Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend geluid opgelost met nieuwe TV+ Soundbox?

• July 29, 2025
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

Zijn de alom bekende geluids problemen van de TV+ box opgelost in de nieuwe TV+ Soundbox? Dus geen wegvallende geluids fragmenten terwijl het beeld gewoon doorloopt etc. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Mvg WimV

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Wimbo5. Welkom terug op de KPN Community. Er kunnen zich soms wat problemen voordoen op de TV+ box, maar dat heeft vaak meer van doen met de manier van aansluiten en hoe het thuisnetwerk functioneert. Gebruik je nog de TV+ box en hoe heb je die op het moment aangesloten? 

Op de Soundbox kunnen zich ook problemen voor doen, al proberen we die zo veel mogelijk te elimineren en te verhelpen. Als je de Soundbox bekabeld aansluit heb je in ieder geval de minste kans op issues. 

Je kunt altijd de Soundbox proberen en binnen 14 dagen eventueel de wijziging terugdraaien. Of anders kan je na een maand alweer de Soundbox uit je abonnement halen of terug naar de TV+ box. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 1, 2025

Hoi ​@Wimbo5. Welkom terug op de KPN Community. Er kunnen zich soms wat problemen voordoen op de TV+ box, maar dat heeft vaak meer van doen met de manier van aansluiten en hoe het thuisnetwerk functioneert. Gebruik je nog de TV+ box en hoe heb je die op het moment aangesloten? 

Op de Soundbox kunnen zich ook problemen voor doen, al proberen we die zo veel mogelijk te elimineren en te verhelpen. Als je de Soundbox bekabeld aansluit heb je in ieder geval de minste kans op issues. 

Je kunt altijd de Soundbox proberen en binnen 14 dagen eventueel de wijziging terugdraaien. Of anders kan je na een maand alweer de Soundbox uit je abonnement halen of terug naar de TV+ box. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

Ik gebruik nog steeds de TV+ box, Hij is bekabeld aangesloten, door KPN monteur, met KPN kabel, heb vele settings bekeken en aanpassingen daarop uitgeprobeerd, maar blijf de geluidproblemen houden. De ene keer erger dan de andere keer, op alle kanalen die  ik thuis regelmatig kijk. Alles werkt verder prima, ook CEC etc. Ook de test gedaan die KPN aanraad,  maar niets helpt. Heb gisteren toevallig ook een keer gezien dat ook het beeld even stil stond, op het moment dat het geluid weer even weg was. Dat had ik volgens mij nog niet eerder gezien.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heb je de KPN TV+ Box op Passthrough staan? Hoe je dit doet, lees je hier: Geluidsinstellingen van de KPN TV+ Box. Dit wil vaak helpen.

En anders denk ik dat een nieuwe kabel tussen het modem en de tv-box een oplossing zou kunnen zijn. Een kabel kan namelijk beschadigen, zelfs als deze door een monteur is aangelegd.