de KPN iTV app om te downloaden. Je logt op die app in met het itv abonnementsnummer (te vinden in de hmb2260) en de itv pincode. (die 'moet’ je weten).

Die 2 gegevens zijn ook nodig om de nieuwe box in gebruik te nemen!

• 49 reacties
  • 18 februari 2025
PeterG schreef:

Ja, die heeft nog wel de oude app. Maar is er wel. ​@Box-12 

Heb je een Samsung account? Dan heb je toegang tot de App store. Zoek op kpn en je vind de KPN iTV app om te downloaden. Je logt op die app in met het itv abonnementsnummer (te vinden in de hmb2260) en de itv pincode. (die 'moet’ je weten).

Die 2 gegevens zijn ook nodig om de nieuwe box in gebruik te nemen!

Hartelijk dank!

Net met KPN gebeld en ze gaan die Arris box opsturen. Dus erg bedankt voor je advies.

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 19 februari 2025

Je weet dat de opnames nog wel Dolby 5.1 zijn via de DIW7022 ​@TV Apps Team ?

Geen probleem hoor. In de opnames heb ik nog geen dips ervaren ondanks 5.1.

Reageer